مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم شما باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد!

پرسش و پاسخ در مورد رژیم کتوژنیک 1 - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی با چربی بالا ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن به آن توجه زیادی می شود. در رژیم کتو ، سوزاندن چربی اضافی و انباشته بدون احساس گرسنگی رخ می دهد.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، مجبور نیستید مدت زیادی منتظر بمانید تا به هدف خود برسید و از نتایج آن بسیار خوشحال خواهید شد.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو باید کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

معمولاً منبع انرژی بدن سوخت کربوهیدرات ها (غذاهای شیرین) هستند. اما با این رژیم بدن چربی و در صورت لزوم پروتئین تأمین می شود. در واقع ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. رژیم کتو بر اساس کاهش مصرف کربوهیدرات (شکر ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

با رژیم کتوژنیک شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، در نهایت انرژی شما تمام می شود (قند خون که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). معمولا 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای تامین انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

siet 1 - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک در رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. کلسترول و تری گلیسیرید HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند بهبود یافت.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم تاثیرات بیشتر و بهتری نسبت به رژیم کم چرب دارد. یکی از دلایل این است که در کتوژنیک می توانید به دلیل رژیم کم چربی حتی اگر گرسنه نیستید وزن خود را کاهش دهید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • کمک به کاهش سریع وزن ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مقابله با آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ در حالی که روشهای مختلفی برای اجرای کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، بهترین نتایج معمولاً با 5 مرحله زیر به دست می آید:

  • مرحله اول: قطع سریع مصرف گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره ؛
  • مرحله دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع جایگزین سوخت را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله SUM: در همین حال ، با کمبود گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به مقدار مشخصی می رسد ، به حالت کتوز می روید.
  • مرحله 5: این وضعیت به دلیل سطح بالای کتون باعث کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای حفظ رژیم کتوژنیک

شما سالهاست به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج جزء اصلی رژیم غذایی شما بودند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر بسیاری از افراد را گیج می کند. توصیه می کنیم قبل از شروع رژیم در صورت امکان با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

به یاد داشته باشید که از رژیم کتو یا سایر رژیم های کم کربوهیدرات مایعات فراوان بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژن برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود بخشند بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند در بدن خود عضله بسازند یا بدنبال افزایش وزن هستند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی مثر است که آن را به مدت طولانی رعایت کنید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده ، سرخ شده با پیاز و سبزیجات ، سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در روغن با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: مانند ناهار روز قبل

شام: بره چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشتی با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا سبزیجات با سبزیجات

توصیه می شود برای کاهش وزن از انواع سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید و همچنین با پخت انواع غذاها با تزئینات جالب رژیم غذایی خود را تسهیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید