رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم غذایی میوه


در شرایطی که بازار انواع رژیم های غذایی داغ است ، برخی به رژیم غذایی به نام رژیم میوه روی می آورند. رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن یکی از رژیم هایی است که نام زیبا و فریبنده ای دارد و در ابتدا این تصور را ایجاد می کند که چه رژیم غذایی سالم ، سالم و م effectiveثری است! اما این نام فریبنده تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز درباره رژیم غذایی رژیم میوه ای برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم غذایی علاوه بر مزایای کاهش وزن ، اشکالاتی نیز دارد. این رژیم غذایی که بخشی از رژیم گیاهخواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها منجر به نظرات و نظرات متفاوتی در مورد رژیم های میوه ای برای کاهش وزن شده است. برخی افراد بر خطر کمبود مقدار زیادی مواد مغذی در این رژیم تاکید می کنند و برخی معتقدند که رژیم میوه ای برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

این برنامه رژیم غذایی با دوره های مختلف قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود دوره مورد نظر رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم با ما همراه باشید

برای کاهش وزن کلیک کنید

رژیم غذایی مطلق میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50 تا 75 درصد کالری روزانه هستند. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و غذای باقی مانده است.

البته فروکتوز خورهایی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و همچنین مانعی برای لاغری معده و پهلوها هستند.

برای کاهش وزن میوه در میوه بخورید

هیچ محدودیتی برای مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی کاهش وزن وجود ندارد و می توانید هر زمان که گرسنه هستید به میزان مورد نیاز میوه و سبزیجات بخورید ، اما مصرف آن معمولاً به سه وعده غذایی اصلی و چند میان وعده تقسیم می شود.

این رژیم غذایی فراتر از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان رژیم غذایی برای پاکسازی بدن برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند برای کاهش وزن مثر باشد.

در این رژیم غذاها ممنوع است

معمولاً در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن هفت نوع میوه توصیه می شود: میوه های ترش مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های ترش کمتر مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند موز و خرما. و انگور و خربزه ، میوه های چرب مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل و خیار و کدو تنبل ، مغزها مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان ، کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاهایی که نباید مصرف شوند را ممنوع می کند ، از جمله پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) و غلات (به عنوان مثال ، غلات جوانه زده). محصولات فرآوری شده اگر به رژیم غذایی نیاز دارید ، روی آن کلیک کنید.

انواع برنامه های میوه خواری

انواع رژیم های میوه ای

رژیم های میوه ای برای کاهش وزن را می توان به رژیم های خانگی برای کاهش وزن تقسیم کرد ، و علاوه بر این ، آنها را به چند نوع دیگر تقسیم می کنند که بر اساس نیاز به کاهش وزن است. برخی از این رژیم ها 3 روز ، برخی – 15 روز و برخی دیگر – 40 روز است و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه مصرف میوه سه روزه

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی از مردم می گویند برای کاهش سریع وزن به جای صبحانه میوه می خورند.

این نوع رژیم میوه ای برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار موثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
صبح روز اول: آب لیمو تازه با آب گرم. کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما در رژیم غذایی نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارش است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

روز بعد سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای آب پز را امتحان کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، خربزه ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، وقتی احساس گرسنگی می کنید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین می توانید از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه بدون افزودنی استفاده کنید.

اسموتی ها طعم بسیار متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف با یکدیگر و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. همچنین ترکیب میوه دارای انرژی زیادی است و می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

رژیم 15 روزه با میوه

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید از این برنامه رژیم غذایی به مدت 15 روز استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی پوست ، و کاهش وزن مناسب.

رژیم 40 روزه با غذای خام

رژیم خام 40 روزه

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به ورزش خود ادامه دهید ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید برای شما به یک عادت تبدیل می شود. عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف آب و مقدار زیادی میوه در شما ایجاد شده است.

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، میزان کاهش وزن بسیار بیشتر از 15 روز خواهد بود ، اما به خاطر داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی تحت نظر پزشک ضروری است ، در غیر این صورت ممکن است عواقبی برای شما داشته باشد.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در چند روز اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند و شما را بسیار سبک می کند و احساس طراوت می دهد.

بهترین شکل 3 تا 7 روز است و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

فواید تغذیه میوه ها

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی دارند. میوه هایی که مقدار زیادی آب دارند می توانند به رطوبت بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین سرشار از قند هستند و می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود عملکرد روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه در مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون ثابت را حفظ کرده و از نوسانات جلوگیری کند. مضرات این رژیم غذایی در طول این مقاله ذکر خواهد شد.

مضرات تغذیه میوه ها

مضرات تغذیه میوه ها

این رژیم غذایی ، اگرچه بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها را شامل می شود ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوء تغذیه زیاد است ، زیرا بسیاری از مواد مغذی ضروری محدود و حتی ممنوع هستند و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد.

مطالعات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی می تواند تاثیر رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن را کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم دارای کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا محصولات لبنی و گوشت ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما هضم منابع گیاهی آهن دشوار است ، در حالی که هضم آهن از گوشت قرمز و دیگر محصولات حیوانی توسط بدن انسان بسیار آسان تر است.

یکی دیگر از موارد مهم که بدن هنگام خوردن فقط میوه تأمین نمی کند – این پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ، بافت و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه نیاز به پروتئین را برطرف نمی کند.

علاوه بر این ، استفاده اولیه از این رژیم غذایی ممکن است با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم ، افزایش وزن ایجاد می شود ، زیرا بسیاری از میوه ها قند بالایی دارند و مصرف زیاد آنها می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت اصلا مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این سطح قند بالا همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج تغذیه میوه

نتایج تغذیه میوه

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی استفاده از هرگونه رژیم غذایی و رژیم غذایی منحصر به یک نوع غذا قطعاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع لازم بدن را ندارد و کمبود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به مواد مغذی زیادی احتیاج دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بی توجه نخواهد بود. اگر بر رعایت این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی انتخابی شما باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام عملکردهای حیاتی باشد.

البته اگر تصمیم گرفتید فقط به جای تنقلات میوه بخورید ، این رژیم ممکن است مفید باشد و به موارد فوق آسیبی نرساند ، اما تنها مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که اگرچه این رژیم بسیار شیرین و احتمالاً فریبنده است ، اما می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم میوه محدود به مصرف میوه است و منابع کمی دیگر مصرف می کند. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما انواع این رژیم غذایی را نیز فهرست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید