نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید


905 9 دلیل برای کاهش وزن

برای برخی از افراد ، کاهش وزن بسیار ساده است: آنها فقط باید نوشابه و شیرینی را کنار بگذارند و به طور منظم به ورزشگاه مراجعه کنند. برای دیگران ، به ویژه برای افراد مبتلا به اختلالات مزمن سلامتی ، کاهش وزن همچنان مبهم است ، اگرچه افزایش وزن خیلی راحت اتفاق می افتد ، حتی اگر همه چیز به درستی انجام شود.

افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افرادی است که مشکلات مزمن سلامتی دارند. برخلاف تصور عموم ، ناتوانی در کاهش وزن یا مهار آن نشانه کمبود شخصیت نیست ، بلکه نقص در سلامت متابولیک ، ایمنی یا عصبی شما است.

شرم چربی از نظر فرهنگی به ویژه علیه زنان پذیرفته شده است. حقیقت این است که افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند ممکن است برخی از سالم ترین رژیم ها و شیوه های زندگی را داشته باشند. آنها باید – اگر جرات می کردند “عادی” غذا بخورند ، به سرعت از کنترل خارج می شدند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به راحتی با روش اسرارآمیزی وزن خود را افزایش داده اید ، خود را مورد ضرب و شتم قرار دهید ، به این فکر کنید که آیا می توانید به دلایل زیر تحت درمان قرار بگیرید.

نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – هیچ کدام از آنها مربوط به تنبلی یا بی انضباطی نیست

1 شما مادام العمر رژیم دارید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری همراه با استانداردهای غیر واقعی تصویر فرهنگی بدن ، رژیم غذایی کم کالری را به سبک زندگی تبدیل کرده است. در جوانی عالی عمل می کند ، اما با افزایش سن متابولیسم بدن شما از گرسنگی مداوم خسته می شود.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمون های تجمع چربی به گرسنگی پاسخ می دهد. در نتیجه ، اگر رژیم کالری معمول را از سر بگیرید ، هر رژیم غذایی کم کالری می تواند شما را چاق تر از رژیم قبلی کند. این توضیح می دهد که چرا رژیم های غذایی چنین موفقیت طولانی مدت کمی دارند.

این پدیده در مطالعه شرکت کنندگان به وضوح نشان داده شد بزرگترین بازنده واقعیت نمایش شش سال پس از شرکت در این نمایشگاه ، محققان دریافتند که آنها 800 کالری کمتر در روز می سوزانند و اکثر آنها به شاخص قبل از وزن خود برمی گردند و برای افزایش وزن مجبور بودند 400-800 کالری در روز سوء تغذیه کنند.

2- هورمون های گرسنگی شما کار نمی کند

برعکس ، اگر به طور منظم به اندازه کافی شکر ، دسر و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) مصرف می کنید ، کاهش یا حذف کربوهیدراتهای فرآوری شده و ورزش منظم به بهبود حساسیت به لپتین کمک می کند تا علائم گرسنگی و چربی سوزی شما از بین برود.

3. تیروئید شما ضعیف کار می کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا فعالیت کم تیروئید است. و شایع ترین علت این بیماری خودایمنی هاشیموتو است که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. بررسی علل اصلی کم کاری تیروئید هاشیموتو برای بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4. شما ملتهب مزمن هستید

التهاب مزمن عملکرد هورمون ها ، متابولیسم و ​​سلامت روده را به هم می زند به نحوی که می تواند تجمع چربی را افزایش داده و از سوزاندن چربی جلوگیری کند.

بسیاری از افراد دوست دارند با پیروی از رژیم غذایی و شیوه زندگی ضد التهابی به راحتی وزن خود را کاهش دهند. غذاهای غنی از مواد مغذی ، فاقد محرک های التهابی ، همچنین به خلاص شدن از شر درد ، مشکلات روده ، بیماریهای خود ایمنی ، فشار خون بالا ، افسردگی و سایر مشکلات سلامتی کمک می کند.

5- شما دچار آسیب مغزی یا اختلال در عملکرد مغز شده اید

بسیاری از افرادی که دچار ضربه مغزی و ضربه مغزی می شوند ، متوجه می شوند که پس از آسیب ناگهانی وزن خود را افزایش می دهند و نمی توانند آن را کاهش دهند. صدمات مغزی باعث التهاب در مغز می شود که نه تنها بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد بلکه عملکردهای متابولیک ، هورمونی و ایمنی را نیز مختل می کند به نحوی که باعث افزایش وزن و جلوگیری از سوزاندن چربی می شود. قربانیان آسیب مغزی نیز اغلب با خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم که با سوزاندن و ذخیره چربی تداخل دارند دست و پنجه نرم می کنند.

۶- بیماری کپک دارید

کپک به طور فزاینده ای علت اصلی بسیاری از اختلالات و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن شناخته می شود. تقریباً یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به کپک هستند. سمیت مایکوتوکسین ها ، محصولات جانبی کپک ، می تواند سلامت متابولیک ، ایمنی و عصبی را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهد و منجر به افزایش وزن بدون دلیل و مقاومت در برابر کاهش وزن شود. این امر نه تنها در مورد قالب سیاه وحشتناک ، بلکه در مورد رایج ترین انواع کپک که در اثر نشت و آسیب آب در ساختمانها ایجاد می شود ، صدق می کند.

7. شما با میکروبیوم روده با چاقی متولد شده اید

مطالعات روی میکروبیوم روده ، تریلیون باکتری روده ما نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه جنبه های سلامت ما ، از جمله لاغرتر یا سنگین تر ، تأثیر می گذارند.

مطالعات بر روی موش و انسان نشان داده است که افراد چاق ، واکسینه شده با باکتری های روده توسط افراد لاغر ، به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش می دهند.

عواملی که بر “امضای” روده شما در روده تأثیر می گذارد به نحوی که باعث چاقی می شود – زایمان از طریق سزارین ، تغذیه شیر مصنوعی در مقابل شیردهی و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها در دوران کودکی.

8. آیا قربانی سوء استفاده جنسی یا جنسی در دوران کودکی بوده اید یا اختلال استرس پس از سانحه دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای درک علت کاهش وزن بیشتر افراد چاق ، محقق چاقی به یک کشف تصادفی دست یافت – اکثر افراد وی در دوران کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند یا درست قبل از افزایش وزن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. این می تواند باعث ایجاد استرس پیچیده پس از سانحه و شروع اعتیاد به غذا شود.

به طور مشابه ، محققان ارتباطی بین اعتیاد به غذا و PTSD در زنان پیدا کرده اند.

9. شما یک اختلال مغزی دارید که به اعتیاد به غذا و اختلالات خوردن کمک می کند

برای بسیاری از افرادی که مشکل وزن دارند ، غذا منبع اعتیاد دردناک می شود که می تواند به یک اختلال خوردن تبدیل شود. به طور فزاینده ای مشخص شده است که اعتیاد و اختلالات خوردن با اختلالات مغزی مانند ADHD مرتبط است. اختلال در عملکرد عصبی باعث ایجاد الگوهای تفکر وسواسی می شود که پایه و اساس اعتیاد به غذا و اختلالات خوردن را ایجاد می کند.

به دنبال علت اصلی افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن برای ایجاد رفاه باشید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل م fightثر بر مبارزه مزمن با افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن کمک کند. جامعه ما از ما می خواهد که از طریق تبلیغات مداوم غذاها و نوشیدنی های شیرین بخوریم ، در حالی که صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری و ایده آل های غیرممکن فرهنگ پاپ بدن به ارزش انسان بر اساس لاغری می پردازد.

در نتیجه ، میلیون ها نفر ، که بیشتر آنها زن هستند ، شرمنده چرب جامعه را تجسم می کنند و در شرایطی که بیماری واقعی در جامعه است نه در فرد ، احساس شرم و نفرت از غذا و بدن خود را ایجاد می کنند.

بدن یک ماشین معجزه گر است که در خدمت دائمی به ما کار می کند. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را به نحوی رعایت کنید که صرف نظر از اندازه شما به سلامت و عملکرد احترام بگذارد. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید