غذاهایی که باعث کاهش کلسترول می شوند باید از همین امروز مصرف کنید


بیماری قلبی نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان یک مشکل جدی است. بر اساس CDC، علت اصلی مرگ در آمریکا بیماری قلبی استبه و همچنین علت اصلی مرگ در سایر نقاط جهان است. بنابراین اگر به سلامت قلب توجه نکرده اید ، وقت آن است که این کار را شروع کنید و یکی از مراحل مهمی که باید در نظر بگیرید زمانی است که باید کلسترول خود را کاهش دهید.

کلسترول و سن

با افزایش سن ، افراد متوجه می شوند که سطح کلسترول آنها افزایش می یابد. این به این دلیل است که با افزایش سن فرد کلسترول بیشتری را تجربه می کند.

به همین دلیل است که باید سطح کلسترول خود را به طور منظم با افزایش سن بررسی کنید. هرچه زودتر بتوانید مشکلات کلسترول را تشخیص دهید ، احتمال کاهش آن قبل از اینکه مشکلات از کنترل خارج شوند و حل آنها دشوارتر خواهد بود.

افراد زیر 18 سال معمولاً در صورت عدم ابتلا به بیماری قلبی در خانواده خود ، نیاز به بررسی میزان کلسترول خود تنها چند بار دارند. با افزایش سن ، باید سعی کنید کلسترول خود را هر دو سال یکبار بررسی کنید. اما باز هم ، اگر سابقه بیماری قلبی دارید ، می توانید آنها را بیشتر بررسی کنید.

کلسترول و وزن

سن تنها عاملی نیست که در مورد کلسترول باید به آن توجه کرد. وزن می تواند نقش زیادی در افزایش سطح کلسترول داشته باشد ، که حتی در کودکان نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

کودکانی که غذاهای فراوری شده زیادی مصرف می کنند مستعد ابتلا به کلسترول بالا هستند. و البته بزرگسالان نیز.

بنابراین ، برای فعال بودن و تغذیه سالم برای کنترل وزن خود مهم است ، که به نوبه خود می تواند کلسترول شما را پایین نگه دارد.

دو نوع کلسترول

بر اساس CDC، لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) همان چیزی است که اغلب از آن به عنوان کلسترول “بد” یاد می شود. این بیشتر کلسترول بدن شما را تشکیل می دهد و سطوح بالای آن خطر بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب به عنوان کلسترول “خوب” نامیده می شود. این نوع کلسترول یکی از انواع کلسترول است که کلسترول را جذب کرده و به کبد منتقل می کند و سپس در آنجا دفع می شود. سطح بالایی از این خوب زیرا به کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته کمک می کند.

کلسترول و بیماری قلبی

تجمع کلسترول می تواند باعث تنگی عروق شود

هرچه میزان LDL (کلسترول بد) شما بیشتر باشد ، بیشتر در معرض بیماری های قلبی ، حملات قلبی ، سکته مغزی و غیره هستید. این به این دلیل است که این کلسترول بد روی دیواره رگ های خونی تجمع می یابد ، بنابراین “پلاک” ایجاد می کند که در نهایت روده رگ های خونی را باریک می کند. این تنگ شدن مانع جریان خون از قلب و سایر اعضای بدن شما می شود که می تواند باعث حمله قلبی شود.

به طور خلاصه ، شما نمی خواهید خود را در موقعیتی قرار دهید که این موارد ممکن است ، به ویژه اگر آنها را با انتخاب یک سبک زندگی سالم کنترل کنید.

یک شیوه زندگی سالم شامل ورزش منظم در زندگی شما مانند پیاده روی ، یوگا ، پیلاتس و موارد دیگر است. این را با یک رژیم غذایی بهبود یافته که با تمام غذاهای مناسب اشباع شده است ترکیب کنید و خود را در مسیر رسیدن به سطح کلسترول سالم خواهید دید.

در زیر برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید برای کمک به حفظ سطح کلسترول در محدوده طبیعی ذکر شده است.

غذاهایی که به کاهش کلسترول کمک می کند

در حالی که غذاها لزوماً تمام مشکلات کلسترول را درمان نمی کنند ، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا برخی از بهترین غذاهایی که در رژیم غذایی شما به کنترل کلسترول شما کمک می کند ، آورده شده است.

جو دوسرجو دوسر

جو دوسر – یک صبحانه خوب و سبک که آخر هفته شما را در مکان مناسب آغاز می کند. جو دوسر حاوی فیبر محلول است که دارای مزایای اضافی بسیاری است.

حبوبات

حبوبات خانواده ای از غذاها هستند که شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. حبوبات دارای فیبر ، پروتئین و سایر مواد معدنی هستند که بدن شما را شاد و سالم نگه می دارد.

آووکادوتکه های آووکادو می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

به دلیل داشتن چربی از آووکادو نترسید. چربی موجود در این میوه تک اشباع نشده است و برای کاهش LDL و افزایش کلسترول خوب HDL ایده آل است.

آجیل

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل هایی مانند بادام ، گردو و بادام زمینی برای قلب مفید است. فقط مطمئن شوید که روزانه 2 اونس آجیل مصرف می کنید.

میوه

بسیاری از میوه ها حاوی فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول کمک می کند. این به این دلیل است که فیبر به بدن شما کمک می کند کلسترول را که به حرکت خود ادامه می دهد حذف کند. توت ها به ویژه میوه های بسیار خوبی هستند که به افزایش HDL و کاهش LDL کمک می کنند.

ماهی چرب

ماهی قزل آلا کبابی در باغ سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

با خوردن ماهی های چرب بیشتر ، مانند ماهی قزل آلا ، به کاهش سطح LDL – کلسترول خوب کمک می کنید. این به دلیل امگا 3 موجود در ماهی است.

سبزیجات

این زن یک جعبه سبزیجات در دست دارد تا به کاهش کلسترول کمک کند

سبزیجات برای بسیاری از موارد مفید است ، اما کلسترول آن چیزی نیست که بسیاری از مردم فکر می کنند. با این حال ، آنها برای پایین نگه داشتن کلسترول عالی هستند زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. برخی از سبزیجات به ویژه سرشار از پکتین هستند که یک فیبر محلول است و به کاهش کلسترول کمک می کند. سبزیجات غنی از پکتین شامل هویج ، سیب زمینی شیرین ، کدو ، نخود فرنگی و لوبیا سبز است.

جو و سایر غلات کامل

جو ، جو و سایر غلات سبوس دار می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند که به نوبه خود خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این به لطف فیبر محلول موجود در آنها است.

مراقبت از سلامت قلب ، حفظ فعالیت و رژیم غذایی سالم ، به ویژه با افزایش سن ضروری است. اگر متوجه شدید که سلامت شما بهترین نیست ، برای کاهش کلسترول خود و بازگشت به سلامت قلب قدم بردارید.

بیشتر بخوانید:

بیماریهای قلبی را بشناسید و از آنها پیشگیری کنید

قلب خود را در جایی که دهان شماست بگذارید!

چگونه می توان از سکته قلبی در تنهایی جان سالم به در برد

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید