چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند – بهترین زنان


از آنجا که بسیاری از خوانندگان PRiME یائسه هستند ، این عنوان “چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند” برای شما شوکه کننده نبود. اگر تجربه شما مشابه بسیاری از ما بود ، شما به طور مستقیم می دانید که کاهش وزن و حفظ آن در این مرحله از زندگی به یک “ماموریت غیرممکن” تبدیل شده است. متأسفانه ، به طور کلی ، همه توصیه ها در مورد رژیم غذایی و کاهش وزن در گروه سنی ما مورد توجه قرار نمی گیرد.

بگذارید شما را با شخصی که اعضای اندام یائسگی ما را کاملاً درک می کند ، دکتر لورا لفکوویتز ، آشنا کنم.

لورا لفکوویتز ، دکترلورا دکتر علوم پزشکی با افتخار در زنان و زایمان ، روانپزشکی ، داخلی و رادیولوژی است. تنها زمانی که او در زمینه سرطان شناسی پرتویی آموزش دیده بود و تاثیرات وزن بر سلامت زنان را از نزدیک مشاهده کرده بود ، تمرکز خود را از درمان بیماری به معنای سنتی تغییر داد و بر درمان از طریق تغذیه تمرکز کرد. در آماده سازی برای حرفه خود ، لورا در موسسه تغذیه یکپارچه دانشگاه کلمبیا شرکت کرد ، جایی که همه نظریه های مختلف رژیم غذایی و درمانهای مکمل طب سنتی را مطالعه کرد.

به عبارت دیگر ، دکتر لورا تنها یک متخصص تغذیه نیست که نظریه ای در مورد چگونگی کاهش وزن دارد. او متخصص است. متخصص زنان هم سن و بدن ما و می داند چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. همانطور که او در مصاحبه PRiME با او توضیح داد ، به نیازهای تغذیه ای زنان با امید به زندگی یا چرخه ها نزدیک می شود. اول ، این مرحله رشد بلوغ است که بدن رشد می کند و نسبت به هر زمان دیگری در زندگی به کالری بیشتری به ازای وزن بدن نیاز دارد. بعد بلوغ از طریق باروری فرا می رسد. بدن دیگر در مرحله رشد نیست و به کالری کمتری احتیاج دارد ، اما بدن هنوز به شدت نیاز به تغذیه دارد زیرا بدن به طور مداوم برای بارداری احتمالی آماده می شود.

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

سپس مرحله یائسگی ، صرف نظر از سن ، فرا می رسد. بدن تولید استروژن را متوقف می کند و تخمدان ها بسته می شوند زیرا بعد از قطع بچه دار شدن به آنها نیازی ندارند. با این حال ، همانطور که دکتر لورا توضیح می دهد ، استروژن به ما احساس خوبی می دهد. ما را زیبا می کند. مغز ما را تیز و پوست ما را خوشایند نگه می دارد. در نتیجه بدن ما در حال تلاش برای چسبیدن به آن است. “

در حالی که بدن ما می تواند استروژن کمی در غدد فوق کلیوی تولید کند ، مکان دیگری که ما می توانیم تهیه کنیم ذخیره چربی محیطی است. بدن سعی می کند با تجمع چربی مقداری از استروژن را ذخیره کند. سطح انسولین ما افزایش می یابد تا بتوانیم از 5 تا 20 پوند وزن اضافه کنیم. و در حالی که رگ های خونی ما شاد هستند ، وقتی به آینه نگاه می کنیم و پوندهای اضافی را می بینیم ، چندان خوشحال نیستیم. این پوندهای اضافی نیز برای قلب ما مناسب نیستند و تحمل مفاصل سخت است.

نحوه شکستن یک زن در فلات برای کاهش وزن ، ایستادن روی ترازو

اگر امید به زندگی ما بسیار کوتاه تر بود ، این پوند اضافی چیز مهمی نبود ، اما اکنون که بیشتر عمر می کنیم و می خواهیم در دهه 70 و 80 زندگی خود را فعال کنیم ، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهیم. بدن ما کربوهیدرات ها را بدتر جذب نمی کند. ما نسبت به تولید انسولین و تجمع چربی آنها واکنش بیش از حد فعال داریم. به همین دلیل کاهش وزن سخت است. ما باید چیزها را رها کنیم و رفتارمان را با سیستم هورمونی تطبیق دهیم.

دیدگاه خود را نسبت به غذا تغییر دهید

بنابراین بحث رژیم نیست. رژیم ها در نهایت شکست می خورند. شما باید نگرش خود را نسبت به غذا تغییر دهید. حال اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید ، باید غذاهایی بخورید که بدن شما بتواند از عهده آنها برآید.

یعنی غذاهایی که انسولین را افزایش می دهند مصرف نکنید ، بلکه سبزیجات و پروتئین کم چرب بخورید. میوه ها به دلیل داشتن قند زیاد باید در حد اعتدال مصرف شوند. شیر و محصولات لبنی نیز مشکل ساز هستند. وقتی رشد ما متوقف شود بدن ما به این نیاز ندارد. شیر یک هورمون رشد است. بنابراین خوردن لاته و کالری غیر ضروری را اضافه می کند.

در حالی که دکتر لورا هر رژیم غذایی را برای فرد توسعه می دهد ، او برخی از کلیات را در مورد نحوه رژیم غذایی شما ارائه کرده است کاهش وزن یائسگی او توصیه می کند 50 درصد کالری خود را از سبزیجات دریافت کنید کم در کربوهیدرات ها پروتئین های بدون چربی باید حدود 25 درصد را تشکیل دهند. چربی های سالم مانند روغن زیتون ، آووکادو و … باید 15 درصد باشد و از بین می رود فقط 10 on روی سایر موارد – کربوهیدرات های دیگر مانند میوه ، غلات کامل ، بلغور جو دوسر ، سیب زمینی ، شیر در قهوه ، کیک تولد و الکل ، که فقط 1 of از 10 را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید نوشیدنی بخورید و وزن خود را کاهش دهید.

دوام یا رژیم مدیترانه ای شامل ماهی آزاد ، آجیل و آووکادو است.  چربی های مفید

کاهش وزن بعد از یائسگی با قبل متفاوت است

شمارش کالری اتلاف وقت زیادی است. کار نمی کند. کالری کالری نیست. شما نیاز به خوردن یک زیاد غذای گیاهی کم کالری و مغذی.

دکتر لورا در پاسخ به این سوال که آیا رژیم یویو سرعت متابولیسم را کند می کند ، پاسخ داد “بله” ، اما این برگشت ناپذیر نیست. با این حال ، باید به خاطر داشته باشیم که بدن از نظر ژنتیکی با بقا ارتباط دارد. بدن شما اهمیتی نمی دهد که با شلوار جین خوب به نظر برسید. کاهش وزن او را می ترساند.

شما کالری را به 400 یا 500 کاهش می دهید و بدن شما فکر می کند عصر یخبندان وجود دارد که در آن نور خورشید و بنابراین هیچ غذایی وجود ندارد و بهتر است در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. این انرژی را برای موها و ناخن های زیبا هدر نمی دهد. تمرکز بر ساخت سلول های خونی ، ضربان قلب و تنفس خواهد بود. با کاهش گاه به گاه کالریهای کم ، اشکالی ندارد ، اما بدن بارها و بارها می گوید: “من نمی دانم عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد ، بنابراین بهتر است ذخیره سازی را شروع کنم.”

یکی دیگر از دلایلی که زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند دلیل ما است نقطه تعیین شده ، و بدن با آن سازگار می شود. حداکثر وزن شما هر چه باشد ، بدن شما معتقد است که بهترین وزن است. به یاد داشته باشید ، او نمی داند عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد. هورمون ها برعلیه شما عمل می کنند تا به وزن بیشتری برگردید. به عنوان مثال ، شما 125 وزن دارید و وزن خود را افزایش می دهید – تا 135. شما رژیم می گیرید و وزن خود را به 125 کاهش می دهید ، اما بدن شما می گوید: “چرا ما به 125 کاهش یافته ایم؟ من 135 را دوست داشتم. ”و در سال آینده ژنتیک و هورمون ها با شما مبارزه خواهند کرد اگر سعی کنند به وزن 135 خود بازگردند. اما دکتر لورا می گوید که این ناامید کننده نیست.

کاهش وزن پس از 50 سال برای زنان اگر می توانید به طور منظم مقدار زیادی سبزیجات و پروتئین بدون چربی به بدن خود بدهید ، می توانید این هورمون ها را آرام کرده و متابولیسم خود را دوباره به درستی کار کنید. آن چیزی که به دلیل سن و از دست دادن عضلات بود ، نخواهد بود ، اما می تواند به طور عادی عمل کند. رژیم های شدید همچنین توده عضلانی را کاهش می دهند ، بنابراین چربی کمتری می سوزانید ، بنابراین اگر روی ساخت این ماهیچه ها کار نکنید ، متابولیسم خود را بازیابی نمی کنید.

با خواندن این مقاله ، ممکن است احساس کنید همه چیز کمی ناامید کننده است اگر نمی توانید از عهده دکتر لورا برآیید که با شما در یک رژیم غذایی کار کند و شما را پاسخگو نگه دارد. به همین دلیل است که Prime Women به همراه ماما و متخصص زنان دیگر ، دکتر کاترین والدرپ ، PLATE را برای کمک به کاهش وزن زنان یائسه ایجاد کردند. اگرچه بسیاری از توصیه ها همان چیزی است که دکتر لورا پیشنهاد کرده است ، اما ما معتقدیم که کنترل بخشی می تواند به شما این امکان را بدهد که تقریباً همه غذاها و شراب را به طور متوسط ​​مصرف کنید.

دلیل اینکه زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند یک چیز نیست ، اما با تغییر رژیم غذایی ، ورزش و صبر بیشتر ، می توانیم وزن سالم را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید:

آیا تابستان امسال برای کاهش وزن مشکل دارید؟

تعیین وزن سالم با استفاده از BMI

کلید کاهش وزن و طول عمر

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالات فوق العاده ای را برای شما ارسال خواهیم کرد. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید