محبوب ترین رژیم سال چیست – رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

محبوب ترین رژیم سال چیست – رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق نظرسنجی های اخیر ، رژیم کتوژنیک دوباره به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

با این رژیم بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی ها تامین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم غذایی ، روغن و کره برای قهوه و همبرگر با پنیر زیاد – بدون نان معمولی استفاده می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و غیره. در این رژیم قربانی می شود تا وارد مرحله کتوز شود.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا می گوید:

این رژیم برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، مبارزه با دیابت ، درمان صرع مداوم ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیریدها و تغییر نوع سوخت مصرفی بدن به چربی توصیه می شود. گزارش های مردمی نیز نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر رژیم غذایی و مرکز تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. خودرویی با دو مشعل را در نظر بگیرید که می توان آن را هم با گاز و هم با بنزین روشن کرد. این خودرو همیشه با گاز کار می کرد ، حالا در میانه راه به پایان رسید و کار خود را متوقف کرد. چه کار می کنی؟ خوب ، شما دکمه گاز را فشار داده اید زیرا می توانید از سوخت های جایگزین استفاده کنید. با بنزین ماشین شما حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این خودرو است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی کربوهیدراتش تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین در هنگام چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش می یابد (حدود 5) و چربی ها جایگزین می شوند. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را به حالت کتوز می رساند.

رژیم غذایی کتو 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کمی کربوهیدرات چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - کدام رژیم سال محبوب ترین است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوز به چه معناست؟

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما با رژیم کتوژنیک که شامل کربوهیدرات نمی شود ، بدن برای سوخت به چربی تبدیل می شود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به سوزاندن چربی ، کتوز است.

انواع رژیم کتوژنیک چیست؟

به طور کلی ، چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا در زیر شرح داده شده است. در ادامه مقاله شما عبارت macronutrients را خواهید یافت. غذاهایی که روزانه می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. عناصر کمیاب و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها – ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد همه غذاها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید معادل سه چهارم لیوان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. میانگین مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک چرخه ای یا متناوب (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75 درصد چربی ، 15 تا 20 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و 25 درصد چربی ، 25 درصد پروتئین و 50 درصد کربوهیدرات در روزهای تعطیل

رژیم کتوژنیک چرخه ای یا متناوب راهی آسان تر برای افزودن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای تعطیل رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک به مدت یک هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای تعطیل را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه می کنیم برای بهترین نتیجه در روزهای تعطیل از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبتهای مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم به افراد اجازه داده می شود 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش مصرف کنند تا شدت ورزش افزایش یابد (میزان مصرف کربوهیدرات در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، محصولات لبنی یا غذاهای حاوی غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در طول این رژیم می خوریم به راحتی سوزانده می شوند و به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین

مناسب برای افرادی که ورزش شدید دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک شما باید 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی روزانه مصرف کنید. کربوهیدراتها هنوز محدود هستند ، آنها کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته این نوع رژیم نمی تواند منجر به کتوز شود زیرا پروتئین مانند کربوهیدرات ها می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نوع رژیم کتو را انتخاب کنید کاملاً به هدف شما بستگی دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم دوره ای یا چرخه ای پیروی کنند. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین نیز برای افراد فعال جسمی مفید است. به عنوان مثال ، اگر در رژیم غذایی استاندارد فقط 20 درصد کالری مصرفی باید توسط پروتئین تأمین شود ، در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توان با رژیم کتو لاغر شد؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو می توانید وزن خود را کاهش دهید و خود را در مقایسه با سایر رژیم های استاندارد در 2 تا 6 ماه عادی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید