نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده حیاتی بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا این تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم نبض بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر مهم بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ؛
  • بهبود عملکرد ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • شکنندگی ناخن ها و دندان ها ؛
  • در عضلات ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ها؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن شما در تامین کلسیم کمک می کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. با کمبود ویتامین D ، بدن شما فقط 10-15 درصد کلسیم مصرفی را جذب می کند. بنابراین ، بقیه کلسیم از بدن دفع می شود. این امر باعث ایجاد دو مشکل اساسی می شود. اول از همه ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این طوری نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه ها اتفاق می افتد. همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما مشکلات کلیوی جدی نیز خواهید داشت. برای جذب بهتر کلسیم ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی قطعاً بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین توصیه می شود از 1 فنجان ماست استفاده کنید. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سالم تر بودن ، می توانید از پروبیوتیک ها استفاده کنید. این غذاها حاوی بسیاری از باکتری های مفید هستند. به این ترتیب ، آنها می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن مطلع شده اید؟ چگونه کلسیم دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و ماهواره های تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما منتظر نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید