هر آنچه باید در مورد رژیم حذف بدانید


به نظر می رسد عدم تحمل غذایی بیش از هر زمان دیگری رخ می دهد. امروزه طبیعی است که بشنویم کسی به دلیل اثرات منفی بر بدن ، گلوتن نمی خورد یا از محصولات لبنی دوری می کند. برای برخی ممکن است عدم تحمل غذایی ، و برای برخی دیگر – حساسیت غذایی ، که همچنین یک مشکل مهم در ایالات متحده است.

با توجه به تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی ، بیش از 32 میلیون آمریکایی از حساسیت غذایی رنج می برندبه آنها از علائم خفیف شامل خارش دهان و کهیر تا علائم شدیدتر مانند گلودرد متغیر هستند.

آلرژی غذایی مواردی هستند که باعث واکنش در سیستم ایمنی بدن شما می شوند ، در حالی که عدم تحمل غذایی باعث مشکلات گوارشی می شود. عدم تحمل غذایی معمولاً از شدت کمتری برخوردار است و شما همچنان قادر خواهید بود مقدار کمی غذا بخورید بدون اینکه مشکلات جدی زیادی داشته باشید.

تخم مرغ به عنوان حساسیت غذایی یا بخشی از رژیم غذایی استثنایی

یکی از راه های تعیین عدم تحمل غذایی این است که رژیم خود را خاموش کنید. این رژیم همراه با افزایش مشکلات عدم تحمل غذایی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چگونه اون کار را انجام می دهی؟

هر آنچه در مورد رژیم حذف باید بدانید را بخوانید.

رژیم حذف چیست؟

رژیم حذف بیشتر یک برنامه رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد غذاهایی را که اغلب عامل حساسیت و عدم تحمل هستند ، از بین ببرید ، بنابراین می توانید بررسی کنید و ببینید بدن شما چگونه به آنها واکنش نشان می دهد زیرا هر بدن متفاوت است.

شدت رژیم غذایی برای حذف بستگی به میزان جدی بودن مشکلات شما دارد. برخی افراد برای مشاهده احساسات خود به سادگی گلوتن و لبنیات را برای چند هفته حذف می کنند ، در حالی که دیگران رژیم غذایی شدیدتری را برای حذف آن انجام می دهند تا به مشکلات جدی تر مانند IBS کمک کند.

چرا باید رژیم حذف را رعایت کنید؟

اگر متوجه شدید که از علائم جسمی رنج می برید ، از جمله:

  • نفخ
  • گاز
  • سوء هاضمه
  • مشکلات سیستم ایمنی بدن
  • مه مغزی
  • خستگی
  • سردرد
  • آکنه
  • اضطراب
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی

می توانید رژیم غذایی را حذف کنید. ممکن است شگفت زده شوید که دریابید علت اصلی اضطراب شما به عنوان مثال به کار مربوط نمی شود ، بلکه به نانی که هر روز صبح می خورید مربوط می شود.

زخم معده یا معده باعث درد معده می شود

رژیم حذف چگونه عمل می کند؟

با حذف برخی از غذاها در رژیم غذایی خود که می توانند واکنش بدی در بدن شما ایجاد کنند ، ممکن است متوجه شوید که علائم شما ناپدید شده و دوباره احساس طبیعی می کنید.

رژیم حذف برای بازیابی میکروبیوم و کاهش التهاب عمل می کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که رژیم حذف می تواند به مشکلاتی مانند IBS و سندرم هرمتیک کمک کند.

چگونه رژیم حذف را شروع کنیم؟

بسیاری از مردم سفر خود را برای حذف رژیم های غذایی با حذف غذاهای شناخته شده برای حساسیت زا یا عدم تحمل برای بسیاری از افراد آغاز می کنند.

این شامل:

  • لبنیات
  • گلوتن
  • سویا
  • ذرت
  • شکر تصفیه شده
  • بادام زمینی
  • تخم مرغ

زن برای رد رژیم غذایی از خوردن یک لیوان شیر خودداری می کند

اگر تصمیم دارید رژیم حذف شدیدتری داشته باشید ، احتمالاً می خواهید رژیم کم FODMAP را امتحان کنید. این به معنی فروکتوز ، الیگوساکاریدها ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیول ها است. بنابراین ، برخی از غذاهایی که باید با این رژیم سخت گیرانه حذف کنید عبارتند از:

  • نمک (بادمجان ، گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی سفید)
  • میوه های سرشار از فروکتوز (سیب ، گیلاس ، انبه ، انجیر)
  • محصولات لبنی
  • حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس)
  • سیر
  • پیازها
  • محصولات گندم

این غذاها کربوهیدراتهای زنجیره کوتاه محسوب می شوند ، به این معنی که هضم آنها سخت تر است.

رژیم حذف چقدر طول می کشد؟

این بستگی به مشکلات شما دارد و همچنین به میزان سختگیری رژیم غذایی حذف شده بستگی دارد.

با حذف برخی از غذاهای اصلی ، می توانید طی چند روز پس از شروع رژیم غذایی خود به نتیجه برسید. با این حال ، ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا نتایج را برای افراد دیگر به دست آورید.

بنابراین ، باید به دنبال رژیم حذف باشید تا نتیجه آن را ببینید. یک مکان واقع بینانه برای شروع ، رعایت رژیم غذایی به مدت سه هفته است. در این مرحله ، ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا آماده هستید غذاها را دوباره وارد رژیم خود کنید.

چگونه محصولات را دوباره معرفی کنم؟

هنگامی که احساس کردید بدن شما در حال بهبود است و استفاده از محرک ها را به اندازه کافی متوقف کرده اید ، وقت آن است که دست به کار شوید.

بهترین راه این است که فقط یک غذا را در یک زمان بازیابی کنید. به عنوان مثال ، تخم مرغ را در نظر بگیرید. در چند روز یک یا دو بار تخم مرغ بخورید و ببینید چه احساسی دارید. خوردن این غذا چند بار در این دوره بسیار مهم است زیرا ممکن است یک روز طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

اگر اولین تجویز مجدد موفقیت آمیز بود ، می توانید به وعده غذایی بعدی بروید. در طول دوره تجویز مکرر ، شما باید احساسات بدن خود را با دقت کنترل کنید. با هر بار معرفی مجدد ، یک دفتر خاطرات داشته باشید.

خاطرات تغذیه یا مجله تغذیه در طول رژیم

اگر دوباره بعد از تجویز مجدد فلش داشته باشم ، چطور؟

اگر دوباره غذا را وارد کردید و متوجه شدید که بدن شما دارای علائم عدم تحمل است ، سعی کنید آن را تا دو هفته دیگر حذف کنید و سپس دوباره آن را بازگردانید. اگر دائماً این چرخه را امتحان می کنید و غذا همچنان شما را آزار می دهد ، به احتمال زیاد شما آلرژی دارید و باید این غذا را برای همیشه از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نتیجه

یک رژیم غذایی حذف ارزش امتحان کردن را دارد. این مطمئناً به شما آسیبی نمی رساند و فقط می تواند در مشکلات خوردن به شما کمک کند. کلید موفقیت در این رژیم صبر ، ثبات و هماهنگی با بدن است. ممکن است کمی طول بکشد تا آثار حذف را مشاهده کنید ، اما باید رژیم را دنبال کنید و به احساس بدن خود گوش دهید.

بیشتر بخوانید:

رژیم گیاهی ضدالتهاب

آیا رژیم کتو می تواند به یائسگی کمک کند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید