رژیم غذایی برای افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاق شدن اضافه وزن داشته باشند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن اضافی می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روش های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که افزایش وزن به اندازه کاهش وزن سخت است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم صحیح و اصولی برای افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

برای انجام فعالیت های روزانه ، بدن ما به ازای هر 1 کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه به 1800 کالری در روز نیاز دارد. اگر این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. این بدان معناست که بدن از ذخایر خود برای زنده ماندن استفاده می کند. به طور مشابه ، اگر بیش از 1800 کالری در روز مصرف کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای پیروی از رژیم غذایی برای افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین در حقیقت 500 کالری خرما یا نان تأثیر چاق کننده بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ دارد. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن خود را افزایش دهید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی که برای افزایش وزن طراحی شده است بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در زیر انواع مختلف غذا را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی دارای 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: در این گروه نیز 0 کالری ؛
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

همچنین ، بسته به گروه هایی که در طول روز می خورید ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، میزان چاقی کربوهیدرات ها بیشتر از همه گروه های غذایی است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین می توانید به دنبال محصولاتی باشید که شما را چاق تر از سایر محصولات می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی کمک می کند. هنگام خوردن گوشت بهتر است در غذاهایی قسمت هایی با محتوای چربی بالا قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، برای سلامت بدن و تأمین مواد و ویتامین های مختلف باید میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان های سبوس دار را نمی توان از رژیم غذایی حذف کرد. در نهایت ، شما قطعاً باید روغنهای سالمی مانند زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم غذایی برای افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود باشید دوستان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید