غذا در تاج چگونه است؟


تغذیه در تاج از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تغذیه و رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین راههای سالم ماندن است و بنابراین بسیاری از بیماریهای عفونی قابل کنترل یا پیشگیری هستند. از بررسی متون علمی و گزارشات مراکز تحقیقاتی معتبر می توان نتیجه گرفت که بهترین راه مبارزه با بیماری کووید -19 ارتقاء و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین مایعات ، الکترولیت ها ، انرژی ، پروتئین ها و عناصر کمیاب است.
افراد مبتلا به این بیماری به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن و کاهش اشتها به حمایت تغذیه ای مناسب نیاز دارند و رعایت بهداشت غذایی در این افراد بسیار مهم است.

تغذیه در تاج

در صورت ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ، سعی کنید مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مایع بیشتری مانند سوپ ، خورشت و پوره بخورید ، زیرا غذاهای مایع راحت تر هضم می شوند و ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری از طریق غذاهای مایع جذب می شوند.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای ، نان های سبوس دار ، جو دوسر و جو دوسر را با غلات تصفیه شده مانند نان پیتا و تافت جایگزین کنید. از آنجا که غلات سبوس دار سرشار از فیبر ، ویتامین B و مواد معدنی ضروری هستند که در بهبود علائم کرونر بسیار مثر هستند.
منابع پروتئینی را از غذاهای بدون چربی مانند مرغ ، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی بخورید. مصرف پروتئین کافی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا میزان التهاب در این دوره در بدن زیاد است. بهتر است از پروتئین های کم چرب استفاده کنید.
حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. حبوبات سرشار از فیبر عملکرد دستگاه گوارش و پروتئین را بهبود می بخشد ، همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با ویروس تاج بهتر مبارزه می کند.
در این مدت از مصرف ماست و کفیر (پروبیوتیک) غافل نشوید ، زیرا پروبیوتیک ها حاوی باکتری های مفید روده هستند که سیستم گوارش را تقویت کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

با روشهای مدرنی که از ویتامین C + روی سلامتی برست به دست آمده آشنا شوید (آشنا شوید)

تغذیه در تاج
مقدار زیادی میوه و سبزیجات دریافت کنید. این گروه از محصولات حاوی رنگدانه هایی به نام ایزوفلاون هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. سعی کنید از میوه ها و آب میوه های تازه استفاده کنید. ذخیره طولانی مدت باعث می شود که آنها با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شوند و از خواص آنها کاسته شود. میوه ها و آب میوه های برش خورده ، ترجیحاً بسیار تازه بخورید و بیش از 3-4 ساعت در یخچال قرار ندهید.
از غذاهای سرخ کرده و ادویه جات ، فست فودها ، تنقلات ، کیک و شیرینی ها خودداری کنید. این غذاها التهابی هستند و در حین بیماری عروق کرونر ، التهاب بالایی در بدن دارند.
به جای 3 وعده غذایی بزرگ 6 وعده غذایی کوچک بخورید. این شیوه غذا خوردن به هضم بهتر غذا کمک می کند و از کاهش اشتها جلوگیری می کند.

تهیه کننده: نازنین امتی (کارشناس تغذیه)
منبع: eatwell

دیدگاهتان را بنویسید