نحوه خوابیدن شما بر سلامتی شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

بعد از یک روز خسته کننده طولانی ، وقتی قبل از خواب زیر ملحفه جمع می شوید ، احتمالاً از موقعیت خواب مورد علاقه خود استفاده می کنید. شما می توانید بدون فکر کردن در مورد آن موضع معمول خود را بگیرید. س :ال: “آیا شما در موقعیت مناسب می خوابید؟”. اگر هفت تا هشت ساعت به اندازه کافی بخوابید و همچنان با احساس بی حالی از خواب بیدار شوید ، ممکن است مجبور شوید با خاموش شدن نور آنچه را که واقعاً بد با بدن خود انجام می دهید ، برطرف کنید. یک علم قوی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت کلی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید بدانید وضعیت خواب معمول شما چیست و چقدر برای سلامتی شما مفید یا مضر است ، به پایین بروید. برای دوری از مشکلات سلامتی در درازمدت هیچ وقت برای اصلاح وضعیت بدن دیر نیست.

رایج ترین حالت برای خواب

حدود 54 درصد از جمعیت جهان به پهلو می خوابند و در مجموع 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه افراد ، حدود 7 درصد ، روی شکم می خوابند.

بهترین موقعیت برای خوابیدن شما چیست؟

برای هیچ کس تازگی ندارد که خواب کافی برای سلامت روان و جسم ضروری است. اما شاید تعجب کنید که بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد و باعث تغییر در شخصیت شما می شود. گزارش شده است که موقعیت های خواب بر رفتار روزانه تأثیر می گذارد.

شایع ترین وضعیت خواب

در اینجا رایج ترین حالت های خوابیده است. آن را سریع بخوانید تا بدانید حالت خوابیدن مورد علاقه شما چیست ، جوانب مثبت و منفی آن.

روی شکمش می خوابد

آیا رو به رو می خوابید یا سرتان بین بازوهای خود روی بالش بالا رفته است؟ وقتی روی شکم دراز می کشید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما در گروه 7 people مردم قرار دارید. اقلیتی روی شکم خود می خوابند. این حالت به خوابیدن روی شکم نیز معروف است که می تواند دیگران را از خروپف شدید محافظت کند ، اما در هر صورت توصیه نمی شود.

گردن و ستون فقرات محکم:

خوابیدن روی شکم در حالی که سر خود را روی بالش گذاشته اید ، گردن و ستون فقرات را در استرس مداوم نگه می دارد. ماهیچه های شما در معرض بار هستند. میله مرکزی بدن شما سنگین ترین میله است و کمرتان را در حالت خمیده ثابت نگه می دارد. چنین انحنایی ستون فقرات می تواند منجر به بسیاری از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند باعث آسیب عصبی شود و منجر به از دست دادن حس عمدتا در اندام های تحتانی در یک دوره زمانی شود. محدود شدن گردش خون می تواند به قسمت های مختلف بدن آسیب برساند.

اگر در ابتدا نمی توانید این را پرتاب کنید ، سعی کنید گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. قسمت بالایی پیشانی را روی بالش بگذارید یا بالش را در زیر ناحیه لگن قرار دهید تا از پشت زدن به هم جلوگیری شود.

در وضعیت جنین بخوابید

به پهلو بخوابید ، پاها را خم کنید و زانوها را به سر خم کنید. این باعث انحنای بیشتر ستون فقرات می شود و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

تنفس را محدود می کند:

خوابیدن در این حالت می تواند حرکت ماهیچه اصلی دیافراگم تنفسی را محدود کند. گاهی اوقات بیمارانی که چنین موقعیت طولانی دارند در هنگام خواب خفه می شوند.

وضعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار اهمیت زیادی دارد. این حالت باعث بهبود گردش خون بهتر برای جنین و مادر می شود. اگر در این حالت در ناحیه ران احساس درد می کنید. یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید تا فشار از بین برود.

موقعیت خواب جانبی

خوابیدن به پهلو رایج ترین حالت است. تقریبا 54 درصد از مردم جهان در این وضعیت می خوابند. این دقیق ترین حالت خوابیدن با فواید سلامتی فراوان است.

ستون فقرات کشیده:

طراحی این حالت به طولانی شدن ستون فقرات در حالت آرامش کمک می کند. این کار فشار اضافی را از بین می برد و از پیچ خوردن و سفتی بیشتر ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچ سکته مغزی عصبی با کشیده شدن ستون فقرات در ارتباط نیست.

اثرات روی ماهیچه ها:

این حالت از شل شدن عضلات گردن ، شانه و پشت حمایت می کند. بار آنها را کاهش داده و آنها را در حالت متعادل نگه می دارد.

خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیمارانی که با آپنه خواب ، دهانشویه و خروپف شدید دست و پنجه نرم می کنند. این موقعیت با بازکردن راههای هوایی محدود به حالت عادی از بروز این اختلالات جلوگیری می کند.

موقعیت مجله

افرادی که این وضعیت را دارند به پهلو می خوابند و پاها و بازوها در حالت سفت و سفت قرار دارند. تصور کلاسیک بدن سرد و سخت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، می تواند درد مفاصل را بدلیل سفتی تشدید کند.
در ابتدا سعی کنید دست ها و پاهای خود را کمی خم نگه دارید تا در نهایت این عادت را کنار بگذارید.

دراز کشیدن

وضعیت پشت – دومین رایج ترین حالت. این معمولاً به عنوان خوابیدن به پشت شناخته می شود. تقریباً 38 the از مردم معمولاً به این نگرش پایبند هستند. مزیت این موقعیت این است که گردن و دراز کشیده را در حالت خنثی و تنش نگه می دارد.

فال بد برای افراد مبتلا به آپنه خواب:

این وضعیت خروپف را بدتر می کند و راه های تنفسی را دشوار می کند و در هنگام تنفس مشکل ایجاد می کند.

درد کمر:

این امر باعث ایجاد کمردرد عمدتا در گروه سنی مسن با اعمال فشار طولانی مدت بر کمر می شود. اگر دوست دارید در وضعیتی بخوابید ، اما این نیز علت کمردرد است. من برای وضعیت شما راه حلی دارم. از یک گردن یا یک بالش گردن کوچک در زیر گردن خود استفاده کنید تا فشار بر کمر شما کاهش یابد.

بردن:

یک فرد بالغ باید 7 تا 8 ساعت در روز بخوابد. یک سوم عمر یک فرد در یک رویا سپری می شود. برای ایجاد تعادل کامل در یک شیوه زندگی سالم ، داشتن یک ریتم شبانه روزی طبیعی ، که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود ، بسیار مهم است. وقتی خواب کافی ندارید ، بر سلامت روحی و جسمی شما به طور یکسان تأثیر می گذارد. سعی کنید با انجام چند مرحله به طور منظم ، بهداشت خواب را حفظ کنید. سعی کنید هر شب با رعایت چند مرحله ساده ، خواب با کیفیت را تمرین کنید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور شدید ، سر و صدا و سایر عوامل مزاحم خودداری کنید.
  • سعی کنید روتین را تنظیم کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • یک فنجان شیر داغ با یک قاشق چایخوری شکر قبل از خواب به دفتر خاطرات بهداشت خواب خود اضافه کنید.
  • برای رفع استرس ، از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل ضروری را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل ادامه دهید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

دیدگاهتان را بنویسید