رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و تغذیه بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که رژیم دارند می خواهند وزن خود را کم کرده یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند درست غذا بخورند تا بدن و روح خود را سالم نگه دارند.

اگرچه امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما می بینیم که برخی افراد نیز به دنبال راه هایی برای افزایش وزن از طریق کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم صحیح برای رسیدن به این هدف و اندامی کامل را به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن باعث می شود این افراد رژیم بگیرند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و برنامه رژیم غذایی مناسب را دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به دوره رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است. به

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم و نوار کناری توصیه می کند تمرینات را با یک فرد انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی خوب باید شامل مقدار زیادی مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده وجود دارد.
  3. غذاهای چرب نخورید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید لغو کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش حجم کار ، بسیاری از افراد نمی توانند برای مشاوره به دفتر مراجعه کرده و غذای خوبی بخورند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه همچنین به بخش مراجعه کنید رژیم آنلاین اطلاعات پزشک را در مورد خودتان ارسال کنید.

هنگامی که پزشک شما اطلاعات شما را بررسی می کند ، یک رژیم غذایی مناسب برای شما تهیه و ارسال می کند. همچنین اگر سوالی دارید می توانید با او تماس بگیرید و به آنها پاسخ دهید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن در چاقی

مطالعات نشان داده است که نیاز به کالری برای زنان از 1600 تا 2400 و برای مردان – از 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری دیگر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند با مشورت متخصص تغذیه انواع رژیم های ارزان قیمت و راحت برای چاقی را در رژیم غذایی خود قرار دهند و در شکل ظاهری و افزایش وزن به آنها کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن برای افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده سلامت انسان را تهدید می کند.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن به طور موثر وزن را افزایش می دهد.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. برنج بسیار راحتتر از گندم هضم می شود و به دلیل سهولت تهیه ، یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغزها و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین محصولات برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و در ترکیب با شیر افزایش می یابد. به همین دلیل ، خوردن این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است و به طور متوسط ​​در یک موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های مفیدی است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین محصولات افزایش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ 500 کالری دارد و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را به حداقل برسانید و سپس به تعداد کالری ها توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای مضر استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، چرب و مضر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. با مصرف 400 کالری در روز ، سیر می شوید ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک می شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما تمایل بیشتری به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ مفید است تا زمانی که غذا با کره و پنیر پخته شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که روزه گرفتن راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهایی که چربی می سوزانند را در رژیم غذایی خود بگنجانید مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

تغذیه سالم ، به معنی محرومیت از غذا و پایبندی به رژیم های سخت نیست. توانایی سالم ماندن با انتخاب درست غذاها ، از جمله توجه دقیق به اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی.

رژیم متعادل ، شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در غذا و مواد مغذی ایده آل برای بدن را فراهم می کند.
همه افراد متفاوت هستند و تغذیه مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما با پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی و کم مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی های اشباع و شکر کمتر باشد ، شما را به یک شیوه زندگی سالم منتقل می کند.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

تعداد کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین کم چرب ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل تغذیه به شما کمک می کند تا از رژیم غذایی سالم تری برخوردار شوید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار دهد. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل مقدار زیاد فیبر از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد غلات کامل ، آرد غلات کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های مضر را محدود کنید

در حالی که چربی برنامه غذایی سالم این ضروری است ؛ باید از برخی انواع چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع با منشاء حیوانی و افزایش کلسترول خون. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. از چربی های ترانس به دلایلی نباید استفاده شود. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. پرهیز از این غذاها می تواند میزان سدیم غذا را محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید