گوشت چه بخوریم و چه نخوریم


گوشت چه بخوریم و چه نخوریم

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. این موضوع مربوط به مصرف گوشت است. بسیاری از افراد در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای قوی و بسیار قوی می کنند ، در حالی که دیگران محتاط و شکاک هستند. برخی از مردم ، با شنیدن اخبار ضد و نقیض در این زمینه ، هنگام تصمیم به خوردن گوشت گیج و سردرگم شدند. در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان ، قصد داریم در مورد آنچه باید و چه چیزی نباید گوشت بخوریم بحث کنیم.

دقیقاً جواب چیست؟

آیا هنگام خوردن گوشت خطرات غذایی وجود دارد؟

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ما یک مرور کلی خواهیم داشت. برای پاسخ به این س ،ال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن در نظر می گیریم. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع غذاهای دریایی و ماهی تولید می شود.

بنابراین ما این را در مورد گوشت می بینیم. ما باید به وضوح متوجه شویم منظور ما از چه نوع گوشتی است.

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت متفاوت باشد. اگرچه انواع مختلف گوشت در بسیاری از مواد مغذی مشترک است ، اما گونه های آنها دارای ویژگی هایی است که می تواند ارزش غذایی آنها را متفاوت کند. و حتی در برخی از گونه ها مضر است ، و در برخی دیگر مفید و مثبت است. سلامت انسان باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است و در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که بخشی از پروتئین ها هستند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین ، آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق ضعیف انجام می شود. در نتیجه ، سلامت انسان در معرض تهدید جدی قرار دارد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند و بعد از آب بیشترین مواد ساختمانی برای سلول ها پروتئین ها هستند و گوشت منبع غنی از پروتئین با ویژگی های تغذیه ای بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت دارای پروتئین با کیفیت خوب است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت مصرف به میزان مناسب ، می تواند بخش مهمی از نیازهای فرد به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی – مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت ، بنابراین هر نوع غذایی که به حفظ سلامت روان و آرامش افراد کمک می کند ، می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و سلامت انسان باشد. بودن.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (منبع غنی از آن گوشت است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و به طور موثری از کم خونی جلوگیری کرده و مقاومت بدن را حفظ می کند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند ، که می تواند منجر به موفقیت در درمان کم خونی شود.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان بسیار مثر است ، سلامت پوست ، مو و ناخن را حفظ می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی که نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که بسیار مهم است. برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی بر سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

پس از مطالعه موارد فوق ، دریافتیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین گوشت مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی هستند که میزان چربی های ناخواسته در خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را در خون افزایش می دهند. این س needsال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود: در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که سیستم عروقی را از آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز چربی وجود دارد ، که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت ، و همچنین جلوگیری از آسیب به اسیدهای چرب اشباع و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر شرایط مضر همه چربی های گوشت قرمز قابل مشاهده ، از جمله گوسفند یا گوشت گاو را جدا کنید ، پوست مرغ نخورید و چربی های مرغ را جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش میزان چربی های ناخواسته در خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر: مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در انسان می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که خوردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف بیش از حد چنین منابع پروتئین حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت فرد ممکن است افشا شود عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب بنوشید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی ، از جمله گوشت ، می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه تغذیه بسیار مورد انتظار است. رعایت “کفایت” عبارت است از “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز مهم است و خوردن زیاد غذا توصیه نمی شود. تنوع رژیم غذایی یکی از عواملی است که استفاده از غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه باید توجه داشت که می توان در برخی از غذاها غذاهای دیگری را با گوشت قرمز جایگزین کرد که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز است و برخی از مضرات گوشت قرمز را ندارد. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. لبنیات غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین راه ها برای کاهش میزان چربی های ناخواسته در خون است. علاوه بر این ، آنها دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) ، که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، کاملاً جایگزین گوشت قرمز می شوند. البته در صورت مصرف حبوبات یا مغزها با غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و … البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

در نتیجه ، اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیباتی است که در این دسته ذکر شده است. نباید به مقدار زیاد مصرف شود و مصرف بیش از حد آن و به طور کلی پروتئین حیوانی مجاز نیست.

چه بخوریم و چه نخوریم متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه ، مقدار و رژیم اولیه ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید