رژیم ورزشکاران تغذیه مناسب ورزشکاران


رژیم ورزشکاران

رژیم ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند ، بهتر است از رژیم غذایی پیروی کنند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید آن را با مصرف غذا جبران کنیم. در حقیقت ، با پیروی از رژیم غذایی ، متابولیسم مناسب را تضمین می کنیم.

رژیم ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی افزایش می یابد ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به صورت حرفه ای ورزش می کنید ، ورزش روزانه یکی از اولویت های زندگی شما است و مطمئناً برای موفقیت در این امر به رژیم غذایی مناسب ورزشکاران نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، در دهه گذشته باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها استفاده از مکمل های ورزشی را ترجیح داده اند. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی و غیر استاندارد بودن وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

در اصل ، به خاطر داشته باشید که مکمل های ورزشی با کیفیت بالا فقط سه تا چهار ماه قبل از تمرین فشار خون بالا مصرف می شوند و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در وب سایت وزن من ، شما را با جدیدترین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، مناسب ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار ، با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان باشگاه های جانبازان و فیزیکی آشنا می کنیم. معلمان آموزش و پرورش با ما بمان.

با توجه به توصیه های بسیاری از متخصصان پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از تمرینات شامل آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در حضور یا عدم وجود رقابت برآورده کند. عدم آگاهی مناسب از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقات یا ورزش می تواند علاوه بر هزینه های بالا ، خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کند. بنابراین ، برای دریافت برنامه رژیم غذایی برای ورزش و همچنین رژیم غذایی با چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معروف بروید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی سنگین قرار دارند ، متابولیسم بالایی دارند و در طول فعالیت بدنی و تعریق مقدار زیادی مواد معدنی و مواد مغذی را در بدن از دست می دهند. بنابراین ، جبران مواد مغذی از دست رفته تنها در صورت وجود رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران و بر اساس اصول تغذیه مناسب این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم غذایی باشد. اما بسته به اینکه در چه مرحله ای از عضله سازی هستید ، مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم ورزشکار تنظیم شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این امکان را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانواده مقایسه کنند ، به طوری که علاوه بر حفظ رژیم غذایی سالم ، با رژیم خانواده نیز مطابقت دارد.
رژیم ورزشکاران با رژیم افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول توسعه رژیم غذایی ورزشکاران افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی آنها است ، بنابراین برای یک فرد عادی حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در برنامه ورزشی میزان پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی یک ورزشکار بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای ایجاد توده عضلانی باید در رژیم غذایی ورزش گنجانده شود. بنابراین ، توصیه می شود ورزشکاران یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را با توجه به وضعیت جسمانی آنها در هفته یا ماهانه ، نظارت بر وزن ثابت و معاینات منظم به روز کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

با تهیه آنلاین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران با پشتوانه سالها تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان و دریافت مشاوره دوجانبه از برنامه مرکز مراقبت از وزن من ، می توانید از بهترین روش ها برای آموزش ورزشی و سبک تغذیه سالم برای ورزشکاران بهره مند شوید.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام تهیه یک برنامه ورزشی توجه به نوع تمرینات ، مدت زمان آنها و تعداد دفعات در طول هفته بسیار مهم است. برای تأمین میزان علمی و دقیق انرژی مورد نیاز آنها در طول تمرینات ورزشی و مسابقات.

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و ورزش کمک می کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و زمین های ورزشی ، علاوه بر ورزش ، از رژیم غذایی مناسب و اصولی ورزشکاران استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” ، با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی ، بر اساس ورزش ، یک برنامه رژیم غذایی ورزشی را به شیوه ای کاربردی ، ساده و البته 100٪ عملی به مشتریان محترمی که از رژیم غذایی استاندارد ورزشی در جوامع ورزشی پیروی می کنند ، ارائه می دهد. به داخلی و بین المللی است.
آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران وجود دارد

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار کمک زیادی به ورود پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی لازم برای ورزش را برای ورزشکار تأمین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان مصرف کنید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر معمولی استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت در وعده غذایی خود استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با متخصصان و متخصصان – مشاوران در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی ، ضمن تامین آنتی اکسیدان های ضروری بدن ، باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی در ورزشکار می شود.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که باعث ورزش شدید ورزشکار به دلیل احساس خستگی می شود ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک به دلیل اثرات مخرب آنها ، اکیدا ممنوع است.

رژیم ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. با توجه به رژیم غذایی ورزشکاران ، در روز مسابقه باید از مصرف غذاهای چرب و پروتئینی به دلیل هضم آهسته آنها اجتناب کرد ، زیرا بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر منفی می گذارد.

رژیم غذایی ورزشکاران هضم و جذب غذاهای حاوی کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی را توصیه می کند. حتماً یک ورزشکار حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات 3 – 4 ساعت قبل از مسابقات و تمرینات ورزشی مصرف کنید.

به عنوان مثال ، با توجه به رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از ورزشهای سنگین ، مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 before (حدود 612 گرم کربوهیدرات) قبل باشد. گلیکوژن را بازسازی می کند بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدراتها در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات غذایی (مناسب برای مسابقات هفتگی) غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا بخورید
رژیم 6 روزه ورزشکاران: در سه روز اول قبل از مسابقه رژیم غذایی ورزشکاران با غذای کربوهیدرات دار علاوه بر ورزش سبک و 3 روز آخر شامل رژیم غذایی ورزشکاران غذای کم کربوهیدرات علاوه بر ورزش سنگین (رژیم ورزشکاران مناسب برای ملی و بین المللی)

راههای ارتباط با یک خانم بهار هندی

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، بلوک ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید