وقتی نوبت به کاهش وزن بعد از 60 سالگی می رسد ، شما یک انتخاب دارید: اکنون سرگرم شوید یا بعداً خوش بگذرانید!


لذت به عنوان “احساس لذت و رضایت شاد” تعریف شده است.

در مورد زندگی خوب ، چه چیزی برای شما لذت می آورد؟ آیا احساس ، داشتن انرژی ، ارتباط با افراد و چیزهای مورد علاقه شما خوب است؟ فکر می کنم این چیزی است که به اکثر ما لذت می بخشد.

واقعیت این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار اتفاق نمی افتند – شما باید تلاش کنید تا موفق شوید و از آنها لذت ببرید.

اخیراً با یک مشتری در مورد سرگرمی صحبت کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند از نظر احساسی چه بخورد و هنگام خوردن شیرینی احساس آرامش می کند. آشنا به نظر می رسد؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ایجاد کرده است. در کودکی ، ممکن است وقتی از سه چرخه ما بیرون می آیید یا از خواب بیدار می شوید ، یک شیرینی شیرین به شما داده شود. بین درد و تسکین فوری ارتباط وجود داشت.

ممکن است هنگام خوردن شیرینی متوجه شوید که در این مرحله احساس بهتری دارید. شیرینی ها موذی هستند زیرا به مرکز لذت مغز وارد می شوند و شما احساس بهتری دارید. برای لحظه ای احساس لذت می کنید.

اما بعد به واقعیت تبدیل می شود. مشکلی که شما بر آن تأکید داشتید حل نشده است. و از خود به خاطر عدم حمایت از هدف کاهش وزن یا فقط رفاه عمومی انتقاد می کنید. “چی فکر میکردم؟” می توان گفت “چرا وقتی می توانستم قدم هایی را بردارم که منجر به سرگرمی طولانی مدت شود ، حواسم را پرت کردم؟”

لذت بلند مدت احساسی است که شما هنگام مراقبت از چشم خود و انجام اقدامات شما بر روی یک هدف بلند مدت احساس می کنید. شما لحظاتی را دارید که تمایل به لذت بردن فوری وجود دارد ، اما ترفندهایی ایجاد کرده اید که شما را به یاد هدف نهایی می اندازد.

برای هدایت شما به نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، می توانید یک مانترا بسازید …

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این ارضاء فوری مشکل من را حل نمی کند.”

… یا می توانید با اقدامات مثبتی مانند پیاده روی ، یوگا یا صحبت با شخص دیگری حواس خود را پرت کنید.

ایده این است که تشخیص دهید که لذت فوری که از هیجان بیش از حد دریافت می کنید فقط حواس شما را پرت می کند و احتمالاً به شما آسیب می رساند. این امر باعث می شود شما نتوانید از اهداف بلند مدت خود لذت ببرید-احساس خوب ، وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و غیره.

به محض اینکه وسوسه را تشخیص دادید ، متوقف شوید و فکر کنید – در این مرحله من می خواهم بلافاصله از این کاسه بستنی یا پیتزای پنیر لذت ببرم ، یا می توانم احساسات را تنفس کنم و به خودم یادآوری کنم که وقتی بهبود می یابم ، پرانرژی تر می شوم و چه احساس خوبی خواهم داشت. و غیره.

هیچ یک از ما همیشه در این راه موفق نیستیم ، اما اگر بتوانید بیشتر اوقات موفق شوید ، به خود بسیار افتخار خواهید کرد.

این روزها برای خوش فرم شدن چه می کنید؟ آیا از سلامت و توانایی های جسمانی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصا بعد از 60 سالگی وزن کم کرده اید؟ به گفتگو بپیوندید.