چه چیزی تأثیر قهوه را از بین می برد؟ (و 4 فعالیت موثر)


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عادت به نوشیدن قهوه در آرامش دارند ، شاید تأثیر آن را بر روحیه خود احساس کرده اید. رابطه بین قهوه و اعصاب پیچیده است ، اما علائم آن عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • حواس پرتی
  • اضطراب
  • عصبانی شدن
  • سرگیجه
  • تعریق
  • تنگی نفس

وقتی کافئین مصرف می کنید ، شادی ابتدا تمام وجود شما را در بر می گیرد. اما ، متأسفانه ، این احساس به سرعت از بین می رود و فقط بعد از آن عصبی شدن باقی می ماند. اما چگونه می توانید اثرات قهوه و عصبانیت ناشی از آن را از بین ببرید؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آمده است:

1. آب بنوشید

یک راه م toثر برای رهایی از عصبی ، پاکسازی سیستم بدن با آب است. نوشیدن آب اثرات کافئین را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را بدتر کند ، بنابراین فقط نوشیدن آب کافی به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید برای هر نوشیدنی قهوه یک لیوان آب بنوشید. بعداً از این توصیه من تشکر خواهید کرد!

2. ورزش کنید

اگر کافئین وارد بدن شما شود ، احتمالاً نمی توانید آرام بنشینید. ورزش به سوزاندن و آزادسازی کافئین کمک می کند و تمام انرژی ناخواسته ای را که جمع کرده اید از بین می برد. سعی کنید حرکات کششی ، پیاده روی سریع یا دویدن انجام دهید. همه این موارد به بهبود ذهن ، بدن و روح کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه اثر کافئین به مرور از بین می رود. شما همیشه می توانید تکنیک تنفس را هنگامی که منتظر پایان چیزی هستید تمرین کنید! معمولاً اگر بتوانید با این وضعیت به مدت طولانی کنار بیایید ، چند ساعت دیگر به زندگی عادی باز می گردید.

4. چای گیاهی بنوشید

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن خنثی می کند. این نوشیدنی های جادویی بدون کافئین فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، آنها به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و بهبود سرماخوردگی شدید کمک می کنند. به طور کلی ، خواص درمانی آنها یک مزیت اضافی است! بابونه یکی از گزینه های خوبی است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های غنی از ویتامین C خوشمزه هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون تأثیر می گذارد و بدن شما را فریب می دهد ، گویی کمبود ویتامین C دارید خوردن پرتقال یا گریپ فروت بهترین گزینه برای بازگشت ویتامین C اضافی به خون است. با این کار بازی را به نفع خود تغییر می دهید ، یعنی این بار بدن فکر می کند میزان کافئین در خون کاهش یافته است!

5 بدترین خسارت مرغ و چند نکته بسیار مهم

آیا بهتر نیست کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن شما باقی می ماند. وقتی کافئین وارد بدن شما می شود ، هیچ راه حل سریع برای حذف آن از بدن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین این است که اجازه دهید به مرور زمان کار کند.

با این حال ، برای به حداقل رساندن عوارض جانبی آن می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مصرف کافئین اضافی را متوقف کنید!
  • فراموش نکنید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار قهوه ، چای ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه و شکلات هستند ، بنابراین آنها را کنار بگذارید.
  • قهوه بدون کافئین بنوشید. در این حالت ، می توانید از طعم و مزایای سلامتی بدون احساس تلخی لذت ببرید.
  • ما برای استفاده از روش شستشوی سوئیسی قهوه بدون کافئین را توصیه می کنیم. با استفاده از این روش ، حداکثر 99.9 درصد کافئین موجود در دانه های قهوه حذف شده و همچنین از مواد شیمیایی پاک می شود.
  • داروها و مکمل هایی که ممکن است حاوی کافئین باشند را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین ممکن است حاوی 40 تا 60 میلی گرم کافئین باشد. مکمل های قبل از تمرین اغلب حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از غذا غذاهای خود را بررسی کنید.

وقتی کافئین وارد بدن می شود:

  • تأثیر کافئین در 45 دقیقه اول مصرف قابل توجه است و می تواند تا 6 ساعت دوام داشته باشد.
  • حذف کامل کافئین از سیستم بدن تا 10 ساعت طول می کشد.

بنابراین ، توصیه ما:

  • بهتر است 6-8 ساعت قبل از خواب نوشیدن کافئین را متوقف کنید.
  • در طول روز به طور منظم آب بنوشید و منتظر بمانید تا کافئین از بدن شما خارج شود.
  • برای کاهش استرس و اضطراب اقدامات متوسط ​​انجام دهید.
  • برای 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن را تمرین کنید تا آرام شوید.
  • غذاهای غنی از فیبر مانند غلات کامل ، لوبیا ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید زیرا باعث کاهش انتشار کافئین در جریان خون می شوند.

25 فایده جالب صبح زود (روزانه)

دیدگاهتان را بنویسید