کاهش درد قاعدگی با غذای مناسب!


کاهش درد قاعدگی از طریق تغذیه

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. اگرچه قاعدگی به موقع نشانه سلامتی محسوب می شود ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات این درد می تواند به حدی غیرقابل تحمل برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند نگرانی ساده و بدون دردسر در مورد دردهای قاعدگی وجود دارد.

این شامل تغذیه سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند درد قاعدگی و ناراحتی های مربوط به آن را کاهش داده و قاعدگی بعدی را کمتر دردناک کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی برای کاهش درد قاعدگی

زردچوبه

زردچوبه – ادویه معمولی که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر – یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا تهیه آن بسیار آسان و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین شما برای مدت طولانی احساس سیری می کنید و نیاز به میان وعده را قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف می کنید.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این به کاهش سطح سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که به سلامت روانی مثبت کمک می کند.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، بلغور جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی مقداری جو دوسر یک شبه یا بلغور جو دوسر با توپ های سخاوتمندانه انواع توت ها مناسب است.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در غذاهای آنها یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس را متوقف کند.

طبق مطالعه انجام شده در مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

خواه می خواهید شام بخورید و یا از زنجبیل / آب نبات متبلور لذت ببرید یا بخواهید ذهن و بدن خود را با چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل نه تنها کاهش دردهای قاعدگی ، بلکه احساس طراوت است.


زنجبیل و خواص درمانی و شفابخش غنی و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و به تسکین اسپاسم عضلانی ، آرامش سیستم عصبی و همچنین بهبود روحیه کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان محصولی که به کاهش علائم مرتبط با قاعدگی کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز را از دست می دهید که بدن شما می تواند جبران کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که برای تسکین دردهای قاعدگی بسیار مثر است.

کشمش خیس شده و بریده می شود

ثابت شده است که عادت خوردن کشمش خیس شده در شب و نوشیدن آب ژزلار ، یعنی چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب ، درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

اگرچه ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کرد؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید ، ذکر شده است.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسرو شده ، سرشار از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کنند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب و همچنین تحریک و ناامیدی در طول روز شود ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که اگر بدنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند ناراحت کننده و خنثی شود.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل بعدی است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات نرم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای یک دوره درد نباشند.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن شیرینی با شیرینی خودداری کنید ، زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را تشدید کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، غذای مغذی و تند است. در طول روز به طور منظم غذاهای سالم بخورید تا احساس سیری کنید و از گرفتگی عضلات خلاص شوید.

همچنین ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر محصولاتی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که مرکز و نیمی از بدن شما را هدف گرفته است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید