رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم – رژیم غذایی برای کاهش وزن


رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم
رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد وجود دارد. چربی شکم و ران نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر بیشتر از مقدار مجاز باشد ، آسیب زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها زیر پوست هستند. سایر چربی ها عمیق تر هستند ، در اطراف قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها و بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی یک چربی احشایی است که باعث انقباض شکم و متورم شدن شکم می شود.

طرف اغلب همراه با شکم شروع به ضخیم شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید علل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای سریع کاهش وزن شکمی بدون ورزش یا با ورزش یا با قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از این درمان است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

البته غذاهای رژیم غذایی کاهش وزن شما را از مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم نمی کند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و ران ، مصرف تمام مواد مغذی و جایگزینی غذاهای سالم با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در زیر به معرفی و بررسی محصولات لاغری شکم می پردازیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدها در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی ، که زیر پوست است ، شبیه نام آن است.
  • چربی احشایی که چربی شکمی است و خطرناک است و این چربی در زیر عضلات شکم یافت می شود.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل متعددی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • میان وعده های انرژی زا زیاد بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشیدن نوشیدنی های گازدار
  • غذاهای زیاد
  • وابستگی به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چه کنیم؟

بسیاری از مردم به چاقی اهمیت نمی دهند ، آن را زیبا می دانند و با خود می گویند من به خواسته هایم اهمیت می دهم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی تا زمانی که به بدن آسیب نرساند خوب است ، در غیر این صورت هزینه بالایی خواهد داشت فقط وزن کم کنید و وزن اضافه نکنید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید با دقت مورد توجه قرار گیرد زیرا چربی احشایی که در شکم یافت می شود ، می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شود و تهدیدی جدی برای سلامتی به شمار می رود.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به آنچه مورد نیاز است و آنچه نیست ، و تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و همچنین رعایت اصول عملی می رساند.

جنسیت همچنین عامل مهمی برای لاغری شکم است زیرا در مردان چربی احشایی بیشتری در ناحیه شکم و کناره ها نسبت به زنان جذب می کند.

ورزش برای لاغری شکم

انواع مختلفی از تمرینات لاغری شکم وجود دارد که می توانید با انجام روزانه این تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجا که امروزه به دلیل تعداد زیاد افراد شلوغ ، زمان کمتری برای ورزش وجود دارد ، ما چند تمرین ساده را به شما آموزش می دهیم که به شما امکان می دهد در خانه وزن خود را کاهش دهید ، که می تواند در هر مکانی انجام شود و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر رژیم خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و در طی آن به متابولیسم بهتری دست می یابید. شکم با گذشت زمان کوچکتر می شود.

کاهش وزن روی شکم با تردمیل همان راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، به مدت 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین ، شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی ها را می سوزاند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه را برای کاهش سریع وزن بدون ورزش بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش می دهید. ما در حال حاضر با یک ماده مغذی که از هر سه تغذیه می کند سرو می کنیم ، شیر.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، حتی اگر بتوانید میان وعده ها را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

لاغری شکم و پهلوها با زنجبیل

زنجبیل – گیاهی گرم است که ریشه های آن برای کاهش وزن شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل دارای کالری محدودی است و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

میزان غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و باعث تورم معده می شود ، بنابراین از مصرف نمک در رژیم غذایی و غذاهای سرشار از نمک خودداری کنید.

غذای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم اصلی رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که به مدت طولانی گرسنه می مانند ، بدن شما فکر می کند زمان گرسنگی فرا رسیده است ، بنابراین کالری ذخیره می کند و نمی سوزد و باعث چاقی می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب قند خون را تنظیم کرده و با تحریک چربی سوزی گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز خود را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و تعادل pH را در معده حفظ می کند که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. هر روز صبح با معده خالی باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم بنوشید.

میوه

مطالعات نشان داده است افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند پنی سیلین (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) هستند.

استرس را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون های بدن را افزایش می دهد که تعادل بدن و عادات غذایی را بر هم می زند و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب باعث تجمع چربی شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی معده کمک می کنند.

گوداسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه باعث حفظ انرژی قبل از شام می شود و شما نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

کنجد

کنجد دارای طبیعت گرم است و باعث چربی سوزی در ناحیه شکم شده و باعث کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

دانه های سیاه خواص زیادی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو و کاهش وزن دارند ، بنابراین از آنها غافل نشوید.

چوب میخک

چوب میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

آجیل

آجیل سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود.

باید بدانید که انواع محصولات لاغری شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی حیاتی نیاز دارد.

آجیل ها چربی های خوب و مفیدی دارند و روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق مصرف می کنند و هر آجیل می تواند باعث کاهش بیشتر وزن در شکم و ران شود.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای کاهش وزن افراد سردسیر مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد ، متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن گرمتر شود تا گرم شود. بسوزانید و وزن کم کنید.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. هیچ کالری در آب وجود ندارد ، اما باعث احساس سیری می شود. گفته می شود که نوشیدن مقدار زیادی آب سرد حتی کالری را نیز می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ هنگام ورود به بدن باید در دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. با مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می توانید 70 کالری بسوزانید.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود ، بنابراین مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از عملکردهای اصلی کبد تبدیل چربی به انرژی است. هنگامی که کبد از زباله خارج می شود ، کبد چربی بدن را می سوزاند تا به انرژی تبدیل شود.

بساز

هل به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن یک کیلو چربی ، باید 3500 کالری بسوزانید ، این بدان معناست که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

کاهش موضعی شکم

این روزها تبلیغات زیادی در مورد محصولات مختلف کاهش وزن و حتی جراحی ها مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری شکم با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید گفت که کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب غیرممکن است و گاهی خطرناک است.

لاغری موضعی شکم با وسایلی مانند لاغری شکم یا لاغری شکم با وسایل خاصی که به شکم متصل شده و در صورت گرم شدن شدید ، تا حدی ممکن آب و چربی بدن را می سوزاند و همراه آن – تغذیه مناسب و تحرک بیشتر مورد نیاز است. به

کرم ها و ژل های لاغری شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی کاهش وزن بیشتر برای افراد دارای اضافه وزن و چاق مناسب است.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روشهای دیگر کمکی نکرد ، به سراغ جراحی بروید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در ناحیه شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب ها و خطرات آن را نیز باید در نظر گرفت.

جراحی لاغری عمدتاً بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کند.

انواع جراحی کاهش وزن

بای پس معده Ru-en-W

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید