رژیم منطقه ای چیست؟ | حالت منطقه تقریبی


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس هستند.

رژیم منطقه ای چیست؟

رژیم منطقه ای چیست؟

حالت منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و در غیر این صورت سلامت بدن شما ارتقا یابد.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. طبق این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و بنابراین برای مدت طولانی احساس سیری می کنند. پروتئین موجود در برنامه باید بدون چربی باشد و همچنین باید از چربی های اشباع نشده استفاده کنید.

برای مطالعه: نمونه ای از رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که این برنامه را توسعه داده اند ، معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد سریعتر چربی را از دست می دهند. روند پیری در این افراد کاهش می یابد. خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و عملکرد بدنی را بهبود می بخشد.

رژیم غذایی منطقه سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن کم کنید و بهترین شرایط جسمی و روحی را تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه تأثیر غذاهای مختلف بر سیستم هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه ای از رژیم غذایی

نمونه ای از رژیم کاهش وزن با یک کلیک. در روش منطقه ای شما باید هر پنج ساعت غذا بخورید و هرگز پنج ساعت متوالی روزه نگیرید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین میزان مصرف غذا در رژیم غذایی منطقه ای استفاده کنید. در اینجا دو روش رایج برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این رژیم وجود دارد. آیا رژیم منطقه ای بخشی از رژیم پاکسازی بدن است؟

روشهای بصری ثبت ظروف در طرح منطقه رژیم:

روشهای بصری تهیه ظروف در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم شما تنها وسیله ای است که برای شروع رژیم لازم است.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید این کار را برای تقسیم هر وعده بصری انجام دهید. می توانید بشقاب را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این بخش ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور از دسته کربوهیدرات های دارای قند بالا هستند.

چربی ها: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این وعده ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار ساده است و می تواند برای مبتدیانی که به تازگی رژیم غذایی منطقه ای را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا در رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها به برنامه خود وفادار بمانید.

تغذیه در برنامه منطقه ای رژیم:

این روش به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود توسعه دهید و به راحتی مقدار مورد نیاز پروتئین ، کربوهیدرات و چربی را برای هر روز محاسبه کنید. مقدار غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. دوره های اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده و میان وعده – فقط یک وعده غذایی است.

هر واحد منطقه غذایی شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات – 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی – 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر برنامه هرم غذایی را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی ظروف استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید سیستم هورمونی خود را بهبود بخشیده و التهاب را کاهش دهید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی تیم برنامه:
• چربی اضافی را در کوتاه ترین زمان کاهش دهید
• حفظ سلامتی به مدت طولانی
• بهبود عملکرد جسمی و روحی
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد فوق ، باید به کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن نیز اشاره کرد. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلولی بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید سیستم هورمونی بدن را به طور معقول بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه ای فواید زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و اجرای طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از این مسئله می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی بر کلیه ها وارد کند و خطر بیماری کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: رعایت استانداردهای برنامه می تواند هزینه بر باشد.

چه کسی حالت منطقه را انتخاب کرد؟

چه کسی حالت منطقه را انتخاب کرد؟

رژیم منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم در جهان است و افراد با علایق و خواسته های غذایی مختلف می توانند به راحتی آن را دنبال کنند. از جمله افرادی که از این رژیم استفاده کرده اند افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر هستند.

رعایت رژیم غذایی برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت کرده اند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری لذت می برند ممکن است در دریافت آن قسمت از واحدهای غذایی با مشکل روبرو شوند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه وابسته هستند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در دریافت پروتئین مناسب دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و مقداری چای می توانند بر سطح انسولین خون تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. شما می توانید حداقل یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

این ممکن است به این دلیل باشد که افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین اعتیاد دارند ، رعایت این رژیم را برایشان مشکل می کند.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب مناسبی است.

خلاصه مقاله

رژیم یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن کنید.

به این ترتیب می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و کاهش وزن ، بهبود عملکرد و شیوه زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند مجرد بروید.

اگرچه رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن بدون توجه به سایر ویتامین ها و کلسیم کمک کند ، اما در برخی موارد می تواند مشکل ساز باشد. بهتر است ویتامین ها و مکمل های دیگر را در کنار رژیم غذایی مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این برنامه غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی مشکل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید