15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب || 15 مزایای م drinkingثر و مهم نوشیدن آب برای سلامتی چیست؟


15 مزایای موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید ، حفظ هیدراتاسیون برای سلامتی مهم است ، اما بسیاری از مردم هر روز مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

مقدار استانداردی از آب که باید روزانه مصرف شود وجود ندارد. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن مورد نیاز است. در مورد کم آبی بدنممکن است پوست در برابر بیماری های پوستی و چین و چروک آسیب پذیرتر شود. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای احتمالی نوشیدن آب از حفظ سلامت کلیه ها تا کاهش وزن متفاوت است. همه سلولها و اندامهای بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز مبرم دارند.

با مشاوران پزشک خود به صورت آنلاین مشورت کنید

با توجه به اهمیت تامین آب بدن ، ما در این مقاله سعی کرده ایم 15 فایده مفید آب را بررسی کنیم.
  • آب مفاصل را روان می کند. غضروف که در مفاصل و دیسک های ستون فقرات یافت می شود ، حدود 80 درصد آب دارد. کم آبی بدن طولانی مدت می تواند توانایی مفاصل را برای جذب کاهش دهد و منجر به درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و مخاط ایجاد می کند. بزاق به ما در هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم های ما را مرطوب نگه می دارد. این از اصطکاک و آسیب جلوگیری می کند. نوشیدن آب همچنین دهان شما را تمیز نگه می دارد. در شرایطی که آب به جای نوشیدنی های شیرین مصرف می شود ، امکان پذیر است پوسیدگی دندان قطع كردن.
  • اکسیژن را به سراسر بدن می رساند. خون 90 درصد آب است و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • سلامت و زیبایی پوست را بهبود می بخشد. با کم آبی بدن ، پوست می تواند در برابر شرایط زودرس پوست و چین و چروک آسیب پذیرتر شود.
  • از مغز ، نخاع و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات تفکر و استدلال شود.

دمای بدن را تنظیم می کند.

آب که در لایه های میانی پوست ذخیره می شود ، هنگامی که بدن هنگام تمرین از طریق عرق گرم می شود ، به سطح پوست می آید. با تبخیر بدن را خنک می کند. برخی از دانشمندان دریافته اند که وقتی آب بسیار کمی در بدن وجود دارد ، میزان گرما افزایش می یابد و فرد کمتر می تواند فشار گرما را تحمل کند. استرس گرمایی در حین ورزش ، وجود مقدار زیادی آب در بدن می تواند استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، مطالعات بیشتر در مورد این اثرات مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. آب برای عملکرد صحیح روده ها به آب نیاز دارد. کم آبی بدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی ، یبوست و اسید معده شود. این یک خطر است سوزش سردل و زخم معده را افزایش می دهد.
  • مواد زائد را از بدن دفع می کند. آب در فرآیندهای تعریق و دفع ادرار و مدفوع مورد نیاز است.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی بدن می تواند باعث غلیظ شدن خون و افزایش فشار خون شود.
  • مجاری تنفسی به آب نیاز دارند. هنگامی که بدن کم آب می شود ، راه های هوایی توسط بدن محدود می شود تا از دست دادن آب به حداقل برسد. می تواند آسم و آلرژی را تشدید کند.
  • مواد معدنی و مواد مغذی را در دسترس بدن قرار می دهد. مواد معدنی و مواد مغذی در آب محلول هستند و این باعث می شود که آنها به نقاط مختلف بدن برسند.
  • از آسیب کلیه جلوگیری می کند. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند منجر به سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

عملکرد را در حین ورزش بهبود می بخشد.

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

کم آبی بدن این می تواند عملکرد هنگام تمرین را مختل کند. برخی دانشمندان پیشنهاد کرده اند که مصرف آب بیشتر می تواند عملکرد را در حین ورزش های سنگین مانند ورزش بهبود بخشد. برای تأیید این امر ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی باعث کاهش عملکرد در کلاس هایی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب برای کاهش وزن مثر است. اگر آب به جای آب میوه های شیرین و نوشیدنی های گازدار مصرف شود ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و باعث احساس سیری شود.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب به حل مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند و به آنها دسترسی بیشتری به بدن می دهد. همچنین به حذف زباله کمک می کند. این دو عملکرد آب را برای کلیه ها حیاتی می کند. کلیه ها در تعادل سطح مایعات نقش کلیدی دارند. کلیه ها روزانه 120-150 لیتر مایع را فیلتر می کنند.

از این مقدار ، حدود 1-2 لیتر از طریق ادرار دفع می شود و مابقی با جریان خون ترمیم می شود. اگر کلیه ها به درستی کار نکنند ، بدن می تواند زباله و مایعات اضافی را جمع کند. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. عملکرد اندام متوقف شده یا دیالیز یا پیوند کلیه مورد نیاز است.

فواید نوشیدن آب و عفونت های مجاری ادراری

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) دومین نوع شایع عفونت در بدن است. اگر عفونت به مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها سرایت کند ، ممکن است آسیب دائمی ایجاد شود. عفونت های ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه هنگامی که سپتی سمی رخ می دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه آسان برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کمک به درمان عفونت ادراری است.

سنگ کلیه عملکرد کلیه را مختل می کند. در صورت وجود ، این می تواند PPI ها را پیچیده کند. این عفونت های مجاری ادراری نیاز به درمان با دوره های طولانی تر آنتی بیوتیک ها دارد که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین می تواند خطر بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

در نوامبر 2014 ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افراد مبتلا به سنگ کلیه صادر کرد. این توصیه ها نشان می دهد که افزایش مصرف مایعات برای فعال کردن 2 لیتر ادرار در روز می تواند خطر عود سنگ بدون عوارض جانبی را به نصف برساند.

عوارض کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که شما آب بیشتری از بدن خود مصرف کرده و از دست دهید. این می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت در بدن شود. الکترولیت ها ، مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. هنگامی که کلیه ها به درستی کار می کنند ، سطح ثابت الکترولیت ها را در بدن حفظ می کنند.

هنگامی که کلیه ها قادر به حفظ تعادل الکترولیت نیستند ، این سیگنال های الکتریکی با هم مخلوط می شوند. این می تواند منجر به تشنج ، از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و از دست دادن هوشیاری شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه: کم خونی ، آسیب سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و نقص سیستم ایمنی بدن.

منابع آب مورد نیاز بدن

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

مقداری از آب مورد نیاز بدن شما از غذاهای پرآب مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر آن از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

در طول عملکرد روزانه ، بدن آب خود را از دست می دهد و باید جایگزین شود. ما آن آب را از طریق فعالیتهایی مانند این می یابیم تعریق و ما ادرار خود را از دست می دهیم ، اما آب حتی هنگام تنفس نیز از بین می رود.

نوشیدن آب از شیرها یا بطری ها بهترین منبع مایعات برای بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه آنها بی نقص نیستند زیرا اغلب حاوی آن هستند کالری خالی است. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

قبلاً تصور می شد که نوشیدنی های کافئین دارای اثر ادرارآور هستند ، به این معنی که آب را به بدن آزاد می کنند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که خطر از دست دادن مایعات به دلیل نوشیدنی های کافئین دار حداقل است.

مقدار آب مورد نیاز بدن

مقدار آبی که ما باید مصرف کنیم تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرد. میزان آب مورد نیاز هر روز بسته به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مقدار مشخصی از آب برای نوشیدن روزانه وجود ندارد ، اما در مورد مصرف مایعات مفید توافق کلی وجود دارد.

بر اساس آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​آب توصیه شده برای غذا و نوشیدنی در روز به شرح زیر است:

  • مردانه: حدود 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: حدود 2.7 لیتر یا 91 اونس

این مقدار برای مردان حدود 15.5 فنجان و برای زنان کمی بیش از 11 فنجان خواهد بود. با این حال ، حدود 80 of از آن باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب ، و بقیه – از غذا تامین شود.

به این معنا که:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 لیوان مایع بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 اونس یا کمی بیشتر از 9 فنجان بنوشند.

این توصیه شامل میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی است.

زمان هایی که آب زیادی می نوشید بسیار مهم است:
  • درجه حرارت بالا
  • وقتی هوا گرم است
  • اگر اسهال و استفراغ دارید
  • اگر به دلیل فعالیت بدنی زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) که در سال 2013 انجام شد ، داده های موسسه ملی سرطان را در سال 2007 تجزیه و تحلیل کرد.

محققان در بررسی از 3،397 بزرگسال که آنها پیدا کردند:
  • 7 درصد از بزرگسالان روزانه آب آشامیدنی نمی نوشند.
  • 36 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 1-3 لیوان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 4-7 لیوان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 22 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 8 فنجان یا بیشتر در روز نوشیدند.

اگر آنها 1 فنجان یا کمتر میوه یا سبزیجات در روز مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط میزان مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری کرد. مایعات را می توان از نوشیدنی های دیگر تهیه کرد ، اما آب بهتر است زیرا کالری ، کافئین و الکل ندارد.

هفت درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که معمولاً روزانه آب نمی نوشند و کسانی که مقدار کمی آب می نوشند نیز میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعداد معینی از افراد با عدم دریافت مایعات کافی سلامت خود را به خطر می اندازند.

حتی اگر پاسخ دهندگان با مصرف آب کم مایعات کافی دریافت کنند ، به احتمال زیاد آن را از منابعی دریافت می کنند که می تواند سلامت آنها را از راه های دیگر تهدید کند.

اخرین حرف

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب معمولی یا سایر غذاها و نوشیدنی ها تامین کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب ممکن است با مقدار نوشیدنی های شیرین شده با کالری و سایر مایعات مصرفی رابطه معکوس داشته باشد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814# منابع

دیدگاهتان را بنویسید