چرا تیروئید شما برای سلنیوم مضر است · سارا پترنل


آیا تا به حال آنقدر خوش شانس بوده اید که یک مهره برزیلی را امتحان کنید؟

من یک سوال عجیب می دانم. 😂

این مهره بسیار بزرگ و ترد اغلب در کاسه ای با آجیل باقی می ماند زیرا ظاهری متفاوت و شاید حتی عجیب دارد.

در حقیقت ، آجیل برزیلی طعم و بافت فوق العاده خامه ای دارد که اغلب با نارگیل مقایسه می شود.

تقریباً مهم است که آجیل برزیل منبع عالی فیبر و پروتئین باشد. اما یک ماده معدنی وجود دارد که آجیل برزیلی را تبدیل به بهترین دوست جدید شما می کند و دلیل خوبی برای قرار دادن بادام زمینی و امتحان آنها است.

آجیل برزیل یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر ماده غذایی است … تقریباً تا حد کمیابی. (اما بعداً به آن می پردازم.)

و اگر نمی دانید که سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت کلی تیروئید چقدر مهم است ، اطلاعات بیشتری در مورد این ماده معدنی آجیل کسب خواهید کرد.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست ، اما بسیار ضروری است.

بیشتر اوقات ، سلنیوم با عملکرد آنتی اکسیدانی آن مشخص می شود. این بدان معناست که از آسیب رادیکال های آزاد از طریق استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های ضروری برای سم زدایی کمک می کند ، به نام گلوتاتیون اکسیداز. از بین هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را به یک وسیله قوی برای پاکسازی بدن تبدیل می کند ، هرچند غیرمستقیم.

نشانه هایی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم نیز با افزودن شهرت آنتی اکسیدانی به بدن در پردازش ویتامین C کمک می کند. این امر به ویژه مهم است زیرا بر خلاف اکثر پستانداران دیگر ، انسان قادر به تولید ویتامین C خود نیست.

بین آنچه به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و سم زدایی را افزایش می دهد ، جای تعجب نیست که مردم به دنبال توانایی سلنیوم در مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی هستند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ خوب ، در واقع بسیار اندک ، مگر اینکه کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی قطعاً می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

اما تأثیر مستقیم سلنیوم بر بیماری هاشیموتو و کم کاری تیروئید دارای آستین بزرگتری است.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

حالا به سراغ چیزهای آبدار می رویم.

اگر هر یک از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را خوانده اید یا من را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده اید ، می دانید که بیماری هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های تیروئید ، T4 و شکل فعال آن ، T3 تولید نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، تولد یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در تعدادی از عملکردهای بدن نقش دارد ، از جمله تنظیم گرما و انرژی دریافتی.

این تبدیل هورمون های تیروئید به شکل فعال است – این جایی است که سلنیوم وارد می شود.

گروهی از آنزیم ها به نام یدوتیرونین دیودیناز وجود دارد که مانند گلوتاتیون پراکسیداز برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارد. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی ضروری برای سلامت تیروئید ، برای حفظ عملکرد طبیعی تیروئید با هم همکاری می کنند.

این را به این واقعیت اضافه کنید که غده تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و من از داشتن سلنیوم بسیار زیبا هستم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

همانطور که در مورد بسیاری از مواد معدنی ، مانند ید ، سلنیوم باید در تعادل باشد. به طور کافی بر کار غده تیروئید تأثیر نمی گذارد. بیش از حد حتی می تواند کشنده باشد

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که کاهش کیفیت خاک در نهایت می تواند اثرات طبیعی سلنیوم در غذاهای ما را کاهش دهد. در حال حاضر ما نیازی به ترس زیاد نداریم ، اما برای اطلاع از نسل های آینده هنوز زود است.

این روزها ، کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند سوءهاضمه و جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت مثبت HIV ، بیماری کرون و جراحی بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • افزایش وزن
  • اختلالات سیستم ایمنی بدن
  • تمرکز بر مشکلات

اگر آنها آشنا به نظر برسند ، شما همچنین بسیاری از علائم کم کاری تیروئید را تشخیص می دهید. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما در دوران بارداری به 60 میکروگرم و در صورت شیردهی به 70 میکروگرم می رسد.

در طرف دیگر طیف ، هضم بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

اگر سلنیوم را از منابع غذایی و نه از مکمل های غذایی دریافت می کنید ، به احتمال زیاد در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • نفس بوی سیر می دهد
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های شکننده
  • حالت تهوع
  • بثورات یا ضایعات پوستی
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک پذیری

رایج ترین منبع غذایی که سرشار از سلنیوم است ، دوست قدیمی خوب ما ، مهره برزیل است. بسته به خاکی که در آن رشد کرده اند ، منبع عالی (و بسیار خوشمزه) سلنیوم ، آجیل برزیلی ممکن است حاوی مقدار زیادی مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد که توصیه نمی شود بیش از دو عدد در روز بخورید. به

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (به ویژه جنایت و شیطاک)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

باید توجه داشت که وقتی ذخیره مواد غذایی تحت تأثیر سلنیوم قرار نمی گیرد ، پختن گوشت و فرآوری دانه ها (مانند برنج قهوه ای حاوی مقداری سلنیوم) می تواند منجر به از بین رفتن مقداری از این ماده معدنی شود.

زمان و نحوه تکمیل سلنیوم برای هاشیموتو

با توجه به اینکه شما باید از این خط خوب کمبود و سمیت سلنیوم پیروی کنید ، دانستن اینکه آیا می توانید آن را دوباره پر کنید یا خیر دشوار است. در حالت ایده آل شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را با غذا دریافت می کنید.

رویکرد من این است که فقط در صورت وجود علائم نیاز به آزمایش یا آزمایش مواد مغذی مورد آزمایش قرار دهید و نشان دهید که کم هستید. سپس به آرامی ادامه دهید ، با دوز کم شروع کنید و در صورت لزوم افزایش دهید. مراقب علائم مسمومیت باشید و همیشه هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل سلنیوم در چندین شکل مختلف موجود است. تفاوت اصلی این است که چقدر خوب جذب می شوند.

ساده ترین و ارزان ترین فرم ، سلنیوم سیترات است. اما هضم آن به خوبی برخی از اشکال دیگر (گاهی گران تر) مانند ال-سلنومتیونین و سلنوسیستئین نیست.

یک دوز خوب و ایمن برای مکمل – 200 میکروگرم در روز ، همراه با غذا ، زیرا به این ترتیب به طور طبیعی سلنیوم دریافت می کنید و اجازه می دهید تا با سایر مواد مغذی کار کند.

سلنیوم اضافه شده گاهی اوقات در همکاری با ویتامین E یافت می شود زیرا آنها به طور همزمان عملکرد آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی و تحقیقاتی در مورد این احتمال وجود دارد که ویتامین E و سلنیوم ، با هم و جداگانه ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. بنابراین ، اگر شما در حال حاضر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستید ، مصرف آنها را توصیه نمی کنم.

اگرچه هیچ مشکلی در تداخل دارویی با سلنیوم وجود ندارد ، اما مصرف همزمان آن با هر نوع رقیق کننده خون یا داروهای ضد انعقاد توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث لخته شدن خون شود.

خوشبختانه مصرف سلنیوم در هنگام مصرف هرگونه داروی تیروئید بی خطر است زیرا تداخلات شناخته شده ای وجود ندارد.

به تصویر بزرگ غده تیروئید فکر کنید

نگاه کنید ، سلنیوم یک ماده مغذی فوق العاده است که از شیوه زندگی سالم هاشیموتو پشتیبانی می کند ، اما این ماده معدنی معجزه آسا نیست. این یک قطعه پازل فوق العاده و مهم است.

به دلیل نقش آن در تبدیل هورمون تیروئید T4 به شکل فعال T3 ، غذاهای حاوی سلنیوم باید در رژیم غذایی منظم شما گنجانده شود. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است به مکمل نیز نیاز باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی که از غده تیروئید حمایت می کنند مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. و به همان اندازه مهم می توان به یافتن داروی مناسب برای تیروئید ، ورزش ، مبارزه با استرس و متعادل سازی قند خون اشاره کرد.

و اگر مزیت داشتن سلنیوم را در برنامه سلامت تیروئید خود می بینید ، از خوردن گهگاه یک مهره برزیلی نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده اما م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و مدیریت سیستم هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه من “تغذیه و تجدید با هاشیموتو” ابزارها و منابع لازم را برای یک سفر سلامتی فراهم می کند.

یکی دیگر از گزینه های عالی برای کسانی که به مراقبت های شخصی بیشتری احتیاج دارند این است که برنامه “بزرگسالان شاد و سالم” من را بررسی کنند ، اگر درگیر مشکلات پیچیده سلامتی مربوط به بیماری هاشیموتو یا سایر موارد هستید.

دیدگاهتان را بنویسید