رژیم لاغری سریع

چگونه یک روده نامتعادل می تواند به پوست شما آسیب برساند رژیم غذایی کاندیدا


آخرین به روز رسانی ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ توسط لیزا ریچاردز، CNC بررسی شده توسط دیا شریل، MPH.

آکنه و کاندیدا اغلب با آن همراه است

هر فرد به طور متوسط ​​حدود ۳۰۰ میلیون سلول پوستی دارد که آن را به بزرگترین عضو بدن شما تبدیل می کند. داشتن پوستی سالم و درخشان برای سلامتی و اعتماد به نفس شما عالی است.

پوست شما یک اندام سخت است که حدود ۱۵ درصد وزن کل شما را تشکیل می دهد. این به شما امکان می دهد دمای بدن خود را تنظیم کنید و به شما اطلاع می دهد که خیلی گرم یا خیلی سرد هستید. این اولین خط دفاعی شما در برابر ارگانیسم های عفونی است و یک سد محافظ است که اندام های داخلی، استخوان ها و ماهیچه های شما را از آسیب و بیماری در امان نگه می دارد.

تغییرات در پوست می تواند نشان دهنده تغییرات در سلامت کلی شما باشد. آکنه، پسوریازیس و سایر مشکلات پوستی می تواند نشانه ای از وجود مشکل در جای دیگری از بدن باشد.

ممکن است در مورد غذاهایی شنیده باشید که باعث آکنه یا اگزما می شوند. تحقیقات اخیر ارتباط قطعی بین روده و پوست پیدا کرده است. این ارتباط بین این اندام ها به عنوان محور روده- پوست نامیده می شود. (۱)

آیا می دانید چه کسانی از خوردن غذاهای ناسالم و نوشیدن نوشابه در هر وعده غذایی لذت می برند؟ پوست آنها لکه دار، خشک و ناسالم به نظر می رسد.

امروز در دوره رایگان ۸ قسمتی ایمیل ما ثبت نام کنید و یاد بگیرید که چگونه برنامه درمانی کاندیدا خود را ایجاد کنید 🙂

میکروبیوم پوست

بیش از ۱۰۰۰ نوع باکتری پوست شما را خانه می نامند. آنها باکتری های مفیدی هستند و در بیشتر مواقع هیچ گونه عوارض جانبی برای سلامتی ایجاد نمی کنند.

این باکتری‌ها به حفظ سلامت پوست شما کمک می‌کنند، همانطور که باکتری‌های دوستانه در روده شما به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می‌کنند.

میکروبیوم روده و پوست باید تا حد امکان دارای سویه های باکتریایی سالم باشد. باکتری های روی پوست شما نقشی در هیدراته نگه داشتن و الاستیک پوست شما، حفظ سلامت کلی پوست و کاهش آکنه، لکه ها و جوش ها دارند. (۲)

میکروبیوم پوست شما بسیار تخصصی است. میکروارگانیسم ها برای زنده ماندن در سطح پایین مواد مغذی موجود روی پوست سازگار شده اند. این میکروب ها موادی تولید می کنند که از تکثیر باکتری های مضر جلوگیری می کند تا نتوانند پوست را کلونیزه کنند.

یک میکروبیوم پوست سالم باید علیرغم آنچه در محیط می گذرد متعادل بماند. هنگامی که عدم تعادل یا عدم تعادل در میکروبیوم پوست رخ می دهد، بیماری های پوستی می توانند ظاهر شوند. (۳)

محققان اخیراً دریافته‌اند که این نوع خاصی از باکتری نیست که باعث آکنه می‌شود، بلکه عدم تعادل در کلونیزاسیون باکتریایی پوست است.

باکتری ها پروپیونی باکتریوم آکنه اغلب از آن به عنوان عامل آکنه یاد می شود. با این حال، مشخص شده است که این باکتری در سطوح مشابه در افراد مبتلا و افراد بدون آکنه روی پوست وجود دارد. علت احتمالاً عدم تعادل در میکروبیوم است، نه P. آکنه. (۴)

روده سالم یعنی پوست سالم

سلامت روده شما برای سلامت پوست شما حیاتی است. دستگاه گوارش سیستم بسیار پیچیده ای است که از دهان شروع می شود و از طریق معده و روده های کوچک و بزرگ ادامه می یابد و سپس به راست روده و مقعد ختم می شود.

سیستم گوارش شما مسئول جذب مواد مغذی موجود در غذا، حذف سموم و مواد زائد بدن، مدیریت التهاب و جلوگیری از آسیب رساندن به عفونت‌ها است (روده شما خانه بیش از ۷۰ درصد سلول‌های ایمنی است!) (۵)

روده شما یک سیستم بسیار پیچیده است و نحوه تعامل آن با رژیم غذایی شما در سراسر بدن شما تأثیر خواهد داشت. یک رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از فیبر از سلامت روده حمایت می کند و به باکتری های مفید موجود در میکروبیوم اجازه رشد می دهد.

عکس این موضوع برای یک رژیم غذایی ناسالم که سرشار از قند تصفیه شده، کربوهیدرات، فست فود و گوشت فرآوری شده است صادق است. این غذاها می توانند منجر به رشد بیش از حد میکروارگانیسم های مضر در دستگاه گوارش شوند که منجر به دیسپلازی می شود که به نوبه خود می تواند منجر به عوارض سلامتی شود.

محور روده-پوست

پوست و روده شما هماهنگ هستند. دستگاه گوارش سموم را از طریق رژیم غذایی یا فرآیندهای بدن از بدن خارج می کند و این سموم تا حدی از طریق پوست شما دفع می شوند. هر چه سموم در بدن شما بیشتر باشد، مقدار بیشتری از طریق پوست دفع می شود که به نوبه خود می تواند باعث مشکلات پوستی شود. علائم روده ناسالم اغلب قبل از ظاهر شدن علائم در جای دیگر روی پوست ظاهر می شود.

بیماری‌های پوستی مزمن مانند پسوریازیس اغلب یک علت اصلی روده دارند.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به پسوریازیس نسبت به افراد بدون پسوریازیس تنوع کمتری در میکروبیوم روده دارند. (۶)

مثال دیگر روزاسه است که با رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک (یا SIBO) مرتبط است. محققان هنگامی که از آنتی بیوتیک برای درمان و پاکسازی SIBO استفاده کردند، بین SIBO و روزاسه ارتباط پیدا کردند. برای اکثر شرکت کنندگان در مطالعه، روزاسه آنها نیز ناپدید شد. (۷)

عدم تعادل مانند رشد بیش از حد کاندیدا و رشد بیش از حد باکتری ها در روده کوچک می تواند به پوشش روده آسیب برساند و باعث بیماری دیگری به نام روده نشتی شود. هنگامی که غشای روده نفوذپذیر می شود، می تواند منجر به التهاب مزمن و مجموعه ای از علائم شود. این می تواند به بیماری های پوستی مانند آکنه هورمونی، اگزما، روزاسه و پسوریازیس کمک کند.

غذاهایی که برای داشتن پوستی سالم باید اجتناب کرد

اگر از روده خود با یک رژیم غذایی سالم حمایت کنید، ممکن است متوجه شوید که مشکلات پوستی رایج مانند آکنه و اگزما یک خاطره دور هستند.

برای درمان آکنه

مهمتر از همه، از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده خودداری کنید یا آن را کاهش دهید. این غذاها شامل شکر سفید و غلاتی است که تمام مواد مغذی آنها از بین رفته است. به عنوان مثال می توان به آرد سفید، برنج سفید، غلات صبحانه، پاستا، خمیر پیتزا و نان اشاره کرد.

غذاهایی از این دست به سرعت هضم می شوند و باعث افزایش قند خون می شوند. به دنبال آن افزایش انسولین برای مقابله با افزایش سریع قند خون دنبال می‌شود، و این افزایش انسولین است که نشان داده است غدد چربی روی پوست را برای تولید چربی تحریک می‌کند و منجر به افزایش احتمال آکنه می‌شود. (۸)

برای درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی مزمن است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به جای میکروارگانیسم های عفونی به سلول های سالم بدن شما حمله می کند.

چرخه زندگی سلول‌های پوست در پسوریازیس سریع‌تر از حد طبیعی است که در نتیجه سلول‌ها روی سطح پوست تجمع می‌یابند و پوسته‌ها و تکه‌های پوست قرمز، تحریک‌شده، خارش‌دار و دردناک را تشکیل می‌دهند.

حفظ یک میکروبیوم روده متنوع حیاتی است. بیماران پسوریازیس دارای مخزن بسیار کوچکتری از باکتری در میکروبیوم روده خود هستند. میکروبیوم برای سلامتی ضروری است و جای تعجب نیست که اگر تعادل نداشته باشد، مشکلاتی مانند پسوریازیس به دنبال خواهد داشت. (۹)

غذاهای التهابی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از: گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده، پاستا، شیرینی ها و نان. جای تعجب نیست که شکر همچنین یک غذای التهابی است که سمومی به نام محصولات نهایی گلیکاسیون (AGEs) تولید می کند. AGE ها باعث التهاب می شوند که منجر به پسوریازیس و سایر شرایط می شود.

برای داشتن پوست سالم چه می خورید؟

برای جلوگیری از مشکلات پوستی، از رژیم غذایی کم قند، غذاهای التهاب آور و سرشار از آنتی اکسیدان پیروی کنید.

مشکلات پوستی را می توان به دیس باکتریوم میکروبیوم روده ردیابی کرد، بنابراین یک پروبیوتیک با کیفیت خوب برای حمایت از سلامت روده و پوست استفاده کنید. در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد که اگر می خواهید پوستی سالم و درخشان دارید، باید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

راهنمای ۸ قسمتی رایگان خود را برای شکست دادن کاندیدا دریافت کنید و به بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر بپیوندید که به روز رسانی ها و دستور العمل های هفتگی را دریافت می کنند!

ماهی روغنی

ماهی، به خصوص ماهی چرب یا روغنی، جزء مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. ماهی قزل آلا و شاه ماهی صید شده وحشی از انواع ماهی های روغنی هستند که فلزات سنگین و سایر سموم نیز کمی دارند.

این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به حفظ رطوبت و لطافت پوست کمک می کند. کمبود این اسید چرب اغلب به دلیل خشکی و پوسته پوسته شدن پوست است. (۱۰)

اسیدهای چرب امگا ۳ التهاب را در بدن کاهش می دهند و به اختلالات خود ایمنی مانند پسوریازیس و لوپوس کمک می کنند. (۱۱)

ماهی چرب همچنین روی، ماده معدنی لازم برای تولید سلول های جدید پوست را برای شما فراهم می کند. کمبود روی می تواند منجر به درماتیت و ضایعات آن شود. همچنین مقدار زیادی آنتی اکسیدان ویتامین E را در ماهی های چرب خواهید یافت که از التهاب و آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. فراموش نکنید که ماهی به طور کلی منبع عالی پروتئینی است که پوست شما برای سلامتی به آن نیاز دارد. (۱۲)

میوه ها و سبزیجات کم قند

رژیم غذایی پر از محصولات سالم سنگ بنای سلامتی است. در صورت امکان، محصولات ارگانیک را انتخاب کنید که به مواد شیمیایی مضر آلوده نشده باشند و مقادیر بهینه مواد مغذی را در اختیار شما قرار دهند. تمام مواد مغذی گیاهی برای پوست و روده شما مفید است، اما در اینجا برخی از نکات مهمی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید آورده شده است:

آووکادو

این میوه فوق العاده حاوی ویتامین E و C و چربی های سالم است. در یک مطالعه جامع روی بیش از ۷۰۰ زن، مشخص شد کسانی که رژیم غذایی غنی از انواع چربی‌های سالمی را که می‌توان در آووکادو پیدا کرد، مصرف کردند، پوست شاداب‌تر و سالم‌تری داشتند. (۱۳)

مانند ماهی های چرب، آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین E است و زمانی که همراه با ویتامین C مصرف شود، که برای تشکیل پروتئین ساختاری کلاژن نیز لازم است، موثرتر است. (۱۴)

کلم بروکلی

این سبزی سبز سرشار از روی، ویتامین های A و C و لوتئین است. لوتئین یک کاروتنوئید است که از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو که منجر به چین و چروک و خشکی می شود محافظت می کند.

کلم بروکلی همچنین منبعی از ترکیب سولفورافان است که از آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند. (۱۵)

آجیل و دانه ها

مقدار زیادی از مواد مغذی حمایت کننده پوست در مغزها و دانه ها یافت می شود. گردو حاوی اسیدهای چرب ضروری است و منبع غلیظ تری از اسیدهای چرب امگا ۳ نسبت به سایر مغزها است. آنها حاوی روی، ویتامین های آنتی اکسیدانی E و C و سلنیوم هستند که همگی به مبارزه با التهاب و عفونت کمک می کنند.

تخمه آفتابگردان منبعی غنی از ویتامین E، سلنیوم و پروتئین است که همگی به التیام پوست، جلوگیری از عفونت و درخشندگی با سلامتی کمک می کنند.

پروبیوتیک ها

یک راه راحت برای کمک به میکروبیوم روده و پوست، مصرف روزانه یک مکمل پروبیوتیک حاوی باکتری های مفید است.

اگر میکروبیوم روده شما به دلیل رشد بیش از حد کاندیدا، رژیم غذایی نامناسب یا دوره ای از آنتی بیوتیک ها از تعادل خارج شده باشد، پروبیوتیک ها به میکروبیوم شما کمک می کنند تا تعادل سالم را بازیابی کند.

به خاطر داشته باشید که همه پروبیوتیک‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند و انتخاب یک محصول با کیفیت که بتواند کار مورد نظر خود را انجام دهد ضروری است.

یکی را انتخاب کنید که از فناوری بیو-تراکت آزاد با زمان استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که باکتری های خوب می توانند به روده شما برسند. همچنین CFU پروبیوتیک را که مخفف واحد تشکیل کلونی است، بررسی کنید. به اندازه باکتری های زنده و فعال اشاره دارد. به دنبال حداقل ۱۰ میلیارد CFU باشید تا مطمئن شوید که تعداد مفیدی از باکتری های زنده به روده شما می رسد.

پروبیوتیک مورد علاقه من Balance ONE Probiotic است که در اینجا با جزئیات بیشتر توضیح می دهم.

چی میخوری

برای سلامتی مطلوب، روده شما به یک رژیم غذایی سالم نیاز دارد که ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مناسب را برای بدن شما تامین کند. میکروبیوم روده شما نیز از پروبیوتیک ها سود می برد و این به نوبه خود به نفع پوست شما خواهد بود.

این ضرب المثل قدیمی ممکن است قدیمی باشد، اما هنوز هم درست است: شما همان چیزی هستید که می خورید. پوست شما از بسیاری جهات آینه روده شماست. اگر سیستم گوارشی و میکروبیوم آن سالم باشد، پوست شما آن را با درم صاف و بدون عفونت و درخشندگی درخشان منعکس خواهد کرد.

گارانتی 100% بدون ریسک

کاندیدا را در ۶۰ روز شکست دهید با این برنامه ۵ مرحله ای دقیق

اگر به دنبال یک برنامه درمانی جامع تر برای کاندیدا هستید، رژیم غذایی نهایی کاندیدا را که توسط لیزا ریچاردز و دکتر اریک وود نوشته شده است، بررسی کنید. بر اساس آخرین تحقیقات در مورد پیچیدگی مربوط به کاندیدا، این طرح حاوی همه چیزهایی است که برای غلبه بر رشد بیش از حد کاندیدا باید بدانید.

اکنون سفارش دهید



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر