هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آب مورد نیاز بدن است


اکثر مردم نمی دانند چقدر نوشیده اند و بسیاری از آنها حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما دخیل است و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها از جمله متابولیسم ، کارآمدتر عمل می کنند. آن را به عنوان اتومبیل خود در نظر بگیرید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. احتباس آب بدن به آرامی از این واکنش های شیمیایی جلوگیری می کند. حتی 1 درصد کمبود آب می تواند باعث افت قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. شما به طور مداوم دچار کم آبی می شوید ، در درجه اول از طریق ادرار و تعریق. اگر می خواهید بدانید که چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر تقاضای آب تأثیر می گذارد.

آب مورد نیاز بدن است

عوامل موثر بر میزان مصرف آب

وزن متغیری است که میزان آب مورد نیاز برای نوشیدن را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که باید نیمی از وزن بدن خود را بردارید و این مقدار را در یک اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی شما بر میزان آبی که باید بنوشید نیز تأثیر می گذارد. توصیه می شود هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از خانه تمرین می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است مجبور شوید تعداد بیشتری را اضافه کنید. هنگامی که منبع کافی آب وجود داشته باشد ، کلیه ها کارآمدتر کار می کنند. هنگامی که کلیه ها با آب ذخیره می شوند ، ادرار غلیظ تری تولید می کنند ، که به انرژی بیشتر و فرسودگی بافت بیشتر نیاز دارد.

در مورد تامین آب ، باید از چند قانون ساده پیروی کنید

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون نوشیدن آب قبل از تشنگی یا قبل از هرگونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار را کنترل کنید. اگر هیدراتاسیون کافی دارید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. وقتی تیره تر می شود ، مایعات کافی وجود ندارد. سردرد و سرگیجه – نشانه دیر کم آبی است. اگر با این مشکل روبرو شدید ، باید واقعاً آب مصرفی خود را سریع افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند تعطیلات تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند یا در بدترین حالت تبدیل به یک وضعیت اضطراری کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب بیاورید و خانواده و خانواده را برای تفریح ​​تابستانی نجات دهید!

در دو وب سایت زیر می توانید مقدار آب مورد نیاز را محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

پیوندها

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drinch

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید