شکستن رژیم به معنای تخریب همه پل ها نیست!


در شرایطی که افراد ترجیح می دهند یک عادت را ترک کنند یا از برخی کارها خودداری کنند ، گاهی اوقات می تواند ناشی از عواملی مانند عصبانیت ، استرس ، احساس ناامیدی و غیره باشد.

دوباره این کار را انجام دهید یا برنامه ای را که دارید بشکنید. به عنوان مثال ، شخصی که تصمیم می گیرد سیگار را ترک کند ، خودارضایی کند یا سیگار بکشد یا خودارضایی کند ، یا فردی که مدتی رژیم گرفته است ، به دلایلی سعی می کند از رژیم غذایی یک محصول بخورد یا غذاهای مجاز بیش از حد بخورد. به

گناه و دنباله

در این وضعیت ، یک فرد ممکن است به دلیل احساس گناه همه چیز را ترک کند و در نتیجه تنبیه خود کنترل خود را از دست بدهد ، مانند ادامه سیگار کشیدن یا در صورت مصرف تنها یک غذای غیرمجاز ، ادامه مصرف بی رویه سایر غذاها.

به این می گویند اثر جهنم

یعنی اکنون که این اتفاق افتاده است ، با بی احتیاطی در همه چیز ، یا به عبارت دیگر ، ترک و کنار گذاشتن به طور کلی از گناه و تخریب چارچوب ذهنی که برای خود ترسیم کرده اید.

برای مبارزه با این شرایط در رژیم های غذایی 2 راه حل وجود دارد

اولین راه حل نقض رژیم است

اولین قدم جلوگیری از این امر است.

برای این کار بهتر است عوامل تحریک کننده را شناسایی کرده و جایگزین مناسبی برای این عوامل انتخاب کنید یا از تماس با این عوامل خودداری کنید.

به عنوان مثال ، اگر غذا خوردن با افراد خاصی یا در شرایط خاص ، مانند رستوران ها ، عاملی است که باعث تحریک فرد برای شکستن رژیم غذایی می شود ، از قرار گرفتن در این وضعیت اجتناب کنید.

در مورد جایگزین های مناسب برای محرک ها ، برای مثال ، برای شخصی که علاقه زیادی به نوشیدنی های گازدار دارد ، می توانید به جای نوشیدنی های معمولی گازدار از انواع نوشیدنی های گازدار و طعم دار که با شکر مصنوعی و بدون کالری شیرین شده اند استفاده کنید. به

استفاده از برخی تنقلات به عنوان پاداش در روزهای خاص و طبق برنامه از پیش تعیین شده نیز می تواند در این موارد کمک کننده باشد.

راه حل دوم شکستن رژیم است

تصمیم دوم مربوط به زمانی است که رژیم غذایی رعایت نشده است ، به عنوان مثال ، فردی غذای خاصی را از برنامه خارج کرد.

در این شرایط ، نفرت از خود و احساس گناه می تواند باعث شود همه چیز را رها کرده و غذاهای نامشروع بیشتری بخورید. برعکس خودت را ببخش و با این فکر که من نیز می توانم اشتباه کنم و به یک اشتباه ختم نشوم ، می توانید به مسیر درست بازگردید و از ادامه اشتباهات و دور ریختن همه آنها جلوگیری کنید.

نویسنده: عباس مجتهد


مطالب اضافی:

پنج اشتباه رایج در مورد رژیم های بدنسازی

رژیم غذایی و یبوست ، چرا رژیم غذایی شما باعث یبوست می شود؟

رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک چیست؟ (بدون گلوتن)

رژیم نیمه گیاهی چیست و آیا مفید است؟



دیدگاهتان را بنویسید