رژیم لاغری سریع

۱۰ ماده غذایی که انرژی طولانی مدت را فراهم می کند


توسط کیتلین اچ،

۱۰ ژانویه ۲۰۲۲

انرژی طولانی مدت

آیا می دانید آن روزهایی که از خواب بیدار می شوید و احساس می کنید کمی تنبل هستید؟

ممکن است در واقع نشانه کم خوابی یا استرس زیاد نباشد. رژیم غذایی شما نیز نقش زیادی در سطح انرژی ایفا می کند، و اگر به بدن خود تغذیه مناسب ندهید، احتمالاً از بین می رود و احساس خستگی می کنید.

خوشبختانه، می توانید این سطوح انرژی را با گنجاندن غذاهای مغذی در رژیم غذایی خود به سطوح بالایی برسانید. آیا می خواهید کارایی خود را افزایش دهید و روحیه و نشاط خود را درخشان کنید؟ این مجموعه از غذاهای انرژی زا را امتحان کنید!

۱) ماهی قزل آلا

غذاهای مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب می شود که منبع شایع خستگی است. ماهی قزل آلا مقدار زیادی از آن و همچنین ویتامین B12 دارد – که برای کمک به عملکرد آهن در بدن شما حیاتی است. با هر دو در بازی، می توانید خستگی را کاهش دهید و برای قدرت در طول روز آماده شوید.

۲) سیب زمینی شیرین

آب نبات طبیعت پر از کربوهیدرات ها و فیبرهای پیچیده است. از آنجایی که بدن شما کندتر از کربوهیدرات های قندی معمولی هضم می شود، سیب زمینی شیرین منبع انرژی آهسته و ثابتی است.

۳ عدد تخم مرغ

نه تنها راه های زیادی برای تهیه تخم مرغ وجود دارد، بلکه کالری کمی دارد و منبع عالی پروتئین نیز می باشد. پروتئین به شما انرژی طولانی مدت می دهد و بهتر از کربوهیدرات ها شما را سیر می کند، به این معنی که آنها به عنوان راهی برای دفع هوس های غذایی دو برابر می شوند.

۴) سیب

سیب با شکر طبیعی و فیبر فراوان، منبع انرژی ثابتی به شما می دهد که به آرامی می سوزد. به علاوه، آنتی اکسیدان های آن ممکن است به بدن شما کمک کند تا کربوهیدرات ها را کندتر هضم کند.

۵) بلغور جو دوسر

غلات کامل منابع انرژی استثنایی هستند و بلغور جو دوسر دارای بیل است. این یک فیبر محلول است که جذب گلوکز توسط دستگاه گوارش را به تاخیر می اندازد. به علاوه، آنها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که نقش اساسی در نحوه تولید انرژی بدن دارند.

۶) ماست

وقتی بدن شما قندهای ساده موجود در ماست را تجزیه می کند، انرژی می گیرد. این واقعیت را اضافه کنید که ماست حاوی مقدار زیادی پروتئین است و با هضم آهسته آن را متعادل کنید تا طعمی لذیذ و پر از سوخت داشته باشید.

۷) آووکادو

کره طبیعت چیزی بیش از یک افزودنی خوشمزه به نان تست صبحگاهی شماست. آووکادو یک غذای فوق العاده است و در میان جوایز متعدد آنها این واقعیت است که جذب مواد مغذی را افزایش می دهد و سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها و فیبر است. به علاوه، بدن شما می تواند آن را به عنوان منبع انرژی برای بعد ذخیره کند!

۸) مهره

گردو (و بسیاری از انواع دیگر آجیل) کالری بالایی دارد و حاوی مقدار زیادی چربی سالم، کربوهیدرات و پروتئین است. در واقع، گردو حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که به التهاب و افزایش انرژی در طولانی مدت کمک می کند.

۹) لوبیا

چه کسی می دانست که می توان این همه چیز را در یک چیز کوچک جمع کرد؟ لوبیاها منابع عالی منیزیم، آهن، اسید فولیک، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر هستند. این بدان معنی است که بدن شما آن را به آرامی هضم می کند و سطح انرژی پایدار را در هر سلول افزایش می دهد.

۱۰) اسفناج

سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن هستند. به همین دلیل است که آن را به عنوان جزئی از رژیم غذایی خود قرار دهید، کمبود آهن و در نتیجه سطح خستگی شما را بهبود می بخشد. آنها همچنین مملو از آنتی اکسیدان ها و اکسید نیتریک هستند که نقش مهمی در بهبود جریان خون ایفا می کند.

غذاهای سالم زیادی وجود دارد که این خستگی را از بین می برد. آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید و روی سلامتی شما معجزه خواهد کرد!

———————————————— ———————————-

نویسنده: کیتلین اچ
مدیر انجمن رژیم غذایی برای رفتن

کیتلین مدیر انجمن Diet To Go است و یک دونده پرشور است. او مشتاق تعامل آنلاین با دیگران و حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال است. او معتقد است که اعتدال امری کلیدی است و افراد در صورت داشتن تغذیه سالم و تناسب اندام بیشترین موفقیت را در کاهش وزن خواهند داشت.

مواد لازم برای موفقیت



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر