چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری از افرادی که هستند کاهش وزن و کاهش وزن آیا برای افراد دیگر این سوال وجود دارد که چگونه وزن خود را افزایش دهند؟
معمولاً روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید به این فکر کنید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های هوشمند برای این مشکل می پردازیم. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه می دانید که برای افزایش وزن نیاز دارید؟

یکی از شاخص هایی که می تواند تا حدی وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی از طریق قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه BMI: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر مربع ارتفاع (برحسب سانتی متر)

اگر عدد به دست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیشتر از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و فرد باید بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرد. اما تقریباً ، این ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین مسائلی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند نحوه افزایش وزن است تا در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسند.
اول از همه ، به خاطر داشته باشید که برخی عوامل باعث کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • علت مشکلات غدد مانند پرکاری تیروئید است افزایش متابولیسم در بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • به عنوان مثال ، مسائل تغذیه مثر بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن بی خبرند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت ها یا بیماری ها مانند انگل ها ، سل یا HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در زیر ما شما را با بهترین محصولاتی که می توانند مبنایی برای افزایش وزن باشند ، آشنا می کنیم تا بتوانید روش های سالم برای این کار را بیاموزید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، گزینه مناسبی برای افزایش وزن است. زیرا آنها کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از محصولات را می توان به عنوان بهترین میان وعده ها استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه های سرشار از کربوهیدرات و قند مانند موز را انتخاب کنید. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، کمی چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای کسانی که سریع هستند و اشتهای ضعیفی دارند گزینه مناسبی است.
البته ، به خاطر داشته باشید که این تنها منبع کربوهیدرات نیست. گزینه های دیگری مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با کوکتل چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از محصولات که به کاهش وزن کمک می کنند – کوکتل است.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. علاوه بر این ، بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر مختلف پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه کوکتل های خوشمزه از چاقی

کوکتل شکلاتی
برای تهیه این کوکتل ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

کوکتل وانیلی
برای تهیه کوکتل وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
بخشی از انواع توت های تازه یا توت های یخ زده
یک وعده ماست پروتئینی پرچرب
مقدار مناسب وانیلین

کوکتل فندقی
برای دانستن نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق عسل
قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
مقدار مناسب شکلات

کوکتل کارامل
برای تهیه این کوکتل ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مناسب کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما اگر این پروتئین کالری اضافی داشته باشد ، بدن آنها را به شکل بافت ماهیچه ای تجمع می دهد.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر رضایت بخش و جلوگیری از مصرف سایر غذاها ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و پرنده
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. اما افراد دارای اضافه وزن بهتر است ابتدا علت اصلی افزایش وزن را کشف کرده و سپس رژیم غذایی و تغذیه خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید