رژیم لاغری سریع

کرم گندم در مقابل بلغور جو دوسر: تفاوت ها شما را شگفت زده خواهند کرد! – Healthyfoodforliving.com


منقضی شدن

خامه گندم و بلغور جو دوسر گزینه های محبوب صبحانه هستند. این اقلام معمولاً با شیر میل می شوند و یک وعده غذایی مناسب می تواند به راحتی شما را سیر کند.

از آنجایی که آنها بسیار شبیه به هم هستند، حتماً فکر کرده اید که کدام یک برای سلامتی شما بهتر است، خامه گندم یا بلغور جو دوسر؟ اگر چنین است، پس امروز شما خوش شانس هستید زیرا ما به مقایسه عمیق آن خواهیم پرداخت کرم گندم در مقابل بلغور جو دوسراز جمله تفاوت بین ارزش های غذایی!

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: آیا کره بادام زمینی سالم است؟

کمی در مورد خامه گندم

خامه گندم برای شما خوب است

خامه گندم نام تجاری نوعی مخلوط فرنی است. این رقم از آرد گندم سفید و آرد سمولینا تهیه می شود. اگر نمی دانید فرینا نوعی گندم آسیاب شده است. خامه گندم دارای بافت شنی است اما در مقایسه با سایر غلات نسبتاً نرم است.

این گزینه صبحانه می تواند به سرعت شما را سیر کند و حاوی بسیاری از مواد مغذی حیاتی است که آن را به یک انتخاب سالم تبدیل می کند. از آنجایی که خامه گندم به خودی خود طعم زیادی ندارد، می توانید به طرق مختلف از آن لذت ببرید.

اما معمولا با شیر داغ سرو می شود. همچنین می‌توانید انواع تاپینگ‌ها مانند میوه‌ها، آجیل، چیپس شکلات، کره آجیل و غیره را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن شیر، حالت غلیظ و کرمی مانند فرنی پیدا می کند.

از نظر کالری، خامه گندم خوشمزه است، زیرا یک فنجان، یک وعده معمولی، تنها حاوی ۱۲۶ کالری است. اما توجه داشته باشید که بسته به شیر و موادی که به آن اضافه می کنید، این مقدار افزایش می یابد.

کمی در مورد بلغور جو دوسر

تفاوت بین خامه گندم و بلغور جو دوسر

احتمالاً اکثر شما به دلیل محبوبیت آن در سراسر جهان، نیازی به معرفی بلغور جو دوسر ندارید. از جوی خشک شده، له شده و پهن می شود.

برای تهیه بلغور جو دوسر اولین چیزی که استفاده می شود دانه های جو دوسر است که از نظر مواد مغذی بسیار غنی هستند. در لیست مواد تشکیل دهنده این مورد، بسته به مارک بلغور جو دوسری که می خرید، نمک، شکر و طعم دهنده های دیگر را نیز خواهید یافت. جو دوسر طعم آجیلی دارد زیرا جو دوسر گرم شده و نزدیک به تفت دادن است.

بلغور جو دوسر یک غذای بسیار متنوع است و می توان آن را در بسیاری از دستور العمل ها در سراسر جهان گنجاند. می توانید آن را مانند فرنی میل کنید و آن را با شیر داغ سرو کنید، پس از آن می توانید میوه های تازه مانند رویه، آجیل و دانه ها را به طعم و بافت اضافه کنید.

علاوه بر این، در دسرهایی مانند پای، بیسکویت، پودینگ و حتی در غذاهای خوش طعم مانند کاسرول نیز استفاده می شود. شما می توانید تمام مواد مغذی را از بلغور جو دوسر با مخلوط کردن آن در اسموتی خود یا اضافه کردن آن به کاسه اسموتی خود دریافت کنید.

یک فنجان بلغور جو دوسر حاوی تنها ۱۶۶ کالری است، اما این تعداد بسته به برندی که از آن خریداری می کنید، می تواند متفاوت باشد. این مقدار در مقایسه با سایر اقلام صبحانه هنوز بسیار کمتر است، اما باید شیر و سایر مواد افزودنی را به آن اضافه کنید، بنابراین خوراکی است. بنابراین، کالری بسیار بیشتری نیز با این مواد اضافه خواهد شد، و این اشکالی ندارد.

خامه گندم در مقابل بلغور جو دوسر

خامه گندم در مقابل بلغور جو دوسر

هر دو کرم گندم و بلغور جو دوسر گزینه های صبحانه مغذی عالی است، اما برای اینکه انتخاب کنید کدام یک را دوست دارید، باید در مورد ارزش های غذایی بیشتر بدانید.

کالری:

اگر من بودم تلاش برای کاهش وزناحتمالاً کالری خود را دنبال می کنید تا مطمئن شوید که کمبود دارید. از شنیدن اینکه نه بلغور جو دوسر و نه خامه گندم کالری بالایی ندارند، خوشحال خواهید شد.

آخرین فنجان حاوی کالری کمتری است، یک فنجان حاوی ۱۴۴ کالری، و فنجان اول حاوی ۱۶۶ کالری است. با این حال، این فاصله زیاد نیست، بنابراین زیاد به کالری شماری استرس ندهید.

علاوه بر این، با افزودن مواد بیشتر به هر دو مورد، شمارش کالری افزایش می یابد. تعداد کل کالری بستگی به آنچه به آن اضافه می کنید دارد.

اساسی:

فیبر یک ماده مغذی ضروری است که روده شما را سالم نگه می دارد و هم بلغور جو دوسر و هم خامه گندم حاوی آن هستند. با این حال، بلغور جو دوسر نسبت به خامه گندم فیبر بیشتری دارد. این حاوی ۴ گرم فیبر در هر وعده است، در حالی که خامه گندم تنها حاوی ۱.۳ گرم در هر وعده است.

خوردن بلغور جو دوسر همچنین می تواند به کنترل سطح کلسترول شما کمک کند زیرا حاوی نوعی فیبر به نام بتا گلوکان است. مطالعات نشان داده اند که خوردن ۳ گرم از این فیبر در روز می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند.

بنابراین، اگر چیزی می خواهید که به هضم بهتر غذا و کاهش کلسترول شما کمک کند، جو دوسر بهترین گزینه است. همچنین، به دلیل اینکه بلغور جو دوسر سرشار از فیبر است، نسبت به خامه گندم شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد.

پروتئین:

اگر می خواهید ماهیچه هایتان سالم و قوی بمانند، باید پروتئین کافی مصرف کنید. اگرچه هر دو گزینه صبحانه حاوی پروتئین هستند، بلغور جو دوسر سرشار از پروتئین است. بلغور جو دوسر حاوی ۵.۹ گرم پروتئین در هر وعده است، در حالی که خامه گندم حاوی ۳.۶ گرم است.

از آنجایی که محتوای پروتئین بالا به این معنی است که شما احساس سیری خواهید کرد، بلغور جو دوسر برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بهتر است زیرا باعث می شود مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکنید. توصیه می کنیم که مواد غنی از پروتئین بیشتری را به کاسه بلغور جو دوسر یا خامه گندم خود اضافه کنید زیرا هیچ کدام حاوی مقدار کافی از آن نیستند.

ویتامین ها:

شما تمام ویتامین های ضروری B را از هر یک از این دانه ها همراه با ویتامین B12 دریافت خواهید کرد.در هیچ غذای گیاهی ویتامین B12 وجود ندارد. ویتامین A نیز در لیست مواد مغذی این نوع غلات گنجانده شده است. از هر دو نوع غلات مقادیر خوبی اسید فولیک و نیاسین دریافت خواهید کرد.

با این حال، خامه گندم سه برابر بیشتر از بلغور جو دوسر حاوی این ویتامین ها است. در حالی که بلغور جو دوسر حاوی ۰.۵ میلی گرم نیاسین و ۱۴ گرم فولات است، خامه گندم حاوی ۱.۳ میلی گرم نیاسین و ۴۵ میلی گرم فولات است.

بنابراین، با خوردن خامه گندم ۹ تا ۱۲ درصد از مقدار توصیه شده نیاسین و فولات خود را دریافت خواهید کرد. در مقابل، با خوردن یک فنجان بلغور جو دوسر تنها ۳ تا ۴ درصد مصرف خواهید کرد.

فلز:

مواد معدنی زیادی در بلغور جو دوسر و خامه گندم وجود دارد. با این حال، مقدار هر ماده معدنی بین این دو نوع دانه بسیار متفاوت است. خامه گندم در یک وعده حاوی ۹ میلی گرم آهن است که بیش از مقدار توصیه شده روزانه برای مردان و حدود ۵۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای زنان است.

از سوی دیگر، بلغور جو دوسر حاوی تنها ۲ میلی گرم آهن در هر وعده است که هنوز بد نیست، اما به آهن خامه گندم نزدیک نیست.

خامه گندم همچنین کلسیم بیشتری نسبت به بلغور جو دوسر دارد، دقیقاً ده برابر بیشتر. با این حال، بلغور جو دوسر حاوی هفت برابر روی و پنج برابر بیشتر از خامه گندم در یک فنجان منیزیم است.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

آیا می توانید بلغور جو دوسر را در شب بخورید؟

اگرچه بلغور جو دوسر به طور کلی یک گزینه صبحانه محسوب می شود، اما می توانید آن را در شب نیز بخورید. این به این دلیل است که جو حاوی ملاتونین است که به تنظیم چرخه خواب شما کمک می کند.

آیا خامه گندم برای عضله سازی مفید است؟

به طور کلی، خامه گندم افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی عضله سازی است زیرا از کربوهیدرات های پیچیده که سرشار از انرژی هستند تشکیل شده است. با این حال، به تنهایی کافی نیست زیرا حاوی پروتئین کافی نیست.

آیا جو دو سر برش فولادی برای شما بهتر است؟

بله، آنها برای شما بهتر هستند زیرا حاوی β-گلوکان هستند که یک فیبر چسبناک و محلول است. این فیبر هضم غذا را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند نسبت به جو معمولی احساس سیری کنید.

کلمات اخر

در کل هر دوی این قرص ها عالی هستند گزینه های سالم برای صبحانهو هر دو فواید زیادی برای سلامتی دارند.

اما اگر باید در مورد اینکه کدام یک برنده است قضاوت کنیم کرم گندم در مقابل بلغور جو دوسر نبرد، پس باید بگوییم بلغور جو دوسر گزینه بهتری است. بلغور جو دوسر حاوی مقادیر بیشتری فیبر، پروتئین، منیزیم و روی است.

با این حال، ممکن است خامه گندم را ترجیح دهید زیرا حاوی آهن، کلسیم، نیاسین، اسید فولیک بیشتر و کالری کمتری نسبت به بلغور جو دوسر است. تصمیم به طعم هر یک از این دانه ها بستگی دارد.