شرایط مختلف رژیم غذایی واقعاً به چه معناست –


جنبش گیاهان همچنان طرفداران وفادار را به خود جلب می کند ، اما این رویکرد در مورد غذا برای همه یکسان نیست. یک س commonال رایج این است: تفاوت این رژیم های گیاهی با رژیم های گیاهی و عمدتا گیاهی چگونه است. در اینجا برخی از انواع رایج رژیم های غذایی گیاهی و اهمیت آنها آورده شده است.

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد رژیم گیاهی این است که می توان آنها را طوری طراحی کرد که برای شما مناسب باشد. در حالی که سایر رژیم های عمدی می توانند سختگیرانه باشند ، بسیاری از مردم یک غذای گیاهی را کاملاً برای خود درست می کنند.

خوردن گیاهان بیشتر حقیقت جهانی در مورد بهترین راه تغذیه بدن برای سلامت مطلوب است. جزئیات ظاهری آن بستگی به شما دارد.

گیاهخواری در مقابل سبزیجات + سایر رژیم های غنی از گیاه

هنگامی که گیاهان بیشتر و محصولات حیوانی کمتری وجود دارد ، بسیاری از موارد مثبت وجود دارد. گیاهان نه تنها از سلامت فوق العاده ای برخوردارند ، بلکه دارای مزایای زیست محیطی و اخلاقی هستند که بسیاری از افراد را مجبور به انتخاب این رژیم می کند.

رژیم غذایی گیاهی شما چگونه باید باشد؟ در زیر انواع عمومی رژیم های غذایی گیاهی-گیاهخوار در مقابل گیاهخواری در مقابل گیاهخواری و دیگران-و منظور آنها را مورد بحث قرار می دهیم.

بر پایه گیاهان

این یک اصطلاح نسبتاً عمومی است و می توان آن را تفسیر کرد. این ادعا که شخصی از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کند ممکن است در واقع به معنای چندین عبارت دیگر باشد ، که در زیر به آنها خواهم پرداخت.

با توجه به این ، رژیم غذایی گیاهی در درجه اول بر غذاهای گیاهی-میوه ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس)-و محصولات ساخته شده از آنها استوار است.

برخی از افرادی که رژیم گیاهی را دنبال می کنند ممکن است حاوی مقادیر کمی از مواد حیوانی و غذاهای بسته بندی شده باشند ، در حالی که برخی دیگر از این موارد اجتناب می کنند.

ترجیحاً گیاهی

این رژیم غذایی است که خانواده من از آن پیروی می کنند. این همچنین مکانی است که من اغلب به دیگران توصیه می کنم هنگام تلاش برای ایجاد انتقال گیاهی شروع کنند.

رژیم غذایی با منشاء غالبا گیاهی تا حد زیادی بر اساس غذاهای گیاهی کامل است ، اما اجازه مصرف گاه به گاه محصولات حیوانی را می دهد. به عنوان مثال ، اگر بیشتر اوقات غذاهای گیاهی بخورم ، گاهی تخم مرغ یا برخی لبنیات در رژیم غذایی من وجود دارد.

استفاده از رژیم غذایی عمدتا گیاهی به خانواده های من انعطاف می دهد تا حد ممکن احساس خوبی داشته باشند و به گونه ای غذا بخورند که برای ما پایدارتر باشد.

گیاهخوار

رژیم گیاهخواری محصولات حیوانی و مواد حیوانی را حذف می کند.

این به طور رسمی توسط انجمن وگان به شرح زیر تعریف شده است:

“… فلسفه و شیوه ای از زندگی که در آن سعی می شود تا حد امکان و عملاً همه انواع استثمار و ظلم به حیوانات در غذا ، پوشاک یا هر هدف دیگر را حذف کند. و توسعه و استفاده از جایگزینهای بدون حیوان را به نفع حیوانات ، انسانها و محیط زیست گسترش می دهد. از نظر رژیم غذایی ، این بدان معناست که از تمام غذاهایی که به طور کامل یا بخشی از حیوانات گرفته شده اند صرف نظر کنید.

همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، گیاهخواری معمولاً فراتر از بشقاب است. این امر همیشه در مورد سایر گزینه های رژیم غذایی گیاهی صادق نیست.

این بدان معناست که اکثر افرادی که رژیم گیاه خواری را رعایت می کنند ، ملاحظات اخلاقی مشابهی را در زمینه های دیگر نیز اعمال می کنند. به عنوان مثال ، از مواد مصرفی (مانند لوازم آرایشی ، محصولات مراقبت شخصی و لباس) که حاوی مواد با منشاء حیوانی هستند یا روی حیوانات آزمایش شده اند خودداری کنید.

غذای کامل گیاهی

در حالی که رژیم گیاهی به معنای خوردن بیشتر (یا همه) گیاهان است ، این بدان معنا نیست که همیشه از سالم ترین غذاها تهیه می شود.

امروزه رژیم غذایی غنی از گیاهان را می توان به عنوان یک نعمت و یک نفرین تلقی کرد.

اتخاذ رژیم گیاهی هرگز آسان نبوده است ، به خصوص اگر به دنبال گیاهان جایگزین برای محصولات محبوب مانند هات داگ ، همبرگر و بستنی هستید. اما این نوع غذاها به اندازه غذاهای گیاهی مفید نیستند.

غذاهای گیاهی کامل بر انتخاب غذاهایی که در طبیعی ترین شکل خود هستند تأکید می کنند. این به معنای به حداقل رساندن یا اجتناب از غذاهای بسته بندی شده و نسخه های گیاهی فوق الذکر محصولات سنتی دامی است. در عوض ، غذاها را با استفاده از میوه ها و سبزیجات کامل ، حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس) ، آجیل ، دانه ها و غلات کامل تهیه می کنید.

برخی از افرادی که رژیم گیاهی دارند نیز از روغن و همچنین نمک و شکر اجتناب می کنند.

گیاه خواری

رژیم گیاهخواری بر غذاهای گیاهی تأکید دارد ، اما شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی نیز می شود. گوشت ، ماهی و طیور را حذف می کند.

به طور دقیق تر ، لاکتو گیاهخواران از گیاهان و محصولات لبنی ، از گیاهان تخم مرغی و تخم مرغ ، و از گیاهان لاکتو گیاهی ، از تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده می کنند.

پسیکاتر

رژیم کله پاچه یک رژیم گیاهی است که شامل ماهی و غذاهای دریایی است. این ممکن است شامل تخم مرغ و / یا محصولات لبنی باشد ، اما هنوز گوشت و مرغ را شامل نمی شود.

گاهی اوقات در ادبیات علمی رژیم سندبلاست را ماسه گیاهی می نامند.

انعطاف پذیر

نام این رژیم نشان می دهد که این یک روش گیاهی انعطاف پذیر برای غذا است.

مفهوم اساسی این است که به طور عمده از میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات استفاده کنید ، بر پروتئین گیاهی تأکید کنید و افزودن شکر و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید ، اما در صورت تمایل شامل گوشت و محصولات حیوانی شوید.

چوب

رژیم غذایی پگان بر غذاهای گیاهی حداقل فرآوری شده به منظور کاهش التهاب ، تثبیت سطح قند خون و مصرف بهترین غذاها برای سلامت کلی تاکید دارد.

این باید ترکیبی از رژیم غذایی سرخپوشان و وگان باشد ، در حالی که شامل مقدار کمی پروتئین حیوانی با منبع مسئول باشد. این محصولات لبنی ، غلات ، کره و شکر اضافه را توصیه نمی کند و بر میوه ها با شاخص گلیسمی پایین و سبزیجات غیر نشاسته ای تأکید می کند.

اگر به نظر می رسد می تواند گیج کننده باشد ، پس اینطور هم باشد. قوانین زیادی در این رژیم وجود دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید آجیل بخورید اما نه بادام زمینی و باید از حبوبات اجتناب کنید اما می توانید مقدار کمی عدس داشته باشید.

این یک اقدام نسبتاً محدود کننده است و هیچ شواهد علمی برای اثبات بسیاری از ادعاهای آن در مورد سلامت ندارد.

موجودی یخچال و فریزر فروشگاه مواد غذایی ALDI

کدام رژیم غذایی گیاهی برای شما مناسب است؟

به هر حال توصیه من یکسان است: غذاهای گیاهی بیشتر و محصولات حیوانی کمتری بخورید. ظاهر آن بستگی به شما دارد. من شما را تشویق می کنم به گونه ای غذا بخورید که لذت بخش ، مغذی و برای حفظ امکان پذیر باشد و احساس محدودیت نکنید.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی گیاهی برای سلامتی ، علم کاملی وجود دارد ، به ویژه در مورد غذاهای کامل که حداقل بر روی آنها تأکید شده است. نحوه انتخاب شما برای انتخاب رژیم غذایی گیاهی بستگی به این دارد که بیشتر با اهداف و شیوه زندگی شما مطابقت دارد.

به یاد داشته باشید که این رژیم غذایی گیاهی شما است و می توانید هر زمان که بخواهید آن را تغییر دهید.

وزن: آیا به تفاوت گیاهخواری و سبزیجات فکر کرده اید؟ کدام یک از انواع رژیم های گیاهی فوق روش شما را بهتر توصیف می کند؟

برای دستورالعمل های بیشتر در مورد نحوه استفاده از غذاهای گیاهی برای شما ، به پست های دیگر مراجعه کنید:

“ویتنی.”

اگر این سرویس را ارائه می دهید ، بارگیری کنید تا تبدیل به یک تعیین کننده و وزن #WITSKITCH شوید – می بینم!

دیدگاهتان را بنویسید