رژیم سوئد عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و مردم سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در سراسر جهان شناخته شده اند. ساکنان این سرزمین ها معمولاً از رژیم شمالی پیروی می کنند که بسیار شبیه مدیترانه است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و به بسیاری از افراد کمک کند تا وزن خود را کاهش داده و به اندامی ایده آل دست یابند و در مدت کوتاهی به یک روند تبدیل شود.

سوئدی چه رژیمی است؟

سوئدی چه رژیمی است؟

این رژیم غذایی یک برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و قادر است فقط در دو هفته سه تا ده کیلو وزن کم کند. این رژیم غذایی محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تنها در دو سال به بدن باز نمی گردد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم را پس از پایان رژیم و بعد از هفته دوم به طور کامل ترک کنید و اگر می خواهید آن را در سه ماه دیگر تکرار کنید. ادامه این رژیم به طور منظم توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

مطالعه: بیماری سلیاک چیست؟

قوانین حالت:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشیدنی های شیرین) خودداری کنید.
روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم را تا روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات روی زمین: کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای پرچرب و …
• آجیل خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

ایجاد رژیم غذایی – یکی از پایه های کاهش وزن. برای مشاهده کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مجاز است مانند جو دوسر و چاودار.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و دلچسب

شیر بدون چربی نیز طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• کره تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، شیرینی ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، غلات ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند مواد مغذی و کالری زیادی را بدون بدن تامین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

رژیم سوئدی دارای همه گروه های غذایی اصلی است. علاوه بر این ، از غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شود و فقط این به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت عمومی بدن

سلامت عمومی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم کاهش وزن هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی تأثیرات مضر بسیار کمتری بر محیط زیست دارد و می تواند راهگشا در حفظ طبیعت و کره زمین باشد.

ثبات
رژیم غذایی سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف محصولات ساخته شده با روشهای پایدار تأکید دارد) ، بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. معمولاً به افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند توصیه می شود غذاهای ساده بخورند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات زیبا: رژیم غذایی ساحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه غذاهای مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر غذاهای ارگانیک ، می توانند گران باشند. اساس این رژیم غذایی غذاهای دریایی است و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و مصرف محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان زیادی می برد
پیدا کردن و پختن در رژیم غذایی سوئدی می تواند علاوه بر هزینه های زیاد ، زمان بر باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

این بلافاصله پس از اجرا به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. پس از مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می بینید که ادعاهای این رژیم در مورد کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه درست است و همه طرفداران رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در چنین زمان کوتاهی و به طور جدی می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در طولانی مدت منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و افزایش تعداد کالری در روز – برخی از مشکلات جدی این رژیم غذایی است که متخصصان به آن توجه کرده و پارامترهای مضر برای بدن را در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های مهم توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است در حفظ رژیم مشکل داشته باشید. به افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود از این رژیم پیروی کنند.

برنامه غذای سوئدی را امتحان کنید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز آن بر خوردن غذای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 پوند وزن کم کرده اند.

نکته مهم هنگام پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به میزان مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً دچار کم آبی بدن می شوند و خستگی و بی حالی را تجربه می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه همچنین معتقدند که به دلیل کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن شدید را تجربه می کنند.

در حالی که در سایر برنامه های رژیم غذایی کم آبی در بدن اتفاق نمی افتد و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کوچکتری همراه است.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این برنامه رژیم غذایی به صورت گروهی و راه اندازی کمپین های کاهش وزن راهی موثر برای کاهش وزن است. این شرکت ها می توانند شرایط سخت رژیم را کاهش دهند و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یکی از رژیم های نسبتاً پیچیده اما بسیار م forثر برای کاهش وزن است. این برنامه رژیم غذایی نشان می دهد که با افزایش میزان متابولیسم بدن در کمتر از 15 روز ، می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در انسان شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید بین هر دوره حداقل 90 روز فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر رژیم سوئدی است ، زیرا به دلیل رژیم غذایی سخت افراد به راحتی می توانند از کم آبی بدن و خستگی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد ، با نادیده گرفتن این نکات ، افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر ترک می کنند. این رژیم غذایی علاوه بر مزایای بسیار ، می تواند زمان بر و گران باشد.

مهمترین قدرت این رژیم غذایی این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید