11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از تمرین مصرف شوند


آنچه در این مقاله می خوانید

این واقعیت که هیچ کس نمی خواهد برای او در باشگاه اتفاق بیفتد ناراحتی معده است. میان وعده های نامناسب قبل از تمرین می تواند تمرین شما را خراب کند. خوردن غذاهایی که با شما سازگار هستند و انرژی را به طور م convertثر تبدیل می کنند ، برای کیفیت ورزش بسیار مهم است ، به ویژه در هنگام ورزش طولانی مدت.

حتی اگر می دانید که 1-2 ساعت قبل از کلاس نباید پیتزا ، کاپ کیک و غیره بخورید. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی توصیه های چندین متخصص تغذیه را در مورد اینکه چه چیزی باعث بدترین فرسودگی قبل از تمرین می شود و چه عواملی وجود دارد توضیح می دهد. به

باقی

ماکارونی ، برنج و سیب زمینی منابع عالی کربوهیدرات هستند و برای اکثر افراد مفید است ، اما بهترین راه خوردن آنها به سادگی با سس گوجه فرنگی و بدون هیچ گونه افزودنی است ، زیرا هنگامی که ورزش را شروع می کنید ، سس خامه ترش ، چاشنی ها و ادویه ها معده شما را ناامید می کند. به باعث سوزش سر دل می شوند.

ماهیتابه ها

سیب زمینی می تواند سوخت مناسبی برای ورزش باشد ، اما این بدان معنا نیست که شما قبل از تمرین باید سیب زمینی سرخ کرده بخورید. مانوئل ویلاکورتا ، متخصص تغذیه و نماینده انجمن رژیم غذایی آمریکا (ADA) می گوید: “تنقلات چرب سرخ شده کند می شود.”

این واقعیت که باید قبل از تمرین از خوردن غذاهای سریع خودداری کنید آنقدر واضح است که نیازی نیست فکر کنید حتی میان وعده های سالم و چرب مانند پنیر و بادام می تواند احساس بدی را در شما ایجاد کند. این به این دلیل است که چربی ها بسیار کمتر از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به انرژی تبدیل می شوند. همچنین ، طبق گفته کلینیک مایو ، غذاهای چرب اغلب باعث نفخ می شوند که هیچ کس دوست ندارد در حین ورزش احساس کند.

شکلات تخته ای و شکلات تخته ای

11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از تمرین مصرف شوند

ویلاکورتا می گوید: “اگرچه پروتئین منبع مهمی برای سوخت است و به عضله سازی کمک می کند ، اما می تواند یک شمشیر دو لبه باشد: برخی از شکلات ها حاوی مقدار زیادی پروتئین قبل از تمرین هستند ، اما در عین حال کربوهیدرات کافی را از بین می برند.”

او می گوید: “پروتئین ، مانند چربی ، به سرعت وارد جریان خون نمی شود ، بنابراین با وجود غذا خوردن می توانید احساس خستگی و لرز کنید.” به طور کلی ، برای حفظ سطح انرژی ، نسبت کربوهیدرات ها به پروتئین باید 4 به 1 باشد. با بازار و تبلیغات خود را فریب ندهید ، پروتئین ها اغلب قند بالایی دارند. اگر به دنبال چیزی هستید که خوردن آن راحت تر است و چیزی مانند خوردن پروتئین برای شما باقی نمانده است ، آن را انتخاب کنید که قند و چربی کمتری دارد.

سالاد سبزیجات قبل از تمرین

یک سالاد سبک پر از سبزیجات ممکن است یک غذای عالی قبل از تمرین به نظر برسد ، اما اینطور نیست. طبق گفته کلینیک مایو ، کاهو ، کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و سایر سبزیجات با فیبر بالا مانند آجیل و دانه ها منابع رایج سوء هاضمه هستند.

ویلاکورتا می گوید درصد بالایی از فیبر می تواند باعث ناراحتی جدی در هنگام ورزش شود ، به ویژه در فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا دویدن. علاوه بر این که هضم سبزیجات دشوار است ، فیبر سرشار از فیبر ، آجیل و دانه ها – چربی و پروتئین است ، بنابراین هیچ یک از آنها کربوهیدرات کافی برای انرژی را تأمین نمی کند.

آب میوه و ژله

نوشیدن مایعات شیرین مانند آب میوه ، نوشیدنی های ورزشی و ژله می تواند باعث ناراحتی معده و اسهال شود. اگرچه این کربوهیدراتهای ساده برای شما عالی هستند ، اما انرژی پایداری را ارائه نمی دهند. آنها را به مقدار کافی با کربوهیدرات جامد بخورید ، مخصوصاً برای ورزش طولانی مدت. به طور کلی از مایعات و مرکبات خودداری کنید ، به ویژه اگر ورزش سنگینی دارید: آنها باعث برگشت اسید می شوند.

نوشیدنی های گازدار

11 بدترین مواد غذایی که نباید قبل از تمرین مصرف شوند

نوشابه های گازدار و سایر نوشابه ها در بیشتر افراد باعث ایجاد نفخ و نفخ می شود. مقدار بیش از حد قند را که معمولاً در نوشیدنی های گازدار یافت می شود ، به آن اضافه کنید. کارشناسان می گویند همه اینها می تواند باعث مشکلات معده شود. اگرچه مطالعات نشان داده است که کافئین می تواند انرژی قبل از تمرین را افزایش دهد ، اما اسپرسو یا مقدار کمی چای سیاه مفیدتر از یک نوشیدنی یا نوشیدنی انرژی زا است.

سبزیجات برگ دار

اگرچه رژیم غذایی سرشار از سالاد و سبزیجات به طور طبیعی عالی است ، سبزیجات خام مانند کلم ، اسفناج و کلم بروکلی می توانند هنگام مشغله زیاد ناراحتی جدی ایجاد کنند. با توجه به فیبر بالای سبزیجات برگ دار تقریباً همیشه باعث نفخ و نفخ می شوند و باعث ناراحتی می شوند.

اگر واقعاً می خواهید قبل از تمرین غذای سبک بخورید ، می توانید ترکیبی از اسموتی سبز و سالاد را انتخاب کنید. میوه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان سبزیجات ، آب و کمی بلغور جو دوسر خشک یا گرانول مخلوط کنید.

نوشیدنی های ورزشی

ورزشکار و قهرمان مورد علاقه شما می تواند به طور مرتب جدیدترین نوشیدنی های ورزشی را بنوشد ، اما اکثر مارک های موجود در بازار مواد مغذی کمی دارند و از همه مهمتر ، قند بالایی دارند. نوشیدنی های فیزیکی می توانند برخی ویتامین ها و الکترولیت ها را تأمین کنند ، اما میزان بالای قند موجود در آنها می تواند بلافاصله وارد سیستم گوارشی شما شود و شما را دچار بی حالی و ناتوانی کند. در عوض ، می توانید آب گوجه فرنگی کم نمک که حاوی پتاسیم است ، فشار خون را تنظیم می کند و حتی آب را در خود نگه می دارد زیرا نمک کمی دارد.

نان سبوس دار و کاپ کیک

البته ، خوردن هر نوع نان غلات کامل بسیار خوب است ، اما نه زمانی که قصد ورزش دارید. کربوهیدرات ها ، معمولاً مخمر و محدود کننده گلوتن هستند ، باعث التهاب می شوند ، به این معنی که آب را حفظ کرده و باعث نفخ می شوند. این نان به شما انرژی می دهد ، اما عوارض جانبی آن ارزش استفاده از آن را ندارد. در عوض ، می توانید از نان ذرت کم فیبر یا تورتیلا با کمی کره و برش های موز استفاده کنید.

دانه های خام

اگر قبل از ورزش با یک مشت دانه خام خود را سرگرم کنید ، فقط ناراحتی معده و نفخ خواهید داشت. از آنجا که این دانه ها سرشار از چربی هستند ، اگر از فیبر کمی استفاده کنید ، می توانند شما را محدود کنند.

می توانید یک یا دو قاشق چای خوری دانه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان بلغور جو دوسر مخلوط کرده و بخورید. این ترکیب از چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها سه شرط اصلی بدن شما برای عملکرد بهتر است.

هر چیزی که ادویه جات تند داشته باشد

هیچ کس دوست ندارد با گرفتگی و ناراحتی عضلات مقابله کند ، و این زمانی اتفاق می افتد که عصر قبل از تمرین غذاهای تند مانند فلفل تند یا چیپس بخورید. هضم غذاهای سرشار از فلفل و ادویه بسیار طول می کشد ، بنابراین به جای آماده شدن برای کلاس ، چرت می زنند! اگر می خواهید چیزی خوشمزه و تند بخورید ، می توانید مرغ یا بوقلمون خشک ، سرشار از پروتئین را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که از مارک هایی با نمک کم و بدون هیچ گونه افزودنی مصنوعی خرید می کنید.

نکته پایانی

هر کسی تحمل متفاوتی دارد. ورزش می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند ، به این معنی که غذاهایی که معمولاً مناسب هستند ممکن است در حین ورزش ناسازگار باشند. مهمترین نکته در هر وعده غذایی قبل از تمرین این است که غذای جدید نخورید و غذایی را که فکر می کنید برای شما مناسب است نخورید. اگر مسابقه بزرگی دارید یا در حال برنامه ریزی برای تمرین سخت هستید ، حتماً رژیم غذایی قبل از تمرین خود را قبل از تمرین امتحان کنید تا از وقایع ناخوشایند در وسط تمرین خود جلوگیری کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
منبع:
health.usnews.com/health-news/blogs/on-fitness/2011/10/13/ بدترین-غذاهای-تمرینی- آنچه -قبل-از-قبل از تمرین- نباید بخورید
womenshealthmag.com/food/worst-pre-workout-food؟cid=isynd_PV_0416


دیدگاهتان را بنویسید