رژیم لاغری سریع

سوالات متداول درباره شکر و شیرین کننده ها – مادر سرخپوشان


امروزه، یک آمریکایی به طور متوسط ​​هر سال تقریباً ۱۵۲ پوند شکر مصرف می کند، مقدار شگفت انگیزی از کربوهیدرات های ساده تصفیه شده معادل ۶ فنجان شکر سفید در هفته. این ممکن است بزرگترین عامل رژیم غذایی در افزایش بیماری مزمن باشد. اما شیرین کننده های بدون کالری توصیه شده در جوامع آگاه به سلامت ممکن است یک آسیب سلامتی را جایگزین دیگری کند. این هفته بیایید در مورد قندها و شیرین کننده ها، خوب، بد و زشت صحبت کنیم.

قند چگونه با مشکلات سلامتی مرتبط است؟

بیایید با شکر شروع کنیم. قند سفره (شکر نیشکر یا قند چغندر) بیشتر ساکارز است، یک دی ساکارید ساخته شده از یک مولکول گلوکز و یک مولکول فروکتوز. ساکارز به سرعت هضم و جذب می شود و گلوکز موجود در آن تأثیر سریعی بر سطح قند خون و ترشح انسولین دارد. مصرف گلوکز حتی در افراد سالم با افزایش تولید رادیکال های اکسیژن و نشانگرهای التهاب همراه است. با این حال، در افرادی که چاق هستند یا مبتلا به دیابت نوع ۲، کلسترول بالا یا سندرم متابولیک هستند، تقویت می شود. و مصرف زیاد قند می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. در این مورد به تفصیل بحث شده است:

مصرف زیاد فروکتوز (نیمی دیگر از مولکول ساکارز) همچنین با چاقی، مقاومت به انسولین، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی عروقی، سندرم متابولیک و افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. در واقع، اثرات بیولوژیکی فروکتوز بیش از حد احتمالاً نیروی محرکه ارتباط بین مصرف زیاد قند و بیماری مزمن است.

این امر نه تنها به دلیل ظهور شربت ذرت با فروکتوز بالا اهمیت دارد، بلکه به این دلیل که بسیاری از دسرهایی که برای بیماران دیابتی به بازار عرضه می شوند از شیرین کننده های مبتنی بر فروکتوز مانند شربت آگاو استفاده می کنند. فقط به این دلیل که قند خون را افزایش می دهد به این معنی نیست که بی ضرر است. در واقع، شواهد نشان می دهد که شیرین کننده های حاوی فروکتوز حتی بدتر هستند. در این مورد به تفصیل بحث شده است:

توجه به این نکته مهم است که شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد خوردن فروکتوز از میوه کامل با شیرین کننده های حاوی فروکتوز متفاوت است. در واقع، یک مطالعه اخیر اثرات متابولیکی مصرف ۱۰۰ گرم فروکتوز از شربت ذرت با فروکتوز بالا را در مقابل میوه های تازه مقایسه کرد. در حالی که هر دو برخی اثرات مشکل ساز را نشان دادند، در گروه HFC به طور قابل توجهی بدتر بود. مطالعات نشان می دهد که خوردن ۳۰۰ گرم میوه در روز (حدود ۴ وعده و تا حدود ۴۵ گرم فروکتوز) باعث بیشترین کاهش مرگ و میر ناشی از همه علل (یک نشانه کلی سلامت و طول عمر) می شود، بنابراین خوردن میوه خوب است! در این مورد به تفصیل بحث شده است:

بنابراین، خبر خوب این است که نیازی نیست میوه‌های تازه را در قند مصرفی شما حساب کنیم. و در اینجا خبرهای خوب دیگری وجود دارد: حداقل تأثیر منفی خوردن مقادیر زیاد شکر در واقع حدود ۱۰٪ از کل کالری شما از قندهای اضافه شده است. بنابراین، لازم نیست برای سالم ماندن، تمام غذاهای شیرین را کنار بگذاریم، باید قندها را عاقلانه انتخاب کنیم و مصرف خود را تعدیل کنیم. مهمترین قندهایی که باید محدود شوند، قندهای تصفیه شده هستند (که هیچ گونه کیفیت تغذیه ای جبرانی ندارند)، که می توانید از اینجا دریافت کنید:

متأسفانه، طعم شیرین شکر بسیار اعتیاد آور است، بنابراین کاهش یا قطع مصرف آن بسیار سخت است. گوش دادن به:

اما شیرین کننده ها راه حل خوبی نیستند

بنابراین، این طبیعت انسان است که به دنبال جایگزینی باشد، طعم شیرینی که به مسائل بهداشتی مرتبط نیست و نیازی به احساس گناه نداریم! مواد شیرینی که قند نیستند، شیرین کننده نامیده می شوند – مواد مصنوعی یا طبیعی که طعم شیرین دارند اما حاوی مولکول های قند کالری مانند گلوکز و فروکتوز نیستند. و در حالی که مطمئنم از دانستن این موضوع که شیرین کننده مصنوعی آسپارتام بیشتر از قند باعث مشکلات سلامتی می شود تعجب نخواهید کرد، ممکن است ندانید که سایر شیرین کننده های غیر مغذی مانند سوربیتول، مانیتول، زایلیتول و اریتریتول باعث دیسپلازی روده و افزایش آن می شوند. نفوذپذیری روده در این مورد به تفصیل بحث شده است:

و اینجاست که من حامل خبرهای بد هستم. حتی شیرین‌کننده‌های «طبیعی» که بیشتر در محصولات عرضه‌شده به جوامع آگاه به سلامت استفاده می‌شوند – بله، من در مورد استویا و میوه راهب صحبت می‌کنم – مشکل‌ساز هستند. اکنون مطالعاتی با کیفیت بالا وجود دارد که ثابت می کند استویا یک مختل کننده غدد درون ریز و همچنین مشکلی برای میکروبیوم روده است. (بله، این مورد در مورد استویا و برگ های کامل نیز صدق می کند.) عصاره میوه راهب به دلیل نگرانی های مربوط به سمیت به عنوان یک افزودنی غذایی تایید نشده است (فقط برای استفاده در مکمل های غذایی تایید شده است). بحث شده در:

در واقع همه پرسیدند. را زمانی که جایگزین شکر در آن ترند است. اگر استویا کامل روی میز نیست (ببخشید جناس)، در مورد آلولوز یا عصاره کابوچا چطور؟ آلولوز تصویر آینه مولکولی فروکتوز است. اگرچه به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما توسط همان گیرنده (GLUT5) وارد بدن می شود، بنابراین می دانیم که می تواند از نظر بیولوژیکی مشابه فروکتوز رفتار کند و بنابراین ما انتظار مشکلات مشابهی را داریم. عصاره کابوچا یک قند پنتوز (۵ کربنی) به نام زایلوز است که مشابه زایلیتول مشتق آن، در صورت مصرف در مقادیر متوسط، باعث ناراحتی گوارشی و اثرات ملین می شود. هیچ یک از این دو از نظر اثرات طولانی مدت، تأثیر بر میکروبیوم روده یا اثرات غدد درون ریز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

*جدید* راهنمای کتاب الکترونیکی Nutrivore!

Nutrivore مفهوم ساده و انقلابی است:
غذاهایی را انتخاب کنید که نیازهای تغذیه ای بدن را تامین کند!

من در مورد اطلاعات Nutrivore بسیار هیجان زده هستم! با تشکر فراوان از تمام تحقیقات و زحمات شما در مورد این نوع اطلاعات برای استفاده همه ما!! دبی

بیشتر بدانید

لطفا به پیام رسان شلیک نکنید! در عوض، بیایید روی بهترین راه برای لذت بردن از یک خوراکی شیرین تمرکز کنیم! اینها قندهای طبیعی واقعی در حد اعتدال هستند. بهترین گزینه ها قندهای تصفیه نشده ای هستند که ارزش غذایی خاصی دارند، مانند شکر نیشکر ارگانیک تصفیه نشده، ملاس، شربت افرا و عسل.

قندهای طبیعی واقعا سالم

در واقع، ملاس سیاه آنقدر مواد مغذی دارد که ۱.۵ برابر کلسیم در هر کالری بیشتر از پنیر و ۵ برابر آهن در هر کالری بیشتر از استیک دارد! به علاوه، سرشار از مس، سلنیوم، منگنز، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های B2، B3 و B6 است. تنها یک قاشق غذاخوری حاوی ۲۰ درصد از RDI کلسیم، آهن، مس و منگنز برای تنها ۴۲ کالری است. به راستی، ملاس بلک استرپ همان قندی است که می توانید دوست داشته باشید! بیشتر در مورد آن بحث می کنم در:

دلایل قانع کننده ای هم برای انتخاب عسل وجود دارد! عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است و ممکن است سلامت بافت را تقویت کند. اگرچه این یک قند طبیعی است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عسل می تواند به تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی کمک کند (بله، عسل ضد دیابت است!) و اثربخشی متفورمین را بهبود بخشد! همچنین نشان داده شده است که هم برای یبوست مزمن و هم برای اسهال مزمن درمان می کند، زیرا به عنوان یک پری بیوتیک انتخابی عمل می کند. لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم، در حالی که از رشد میکروارگانیسم های ناخواسته ای که می توانند به عنوان پاتوژن عمل کنند نیز جلوگیری می کند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خوردن عسل می تواند عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و خطر سرطان را کاهش دهد! به علاوه عسل حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، سلنیوم، مس، آهن، منگنز، کروم، روی، ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، B9، C و K است. در واقع، وقتی تمام مسائل بهداشتی مرتبط با خوردن مقادیر زیاد قند را بررسی می‌کنیم، به نظر می‌رسد که عسل خطر ابتلا به آن‌ها را کاهش می‌دهد، و این نشان می‌دهد که شاید نباید عسل را نیز در مصرف قند خود حساب کنیم! من در این مورد بحث می کنم:

شما نمی توانید شیرین را تقلب کنید، اما لازم نیست آن را به طور کامل رها کنید

همه اینها برای این است که بگوییم هیچ راهی برای تقلب در شیرینی ها وجود ندارد (خب، عسل ممکن است به زودی باشد)، اما همچنین لازم نیست بدانیم که آیا می دانیم چند وقت یکبار و چقدر آب نبات از قندهای طبیعی در حد متعادل استفاده می کنیم یا خیر. متناسب با یک رژیم غذایی سالم!

راهنمای سلامت روده!

رژیم غذایی و سبک زندگی برای تغذیه میکروبیوم روده و التیام روده نشتی!

عمق اطلاعات، توصیه های عملی، و دسترسی دکتر سارا به من نشان می دهد که چگونه علم پیچیده را در مورد او به کار ببرم سلامتی من را بهبود بخشد واقعا عالیه. وندی

هم اکنون خریداری کنید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر