فواید روی برای سلامتی زیرا روی برای سلامت کلی ما ضروری است


غذاهای غنی از روی

ابزارهای مجازی در دستیابی به سلامتی و تأثیر ، سیستم ارزیابی ما را فلج کرده است. رشد چشمگیر بیماریهای مزمن ، همه گیری های جدید ، افزایش سن و تعرفه های بالای مراقبت های بهداشتی ، جهان را مستعد بسیاری از نقاط ضعف کرده است. تمرکز ما را تغییر داد. متأسفانه ، ما در مورد این نگرانی ها و سیستم نظارت بر سلامت ضعیف اطلاعاتی نداریم
مواد مغذی ثانویه نقش مهمی در هماهنگی بدن انسان ایفا می کنند.

عناصر کمیاب ، مانند روی ، منیزیم ، آهن در رژیم غذایی ما ، نقش مهمی در عملکرد مناسب و یکپارچگی سیستم اسکلتی عضلانی ایفا می کنند. بنابراین ، ارزیابی این عناصر در حد نرمال برای رفاه اجباری است.

عنصر کمیاب مهم ، روی توسط بدن انسان تولید نمی شود. مکمل های روزانه برای رفع نیاز بدن به روی مورد نیاز است.

روی چیست؟

روی یک عنصر کمیاب مهم است. به عنوان یک عنصر کمیاب در بدن انسان از 1.6 تا 3.0 گرم در حدود 2.0 گرم وجود دارد. به عبارت دیگر ، مقدار آن 30 میلی مول است که 0.0005٪ از وزن کل بدن است. بر اساس گزارش WHO ، بیش از 2 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه از کمبود روی رنج می برند.

نرخ روزانه توصیه شده: RDA روی برای یک زن بالغ 8 میلی گرم در روز و برای یک مرد بالغ – 11 میلی گرم در روز است.

زیرا روی یک ماده مغذی مهم است

با توجه به این واقعیت که روی یک عنصر درون سلولی است ، در مجموع 2 گرم روی 60 درصد توسط ماهیچه های اسکلتی جذب می شود و 40 درصد باقی مانده در استخوان ها یافت می شود. به عنوان یک مولکول ، در فرایندهای مختلف آنزیمی ، واکنش های اکسیداسیون ، بیان ژن ، سیگنال دهی و تعدیل عصب نقش دارد.

بهترین منابع طبیعی روی در رژیم غذایی روزانه ما شامل غلات کامل ، محصولات لبنی ، گوشت قرمز ، صدف ، سبزیجات برگ سبز ، توفو جامد ، صدف ، دانه های کنف ، تخمه کدو ، عدس ، قارچ و بادام و بادام هندی است. فلز روی.

فواید روی برای سلامتی انسان

روی برای سلامت کلی ما اهمیت زیادی دارد. بیایید برخی از فواید سلامتی روی و میزان مفید بودن آن برای عملکرد و هماهنگی کل سیستم بدن را مورد بحث قرار دهیم.

فعالیت آنزیمی

روی نقش مهمی در توسعه ساختاری بیش از 300 آنزیم دارد که در بدن انسان عمل می کند. به عنوان بخشی از پیکربندی آنزیمی در نظر گرفته می شود. این آنزیم ها مسئول اجرای متابولیسم پروتئین ، بلوغ اسکلتی ، کانی سازی استخوان ، یکپارچگی گلبول های قرمز ، تعامل دی اکسید کربن و حفظ تعادل اسید و باز در بدن انسان هستند.

این به احتمال زیاد برای عملکرد سیستم بافر طبیعی بدن انسان و هضم مناسب پروتئین های ترشحی بدن است.

التهاب و مصونیت

این سیستم ایمنی بدن را با مبارزه با عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها و باکتری ها و غیره تقویت می کند.

روی که جزء لاینفک بسیاری از آنزیم ها است ، با انجام فعالیت آنزیمی DNA و DNA RNA در تخریب ساختار پروتئینی این میکروارگانیسم ها نقش دارد. از تکثیر این عوامل بیماری زا جلوگیری کرده و حدت آنها را در انسان کاهش دهید.

در التهاب ، روی با فعال کردن سلول های T در اولین خط مکانیسم دفاعی بدن انسان ، نقش موثری در ایجاد ایمنی سلولی دارد.

آنتی اکسیدان

روی عملکرد محافظتی از رویدادهای سلولی را در محدود کردن تولید ROS (گونه های فعال اکسیژن) یا به عبارت دیگر کاهش استرس اکسیداتیو نشان داده است.

جلوگیری از تولید بیش از حد ROS با جلوگیری از وقایعی مانند توقف چرخه سلولی و آپوپتوز (لیز سلولی) آسیب DNA را محدود می کند.

التیام زخم

برای بهبود سریع زخم ها از نظر بهبود زینک نقش مهمی ایفا می کند. از سنتز کلاژن پشتیبانی می کند و بنابراین یکپارچگی ساختاری بافت های پوست را حفظ می کند.

سطح گلوکز خون

مکمل های روی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 بسیار مفید است. روی ترشح انسولین را افزایش می دهد و به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند.

روی به کاهش کلسترول خون بالا ، کاهش LDL و کاهش تولید تری گلیسیرید کمک می کند.

باروری

با افزایش تعداد اسپرم ، نقش مهمی در سلامت باروری مردان ایفا می کند. با تبدیل کلسترول به هورمونهای جنسی ، تولید تستوسترون را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که تحرک و مورفولوژی اسپرم را بهبود می بخشد.

حفظ سطح ویتامین A

روی عملکرد فوق العاده ای در افزایش جذب ویتامین A نشان داده است ، بنابراین از کوری شب جلوگیری می کند. غلظت بالای روی در بافت های شبکیه ثبت می شود. همراه با ویتامین A ، با تبدیل ویتامین A به اشکال فعال آن ، یعنی رتینول A ، نقش مهمی در درمان آکنه ایفا می کند. این امر خطر آکنه فعال را کاهش می دهد و از مسدود شدن منافذ برای نشستن در باکتری آنها جلوگیری می کند.

خلق و خو و شناخت

تحریک بیش از حد عصبی را متوقف می کند و مغز و اعصاب مربوطه را در تعادل سالم نگه می دارد. با افزایش سطح سروتونین ، احساس آرامش و موفقیت را برمی انگیزد.

حس چشایی

تراکم ، پروتئینی که حاوی روی است ، مسئول ایجاد جوانه های چشایی و از بین رفتن حس چشایی است. هیدوژنز در کمبود روی گزارش شده است.

سلامت ناخن و مو

عنصر مخفی برای بهبود سلامت مو و ناخن روی در رژیم غذایی است. پروتئین های سازنده فولیکول مو حاوی روی هستند که باعث تقویت و یکپارچگی ساختاری فولیکول مو می شود. این از ریزش مو و ریزش مو جلوگیری می کند.

افکار نهایی

با توجه به حقایق مربوط به فواید روی برای سلامتی ، و نحوه انجام هماهنگی آن در بدن انسان را دقیق تر ببینید. افزودن یک ماده مغذی قوی مانند روی برای نتایج بلند مدت سلامتی در دراز مدت بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید