رژیم غذایی دکتر آنوشه متخصص تغذیه برای افراد شاغل مناسب است


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی در زمان غیر معمول حذف یا خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که شخصی به خانه باز می گردد ، ناهار را در حدود عصر صرف می کند. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و هیچ ناهار و هیچ میان وعده عصرگاهی نمی تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و کمبود زمان برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

مطالعات نشان داده است که کارگران وقت کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی ندارند. همه باید مطابق آنچه انجام می دهند به درستی غذا بخورند و مهمتر از همه – به طور منظم غذا بخورند و از اختلالات خوردن اجتناب کنند. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز نشسته اند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید انرژی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به مقدار زیاد در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، خودداری کنند. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به کاری که انجام می دهند کالری بیشتری دریافت کنند. بهتر است این میزان کالری دریافتی متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای تامین بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل نقض ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند نظم معمولی سه وعده را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارمندان معمولاً باید از غذاهای چرب و شیرین اجتناب کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و به آرامی غذا بخورند تا از هضم غذا جلوگیری شود و از پرخوری جلوگیری شود و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید