رژیم شیر و موز عوارض رژیم شیر و موز


با تغییر شیوه زندگی مردم در سراسر جهان و عدم فعالیت مردم و افزایش مصرف فست فودها ، چاقی در جامعه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این باعث شده است که افراد به دنبال روش های مختلف برای کاهش وزن و ابداع رژیم های مختلف باشند. رژیم شیر و موز – یکی از انواع رژیم هایی که برای کاهش وزن ابداع شده است ، که در زیر در نظر خواهیم گرفت.

رژیم غذایی موز و لبنیات برای کاهش وزن

رژیم غذایی موز و لبنیات برای کاهش وزن

با شهرنشینی جوامع کاهش دهنده تحرک آنها ، چاقی در سراسر جهان گسترده شده است. رژیم های مختلفی برای درمان چاقی ایجاد شده است. برخی از این رژیم ها منجر به کاهش وزن در کوتاه مدت می شوند ، در حالی که برخی دیگر برای کاهش وزن با آنها زمان می برند. اکثر مردم دوست دارند سریع نتیجه بگیرند و طرفدار رژیم سریع هستند.

رژیم شیر – موز – یکی از انواع رژیم هایی است که در مدت زمان کوتاهی می تواند منجر به کاهش قابل توجه وزن شود. در ادامه این رژیم غذایی را در نظر خواهیم گرفت. این رژیم غذایی را می توان برای مدت زمان معینی و محدود اعمال کرد و همانطور که از نامش پیداست از شیر و موز تشکیل شده است. قبل از مطالعه این نوع رژیم ، خواص مواد تشکیل دهنده آن را توضیح می دهیم.

موز چه خواصی برای کاهش وزن دارد؟

موز سرشار از فیبر ، مواد معدنی و ویتامین است. یکی از مهمترین مواد مغذی موجود در موز ، پتاسیم است. هر موز حاوی 238 میلی گرم پتاسیم است که برای بدن بسیار ضروری و مهم است.

یکی از نکات مهم در این رژیم ، موز حاوی فیبر است. فیبر می تواند سموم را از بدن خارج کند.

موز حاوی نشاسته است که به بهبود متابولیسم گلوکز در بدن کمک می کند.

موز طعم خوبی دارد ، بنابراین برای مصرف روزانه اکثر مردم بسیار مناسب است.

خواص شیر:

خواص شیر:

کلسیم و پروتئین موجود در شیر به حفظ بافت استخوانی و ماهیچه ای کمک می کند.
کلسیم علاوه بر حفظ سلامت استخوان ، برای حفظ و بهبود عملکرد سلول های پیام رسان ، هورمون پاراتیروئید و پروتئین مفید است.
شیر پر چرب به از بین بردن چربی بد کمک می کند.
رژیم این رژیم غذایی به بهبود متابولیسم کمک می کند.
شیر به کاهش فشار خون و تنظیم انسولین در بدن کمک می کند.
ترکیب شیر و موز در رژیم غذایی برای کاهش وزن چیست؟
combination ترکیب این دو ماده مغذی به تامین فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کمک می کند.
این ترکیب یک معجون عالی برای تمرین است.
برای کاهش وزن با این رژیم چکار کنیم؟
40 40 تا 60 دقیقه در روز ورزش کنید.
در طول شب کمی بخوابید ؛
به برای شام ، انواع سبزیجات بخورید. زیرا به اشباع کمک می کند و انواع مواد معدنی را برای بدن شما فراهم می کند.
سه در طول روز سه لیتر آب بنوشید.

رژیم موز و لبنیات سه روزه

یکی از انواع رژیم های لاغری رژیم لبنیات و موزه است. همانطور که گفتیم این رژیم باعث می شود فرد در مدت کوتاهی وزن خود را کاهش دهد. به همین دلیل ، متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه استفاده زیاد از این رژیم را توصیه نمی کنند.

رژیم لبنیات کم کالری کالری را کاهش می دهد ، که می تواند منجر به کاهش وزن فرد در مدت زمان کوتاه شود ، که می تواند به بدن آسیب برساند و منجر به تغذیه نامناسب شود. شیر منبع عالی کلسیم است. هر لیوان شیر در روز می تواند 30 درصد نیاز بدن به مواد معدنی را تأمین کند.

رژیم شیر و موز باید 4 تا 5 روز دنبال شود. موادی که باید در این رژیم استفاده شود 4 موز و سه لیوان شیر است. این مواد را می توان به صورت مخلوط یا جداگانه استفاده کرد.
با استفاده از این رژیم غذایی ، فرد در عرض سه روز سه کیلو وزن کم می کند. این رژیم غذایی به حذف چربی اضافی بدن کمک می کند.

یکی دیگر از مواد بسیار مهم در رژیم شیر و موز آب است. هنگام استفاده از این روش شما باید مقدار زیادی آب بنوشید.
محتوای کم قند و کالری موز و فیبر بالای آن آن را برای کاهش وزن بسیار مناسب می کند. مقدار زیاد پتاسیم موجود در موز بر متابولیسم تأثیر بسزایی دارد.

آب میوه یکی از مهمترین منابع کلسیم و پروتئین است. کلسیم موجود در شیر باعث تقویت استخوان ها می شود. همچنین به عملکرد طبیعی هورمون ها کمک می کند. پروتئین های موجود در شیر به عضله سازی کمک می کند.

عوارض جانبی این رژیم غذایی

عوارض جانبی این رژیم غذایی

با توجه به ویژگی های رژیم لبنی-موز ، علاوه بر مزایا و کاهش وزن ، می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد. این رژیم می تواند در کوتاه مدت نتایج بسیار خوبی داشته باشد. اگر می خواهید از این رژیم به طور منظم استفاده کنید ، به عنوان مثال ، به مدت دو هفته ، بدن به احتمال زیاد دچار کمبود مواد معدنی می شود.

در این رژیم ، کالری دریافتی بسیار کم است ، بنابراین ممکن است فرد احساس ضعف و خستگی کند. این رژیم برای زنان در دوران قاعدگی مناسب نیست. زیرا برخی مواد معدنی مانند آهن ، روی و مس در این رژیم غذایی یافت نمی شود.

هنگام استفاده از این رژیم باید مکمل مصرف کنید. دوره این رژیم 4 روز است ، اما نمی تواند تمام مواد معدنی بدن را تامین کند. به همین دلیل ، نمی توان به طور مداوم از آن استفاده کرد. در عوض ، شما باید یک هفته صبر کنید و سپس رژیم را دوباره ادامه دهید.

برنامه رژیم غذایی با شیر و موز

در این قسمت از مقاله ، نمونه ای از برنامه رژیم غذایی یک روزه با شیر و موز را به شما پیشنهاد می کنیم و می توانید بر اساس این برنامه در روزهای دیگر این رژیم را دنبال کنید.

برنامه صبحانه و میان وعده:

صبح که از ساعت 6:30 صبح تا 7 صبح شروع می شود ، باید با یک لیوان آب و دو قاشق غذاخوری دانه شنبلیله که شب قبل خیس کرده اید شروع شود. از ساعت 7 تا 8:30 باید یک لیوان شیر بدون چربی با موز و تخم مرغ آب پز بنوشید. این ترکیب به شما انرژی مورد نیاز در طول روز را می دهد. به عنوان میان وعده می توانید یک فنجان چای سبز و دو عدد بادام بنوشید.

برنامه ناهار و شام:

بین 12:30 تا 13:30 باید یک لیوان شیر بدون چربی همراه با موز بنوشید. همچنین می توانید از ساعت 4 تا 4:30 آب میوه بنوشید و بنوشید. مثل آب آناناس.

برنامه شام:

برای چربی سوزی بهتر است یک شام سبک بخورید. شما باید به راحتی شام بخورید و اجازه ندارید شام را به پایان شب موکول کنید. به عنوان مثال ، می توانید بین 7 تا 7:30 یک فنجان سبزیجات بو داده با موز و یک لیوان شیر گرم بخورید. شیری که می خورید باید کم چرب باشد. برای این رژیم می توانید از میوه یا مرغ سرخ کرده نیز استفاده کنید.

چکیده:

تغییر سبک زندگی و کاهش تحرک و افزایش مصرف غذاهای فست فود منجر به افزایش سطح چاقی در جهان شده است. با افزایش چاقی ، افراد سعی می کنند راه هایی برای کاهش وزن پیدا کنند. انواع مختلفی از رژیم های غذایی وجود دارد. در این مقاله ، رژیم لبنی-موز را مرور کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید