نحوه تمرین تغذیه دقیق


احتمالاً در مورد فواید خوردن آگاهانه چیزی شنیده اید ، اما شاید برایتان س wondال باشد که چگونه تغذیه هوشمندانه را تمرین کنید.

جنبش غذایی دقیق اخیراً سلامت ، رفاه و تغذیه را پذیرفته است. بر اساس میزان موفقیت اعضای ما در تغذیه دقیق ، می خواهم بگویم که این نیز بیهوده نیست!

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه تغذیه را به صورت واقع بینانه و پایدار تمرین کنید ، در مکان مناسب هستید.

چرا تمرین تغذیه دقیق بسیار مهم است

اگر با دقت غذا خوردن می شنوید ، می توانید تصور کنید که واقعاً جویدن یا مدیتیشن قبل از غذا کند است.

اگر بخواهید اینطور به نظر می رسد ، اما اصل غذا خوردن دقیق را نشان نمی دهد.

هدف از تغذیه دقیق این است که به شما کمک کند با بدن و میزان غذای خود هماهنگ باشید تا بتوانید بر اساس آنچه بدن شما نیاز دارد ، آنچه شما می خواهید و تعادل مناسب بین آنها ، غذای عمدی را انتخاب کنید.

تغذیه دقیق این است که تمرکز خود را بر روی تجربه خود هنگام غذا خوردن قرار دهید. این راهی برای تغذیه واقعی و متفکرانه است تا بتوانید رژیم متعادل و مغذی را ترویج دهید.

اولین باری که در مورد غذا خوردن دقیق می شنوید ، ممکن است کمی بی اهمیت به نظر برسد. من چند مشتری جدید داشتم که چیزی شبیه به این می پرسیدند: «با دقت غذا بخورید در حقیقت تغییر وضعیت؟ ”. قول می دهم که خواهد شد.

مطالعات نشان داده است که خوردن دقیق می تواند به بسیاری از بیماری های مرتبط با غذا و تغذیه کمک کند. به عنوان مثال ، می تواند به درمان عادات غذایی ناراحت کننده کمک کند و به افراد در رسیدن به اهداف مرتبط با وزن کمک کند (1).

نحوه تمرین آگاهانه غذا خوردن به 10 روش

به خواندن ادامه دهید تا با 10 روش اصلی من برای شروع عاقلانه خوردن امروز آشنا شوید.

1. بدون مانع غذا بخورید

این بدان معناست که تلفن ، تلویزیون ، رایانه و کار نکردن وجود ندارد. بسیار خارجی به نظر می رسد ، درست است؟ حواس پرتی خوردن این روزها بسیار رایج است. این بخشی از فرهنگ ماست!

وقتی همه سر و صدا و همه شلوغی هایی را که به بخشی از غذا تبدیل شده است حذف کنیم ، واقعاً در حال خوردن هستیم. این به شما امکان می دهد هنگام غذا خوردن حضور و توجه بیشتری داشته باشید.

2. سر سفره غذا بخورید

بیشتر کجا غذا می خورید؟ آیا توجه کرده اید که چگونه این امر بر انتخاب غذا تأثیر می گذارد؟ آنچه می خورید می تواند بر میزان خوردن ، میزان لذت بعد از آن و گوارش شما تأثیر بگذارد.

سعی کنید بیشتر وعده ها و میان وعده ها را سر میز بخورید و توجه کنید که چقدر بیشتر می توانید طعم غذای خود را بچشید و به بدن خود متصل شوید و این چگونه بر عادات غذایی شما تأثیر می گذارد.

3. سرعت را کم کنید

هرچه سریعتر کاری را انجام دهیم ، کارآمدتر است ، درست است؟ خوب ، در مورد غذا نیست.

وقتی سریع غذا می خوریم ، تمرین ذهن آگاهی عملاً غیرممکن است.

با رژیم غذایی معقول ، کاهش سرعت غذا خوردن بسیار مهم است. بین نیش ها مکث کنید یا نفس عمیق بکشید ، سپس قبل از خوردن لقمه بعدی بطور کامل بجوید و قورت دهید. کاهش سرعت غذا نه تنها به حضور بیشتر شما کمک می کند ، بلکه احساس سیری و همچنین هضم مطلوب را نیز افزایش می دهد.

4- نفس کشیدن را فراموش نکنید

بس کن و نفس بکش!

این یکی از توصیه های مورد علاقه من برای مشتریان است. اگر فقط 30 ثانیه قبل از غذا مکث کنید تا یک نفس عمیق بکشید ، می توانید هوشیاری خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

یک نفس عمیق حتی می تواند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کند تا به بدن شما اطلاع دهد که در حالت آرامش هستید. نیازی به فشار و پرواز بر روی غذا نیست.

این تمرین ساده می تواند به شما در حضور بیشتر در هنگام غذا کمک کند ، که به شما کمک می کند آنچه را که می خورید ، چرا غذا می خورید ، علائم گرسنگی را در اختیار دارید و از طریق حواس خود از غذایی که قرار است بخورید لذت ببرید.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
فقط این می تواند به شما در مورد عادات غذایی شما بینش زیادی بدهد و در آنچه برای شما و بدن شما مناسب است به شما کمک کند.

5. هنگام غذا خوردن به خوردن فکر کنید

خیلی ساده به نظر می رسد ، درست است؟ با این حال ، این چندان رایج نیست.

وقتی به آنچه در همان روز که در وعده غذایی بعدی می خوریم برای ما اتفاق می افتد و در مورد مکالمه استرس زایی که در آن روز داشتیم فکر می کنیم ، هیچ شانسی وجود ندارد که با دقت غذا بخوریم.

قبل از اینکه بدانید ، غذا تمام شده است و شما حتی به سختی آن را چشیده اید!

یک لحظه مکث کرده و غذا را بچشید. مزه اش مثل چیه؟ چه شکلی است؟ چه چیزی را درباره آن دوست داری؟ دفعه بعد که غذا می خورید چه چیزی را می توانید تغییر دهید؟

بازتاب فعال بر روی غذای شما به شما این امکان را می دهد که غذای دقیق را تمرین کنید.

6. غذاهای خود را آماده کنید

حالا من نمی گویم لازم است فقط غذاهایی وجود دارد که شما در خانه پخته اید ، غیر واقعی است. چه کسی غذای خوشمزه را دوست ندارد؟

اما چیزی که من می گویم این است که وقتی فرصت کردید برای خودتان آشپزی کنید. اگر وقت خود را صرف پخت و پز ، برش ، سرخ کردن ، بو کردن و مشاهده وضعیت غذا می کنید ، در اصل مجبور به مراقبت هستید. شما را برای غذا آماده می کند.

توجه همه چیز مربوط به حضور است. این در مورد آگاهی و قصد است. آشپزی یک راه عالی برای این کار است!

7. سیگنال های گرسنگی و سیری را تنظیم کنید

ما زیاد در مورد آن صحبت می کنیم زیرا مهم است. برای تمرین دقیق غذا خوردن ، باید به بدن خود گوش دهیم.

یک لحظه وقت بگذارید و قبل از غذا مکث کنید ، چقدر احساس گرسنگی می کنید؟ بعد از غذا خوردن احساس سیری می کنید؟

نادیده گرفتن علائم گرسنگی و سیری – یکی از رایج ترین روش های خوردن احمقانه. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که ما طبق برنامه غذا می خوریم یا اندازه وعده ها را به دلیل رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاکسازی محدود می کنیم.

با گوش دادن به گرسنگی و سیری ، می توانید اندازه وعده ها را بیشتر به خاطر بسپارید و در پایان غذا سیری و سیری را افزایش دهید.

8. ثبت نام با دلیل غذا خوردن

اگر با دقت غذا نخوریم ، می توانیم در نتیجه عواملی غذا بخوریم که هیچ ارتباطی با گرسنگی ندارند. برخی از رایج ترین عوامل عبارتند از استرس ، احساسات و سیگنال های محیطی.

با خطاب قرار دادن قبل از غذا خوردن ، می توانید مطمئن شوید که واقعاً غذا می خورید زیرا می خواهید غذا بخورید ، نه به این دلیل که می خواهید از استرس یا اضطراب دوری کنید.

هنگامی که این احساسات را تجربه می کنید ، می توانید به جای تکیه بر غذا ، با آنها مطابقت داشته باشید.

9. قدردانی و قدردانی را تمرین کنید

وقتی از آنچه می خوریم و همه چیزهایی که در غذا وارد می شود قدردانی کنیم ، در زمان غذا بیشتر مراقب و حاضر هستیم.

به این فکر کنید که برای پختن یک غذا که غذا دارید چقدر طول کشید ، چقدر خوشمزه است ، چقدر برای چنین غذایی سپاسگزار هستید.

همه اینها به طور مثبت و با دقت توجه را به غذا جلب می کند.

10. بطور کامل بجوید

اگرچه ساده است ، اما می تواند جهان را در زمینه تغذیه دقیق تغییر دهد!

اگر غذا را به طور کامل نجویم ، وقت نداریم که در حین غذا حضور داشته باشیم. ما همچنین با غذای هضم ضعیفی روبرو هستیم که می تواند حواس شما را از خوردن پرت کند.

دفعه بعد که برای شام می نشینید ، به جویدن سخت فکر کنید و مطمئن هستم که کمی سرعت خود را کم می کنید!

11. به خواسته ها ، دوست داشتن ها و دوست نداشتن های خود گوش دهید

وقتی می خواهید چیزی را بخورید که واقعاً می خواهید داشته باشید.

ما نمی خواهیم در نتیجه احساسی که داریم غذا بخوریم ارزش یا نباید وجود دارد.

هرچه بیشتر با خواسته ها ، دوست داشتن ها و دوست نداشتن های خود هماهنگ باشید ، هنگام غذا خوردن می توانید بیشتر حاضر و مراقب باشید.

غذا باید تجربه شود و از آن لذت ببرید ، جای نگرانی نیست!

امروز تغذیه دقیق را تمرین کنید

اگر تازه با غذای آگاهانه آشنا شده اید و می خواهید امروز را شروع کنید ، بهترین توصیه من این است که همه چیز را به یکباره امتحان نکنید.

این 10 روش برای تغذیه خوب بسیار عالی است ، اما ابتدا باید یکی یا دو مورد را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد به راحتی این عادت های جدید را به جای اضافه بار اضافه کنید.

هنگامی که عادت های جدید شما کمی شبیه طبیعت دوم می شوند ، انگار وارد برنامه روزانه شما شده اند ، می توانید عادت دیگری را نیز به آن اضافه کنید.

این کار را ادامه دهید تا زمانی که خودتان تمرین غذایی دقیق خود را ایجاد کنید!

روش دقیق تغذیه

تغذیه دقیق به تعداد بی شماری از اعضای محروم از تغذیه کمک کرده است تا با عادات غذایی خود به تعادل و تاب آوری برسند.

روش ما به آنها می آموزد که چگونه به راحتی این عادات آگاهانه را به جای ایجاد فشار ، ایجاد لذت و نه رضایت ، ایجاد کنند.

با پیوستن به روش تغذیه آگاهانه می توانید سفر خود را به سوی رژیم غذایی متعادل از امروز آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید