چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


محصولاتی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی بدون بیماری است. مهم است که به یاد داشته باشیم که در طول روز به بدن خود چه می دهیم. خوردن غذاهای مضر زیاد و به ویژه چرب با چربی زیاد می تواند بسیار مضر باشد و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از تمام غذاهایی است که باید برای حذف التهاب در بدن و حفظ مفاصل و ماهیچه های خود از آنها بردارید یا به هر قیمتی از آنها پرهیز کنید.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجات را کنار بشقاب بگذارد یا آنها را در سطل زباله پشت سر شما بیندازد. اما اگر می خواهید یک شیوه زندگی سالم را بدون دویدن بی شمار در طول هفته در طول هفته انجام دهید ، بخش قابل توجهی از میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم غذایی ضدالتهاب شامل همه غذاهایی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها در دفع رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکال های آزاد به طور قابل توجهی خطر التهاب را افزایش می دهند و باعث ایجاد سایر بیماری های همراه می شوند.

در اینجا لیستی از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ،

  • اسفناج.
  • چغندر
  • کلم قرمز.
  • کلم.
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • تمشک.
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای ادامه روند افزایش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن ، باید کیلومترها از هر چیز شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید. در ابتدا این ممکن است دشوار باشد ، اما در درازمدت موجه است.

برخی از غذاهایی که ما روزانه مصرف می کنیم علت مهمی برای التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه ها و نوشیدنی های سرخ شده با شیرینی مصنوعی مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره و مارگارین است.

همه این غذاها می توانند التهاب را در بدن شما بسیار تشدید کنند بدون اینکه حتی در مراحل اولیه متوجه شوید!

کالری خوب اضافه کنید

اگر این سفر را آغاز کرده اید ، باید آگاهانه تلاش کنید رژیم غذایی خود را به طور مداوم کنترل کنید تا حاوی غذاهای غنی از مواد مغذی ، سرشار از چربی های مفید و ارائه مقدار زیادی آنتی اکسیدان باشد.

برخی از گزینه هایی که می توانید با آنها شمارش روزانه کالری خوب را بدون افزایش خطر التهاب انجام دهید:

  • گوشت قرمز خود را با یک منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، باغ سبزیجات ، ماهی کاد ، ماهی هالیبوت ، ماهی قزل آلا و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه آنها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از مصرف گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و کتلت همبرگری که عملاً ترکیب مغذی و مغذی گوشت را کاهش می دهند و در عوض مقدار بیشتری به کلسترول اضافه می کنند ، خودداری کنید.
  • هر زمان که چنین شکر می خواهید ، به جای این که سراغ یک بسته کوکی های شکر یا یک تکه کیک بروید ، در عوض یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه انتخاب کنید.
  • به جای سبزیجات معمولی ، از روغن های سالم تر مانند روغن زیتون استفاده کنید. اگر هنوز تعویض را انجام نداده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها یک گزینه عالی برای سلامتی در مقایسه با روغن نباتی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا-نه است که به کاهش اثر التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، در صورت تمایل به انواع روغن های سالم ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، روغن آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده های سالم

جای تعجب نیست که هنگام تماشای یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه در Netflix ، ما همیشه به دنبال یک کیسه چیپس یا پاپ کورن هستیم و تا زمانی که متوجه نشویم ، دیر شده و کل بسته خورده می شود. این به کالری اضافی می افزاید و مقدار زیادی سدیم و کربوهیدرات هایی که از طریق آن دفع می شوند واقعاً مطلوب نیستند.

بنابراین آنچه می توانید در هنگام گرسنگی انجام دهید – تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، هل ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید. همچنین می توانید آناناس و آناناس خشک کنید. این امر قطعاً هوس شما را برآورده می کند و همچنین شما را سیر می کند و از حمله به این کیسه های چیپس جلوگیری می کند. و فراموش نکنید که آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین دارای مواد مغذی بالایی است!

گیاهان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

معمولاً با گذشت زمان ما ثبات کارها و نحوه انجام آن را از دست می دهیم ، به ویژه در دوران مدرن. به طور مشابه ، نسل قدیمی به طور مداوم از گیاهان زیادی در غذاهای خود استفاده می کردند. و به لطف این ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، مجموعه ای عالی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل چیلی ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل با رزماری و غیره است.

غذاهای سرشار از فیبر بخورید

مطالعات و پزشکان به شدت خوردن غذاهایی با مقدار نسبتاً زیاد فیبر را برای کمک به متابولیسم و ​​عملکردهای بدن توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. در صورت مصرف مداوم فیبر در رژیم غذایی ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای سرشار از فیبر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد غلات کامل هستند. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز دارای فیبر بسیار بالایی هستند.

با این حال ، هنگام مصرف غذاهای سرشار از فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید زیرا می تواند علامتی ایجاد کند و همچنین می تواند عوارض جانبی شدیدی را در چنین مواردی ایجاد کند.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 محصول که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، J. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“محصولاتی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.

دیدگاهتان را بنویسید