کازئین چیست؟ | با پروتئین کازئین آشنا شوید


پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در واقع پروتئین نقش مهمی در بدن ایفا می کند. پروتئین برای حفظ سلامت بدن مورد نیاز است. اما جالب است بدانید که انواع مختلف پروتئین بر عملکرد بدن شما متفاوت است. در زیر می خواهیم پروتئین کازئین ، یکی از مهمترین انواع پروتئین را به شما معرفی کنیم.

کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

به بیان ساده ، کازئین یک پروتئین شیر است که به آرامی هضم می شود. این پروتئین به آرامی مقداری آمینو اسید تولید می کند. بنابراین ، مصرف پروتئین کازئین قبل از خواب توصیه می شود. بنابراین ، پروتئین کازئین را می توان بهترین نوع پروتئین برای بازیابی دانست.

شیر معمولاً دارای دو نوع پروتئین است. یکی از این پروتئین ها کازئین و دیگری به آن کازئین نامیده می شود. 80 درصد شیر پروتئین کازئین است و 20 درصد باقی مانده متعلق به آن است. کازئین به آرامی هضم می شود. اما به سرعت در دستگاه گوارش تجزیه می شود. این تفاوت اصلی بین پروتئین آب پنیر و کازئین است. کازئین حاوی بسیاری از مولکولهای فعال بیولوژیکی یا فعال بیولوژیکی است که تأثیر مهمی بر سلامت بدن دارند.

مطالعه تفاوت بین پروتئین کازئین و V

کازئین مستقیماً از شیر بدست می آید. در مقابل ، پروتئین آن از آب پنیر گرفته می شود. به همین دلیل است که کازئین گرانتر از آن است. تفاوت اصلی بین کازئین و آن ، همانطور که اشاره کردیم ، سرعت جذب آنهاست. کازئین میزان جذب پایینی دارد. بنابراین برای عضله سازی و سوزاندن چربی بسیار مفید است. شاید درباره تاثیرات شیر ​​و محصولات لبنی بر رژیم غذایی خود شنیده باشید. در واقع به همین دلیل است که شیر و محصولات لبنی برای کاهش وزن بسیار مهم هستند.

کازئین چیست؟

بهترین زمان برای مصرف این پروتئین چیست؟

همانطور که گفته شد ، این پروتئین به آرامی جذب می شود و به آرامی هضم می شود. بنابراین ، بهتر است از آن در شب و هنگام خواب استفاده کنید. اگر این پروتئین را قبل از خواب بخورید ، بدن شما در شب بهبود می یابد. از سوی دیگر ، هنگامی که ما در مورد جذب کند و هضم آهسته کازئین صحبت می کنیم ، به این معنی است که مدت بیشتری در دستگاه گوارش شما باقی می ماند. بنابراین اگر کازئین در سیستم گوارشی شما در طول روز و هنگام خوردن غذاهای دیگر وجود داشته باشد ، احتمال مشکلات گوارشی را افزایش می دهد. اما وقتی این پروتئین را قبل از خواب می خورید و سپس به رختخواب می روید ، دستگاه گوارش شما به آرامی آن را جذب می کند.

بنابراین دوستان چگونه پروتئین کازئین مصرف می کنید؟ فکر می کنید بدن شما چقدر پروتئین کازئین دریافت می کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید