سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد تأثیر شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام پخت غذاهای خوشمزه و سالم بهتر است از گیاهان دارای گلهای دیگر علاوه بر سبزیجات سبز غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید:

ذرت

این گیاه شگفت انگیز یکی از غذاهای اصلی در بسیاری از نقاط جهان است. سرشار از ویتامین A ، B و E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه های زرد رنگ سرشار از فیبر هستند که به بدن کمک می کند از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

دانه های ذرت کوچک زرد رنگ موجود در لپه ها نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند از آلوده شدن سلول های سرطان زا جلوگیری کنند و شیمی شیمی درمانی می تواند به سلول ها در توقف و معکوس هرگونه تغییر شبه سرطان کمک کند. هنگام پخت ذرت ، آن را به سادگی بخورید و در ابتدا از ذرت خوشمزه لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو سبز زرد

کدو تنبل زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، فولات ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه در بین سبزیجات مغذی نقش مهمی ایفا می کند.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به تقویت استخوان ها کمک می کند و به بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است ، اما ما معمولاً آن را به عنوان سبزی می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب تشکیل شده است ، حاوی مقدار کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان است. آنها همچنین فولات را تأمین می کنند. فولات ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای توانایی بدن در لخته شدن خون لازم است.

فلفل سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و بهبود زخم نقش دارد.

آنها را ترشی کنید تا یک غذای خوشمزه با فلفل دلمه ای زرد بپزند. این فلفل ها به همراه سیر ، لیمو و پونه کوهی و مخلوط با روغن زیتون ، مکمل هر نوع تنقلات یا ساندویچ و تنقلات هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها غذای مناسبی است ، بلکه برای بدن نیز بسیار مفید است. نکته اصلی – در طول غذا سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر نریزید.

یکی از بهترین ویژگی های سیب زمینی این است که سیب زمینی بدون کالری است. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، پانتوتنیک اسید ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر مورد نیاز بدن است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، با کمک استخوان ها می توانید انرژی و کانی سازی کنید.

روغن و چربی هایی که به سیب زمینی اضافه می کنید را به حداقل برسانید تا بیشترین مزایای تغذیه ای را از خوردن آن به دست آورید.
شما می توانید این کار را با جوشاندن سیب زمینی ، برش دادن آنها و افزودن چاشنی انجام دهید تا قسمت خارجی سیب زمینی ترد و نرم شود.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی

این سبزیجات با ریشه زرد شیرین تر از خویشاوندان با ریشه قرمز هستند ، اما بسیار مغذی هستند. چغندر طلایی برای سلامت قلب مفید است و همچنین به کلیه ها در دفع سموم کمک می کند ، کلسترول و فشار خون را پایین می آورد و حتی خستگی را درمان می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتا کاروتن است. بتاکاروتن پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A – یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر سرخ شده با لیمو ترش که کاملاً سرخ شده و با مواد تازه مخلوط شده است ، شیرینی طبیعی این سبزی را بسیار دلپذیر می کند.

کدو تنبل

تنها یک فنجان کدو تنبل پخته حاوی بیش از 200 of از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا به تیز شدن بینایی کمک می کند.

همان فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C – حدود 11 میلی گرم – است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. تهیه و تهیه پای کدو به خصوص در فصل پاییز برای سلامتی و پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیا حاوی تعدادی مواد شیمیایی گیاهی است که با سرطان مبارزه می کنند ، از جمله ایزوفلاون. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش کلسترول خون می شوند. حبوبات همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

از طراوت ، تردی و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه در سالاد لوبیا سبز لذت ببرید. رنگ سبز موجود در سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام پخت رنگ های دیگر رنگین کمان سبزیجات را حذف نکنید.

سبزیجات روشن با رنگ زرد دارای ارزش تغذیه ای و مزایای قابل توجهی هستند که علاوه بر طعم عالی ، فواید زیادی برای سلامتی دارند.

اولین مرکز بهداشت پرستاری وی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاران ، آماده است تا به صورت شبانه روزی با کادر مجرب و متخصص خود به شهروندان عزیز خدمت کند.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و پرستاران خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت عزیزان خود را در اولویت اول قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با متخصصان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید