روابط مثبت با غذا چگونه است؟


آیا می خواهید با غذا رابطه مثبت تری برقرار کنید؟ این یک جنبه مهم برای مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما است.

در سالهای گذشته ، تغذیه واقعاً سیاه و سفید به نظر می رسید ، در درجه اول فقط در رابطه با سلامت جسمی.

به ما آموزش داده شده است که به سادگی در نظر بگیریم که چه غذاهایی را انتخاب می کنیم که به سلامت جسمانی ما کمک می کند و چه انتخابهایی می کنیم که بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی می گذارد ، چه چیزی را باید تغییر دهیم یا تنظیم کنیم.

تا حدی اینها هنوز نظراتی است که ما به آنها احتیاج داریم و می خواهیم در مورد تغذیه فکر کنیم. ما مطمئناً می خواهیم بدن فیزیکی خود را تغذیه کنیم تا یک زندگی کامل ، سالم و لذت بخش را ارتقا دهیم.

اما ، همانطور که همیشه در Nutrition Stripped می گوییم ، غذا بسیار بیشتر از تغذیه فیزیکی است. زمان به ما نشان داده است که انتخاب هایی که در مورد غذا انجام می دهیم بسیار بیشتر از سلامت جسمی ما تأثیر می گذارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی نگرش مثبتی به غذا داریم ، تغذیه جسمانی دیگر به ضرر سلامت روان نیست.

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که واقعاً رابطه مثبتی با غذا چگونه است تا بتوانید برای کمک به شما در تطبیق با این ویژگی ها اقدام کنید.

روابط مثبت با غذا چگونه است؟

  • نگرش های مثبت نسبت به غذا آنهایی هستند که در انتخاب غذا و تغذیه خود احساس اطمینان می کنید.
  • شما برای حفظ سلامت جسمی خود در طولانی مدت به خود غذا می دهید.
  • شما در طول غذا حضور دارید تا غذای خود را کاملاً تجربه کنید.
  • شما برای لذت کامل از غذا لذت می برید.
  • شما از وضوح ذهنی برخوردار هستید که بدون وقفه در غذا ، انرژی خود را به سایر جنبه های زندگی خود اختصاص دهید.
  • هنگام گرسنگی جسمی غذا می خورید ، به علائم سیری گوش می دهید و سیگنال های گرسنگی غیر جسمی خود را درک می کنید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس راحتی می کنید و با رژیم غذایی خود مطابقت دارید.

این همه واقعاً خوب به نظر می رسد ، درست است؟ چه کسی نمی خواهد بتواند سلامت جسمی و روحی را ترجیح دهد تا بتوانید بهترین رفتار را انجام دهید؟

بنابراین اکنون که چند نمونه از نحوه نگرش مثبت به غذا دارید ، بیایید در مورد ویژگیهایی که باید تجسم کنید صحبت کنیم.

1. رژیم غذایی متعادل را به درستی مصرف می کنید

برای داشتن اعتماد به نفس در انتخاب غذا و تغذیه و خوردن به طوری که احساس سیری و انرژی داشته باشید ، ما باید بدانیم که چگونه یک رژیم غذایی مغذی و متعادل را تنظیم کنیم.

سیستم “پنج برتر” ما از اینجا سرچشمه گرفت. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای رایگان ما را در مورد آن بارگیری کنید!

این یک روش ساده و مبتنی بر واقعیت برای آشپزی بدون در نظر گرفتن همه چیز است اضافه بار اطلاعات ما روزانه در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

با ایجاد غذاهایی از پروتئین ، کربوهیدرات های نشاسته ای و قندی ، کربوهیدرات های غیر نشاسته ای ، چربی ها و عوامل طعم دهنده ، می توانید به راحتی غذا بخورید. نیازی به تامل و پرسش نیست.

یک بشقاب متعادل نگرش متعادل و مثبت را نسبت به غذا ترویج می کند.

2. شما می توانید هر دو ماده غذایی را برای تغذیه متعادل کنید و لذت

من معتقدم به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی سلامتی ، مشتریان بیشتر با این مفهوم دست و پنجه نرم می کنند.

اکثریت قریب به اتفاق رژیم ها و گرایش ها به شما می آموزند که این یا آن را باور کنید. شما یا برای تغذیه غذا می خورید ، یا برای تفریح ​​غذا می خورید. به همین دلیل ، افراد غالباً با یک ذهنیت همه یا هیچ وارد چرخه شروع-توقف می شوند.

یا “همه در” و فقط تغذیه برای تغذیه فیزیکی ، یا “همه” و فقط برای لذت و لذت فوری.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سعی کرده اید سم زدایی کنید ، این ذهنیت باید برای شما آشنا به نظر برسد.

نگرش مثبت به غذا یکی از مواردی است که می توانید از نقش های زیادی که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، از جمله غذای حیاتی که به بدن شما می بخشد ، و همچنین لذت و لذتی که می تواند به ارمغان بیاورد قدردانی کنید.

به راحتی می توانید غذا بخورید و لذت ببرید. دیگر نیازی به رژیم غذایی ، کمک هزینه یا محدودیت نیست.

3. محصولات را برچسب خوب یا بد نمی زنید

ما آنقدر مکرراً می شنویم که غذای مغذی خوب و درست ، و خوشایند – بد و غلط است ، که در حال حاضر به نظر می رسد یک واقعیت است.

اگر در واقع این مفهوم بسیار دور از حقیقت باشد.

تصاحب اخلاقی چنین غذایی باعث عدم تعادل می شود. این باعث ایجاد رابطه منفی با غذا می شود. از احساس گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و اجبار برای وارد شدن به رابطه شما با غذا استقبال می کند.

رابطه مثبت با غذا دیگر چنین احساساتی را پیش فرض نمی کند. این به شما امکان می دهد بدانید که غذا فقط غذا است. این غذا یا لذت است یا ترکیبی از هر دو و به شما این توانایی را می دهد که تعادل مناسب را متناسب با خواسته ها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود در هر زمان معین پیدا کنید.

4. شما یک غذا را عمدا انتخاب می کنید تا تعادل مناسب را پیدا کنید

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که در آن نیاز به اندازه گیری تمام غذای خود داشته باشید؟ مقیاس بگذارید؟ آن را در ظروف پلاستیکی با علائم رنگی قرار دهید؟

یا شاید در جایی که فقط شما بودید رژیم می گرفتید مجاز در ساعات خاصی از روز غذا بخورید که بعد از ظهر نمی توانید دسر بخورید زیرا این به شما بستگی دارد.

اینها نمونه هایی از نگرش های منفی با غذا است.

نگرشهای مثبت نسبت به غذا آنهایی هستند که ما عاقلانه تر از آنکه با ظلم و قوانین رفتار کنیم ، غذا می خوریم.

این بدان معناست که ما از نظر فیزیکی خود را آزمایش می کنیم تا سیگنال های گرسنگی و سیری را برای تعیین اندازه وعده ها در نظر بگیریم. جایی که وقتی از نظر جسمی احساس نیاز می کنیم ، غذا می خوریم ، نه زمانی که به ما دستور می دهند.

اگر گاهی اوقات بعد از ظهر ناهار می خوریم زیرا این یک تجربه متفکرانه و دلپذیر است.

تمرین تغذیه دقیق به شما امکان می دهد نگرشی متعادل و مثبت نسبت به غذا داشته باشید.

5- رژیم ها ، روندها و سم زدایی برای شما جذاب نیست

اگر وعده های غذایی را با استفاده از پنج غذای اصلی تهیه می کنید ، با دقت غذا بخورید ، غذا را در کنار لذت ترجیح دهید و بدانید که غذا هیچ اخلاقی ندارد ، به نحوه تغذیه خود اطمینان دارید.

بزرگترین مد بعدی قادر به جذب شما نیست ، باعث می شود باور کنید که باید به شیوه جدیدی غذا بخورید ، در غیر این صورت همه کارها را اشتباه انجام می دهید.

نگرش مثبت نسبت به غذا ، نگرشی مطمئن نسبت به غذا است – شما اساساً می دانید که بهترین کار را برای بدن خود انجام می دهید.

نحوه ایجاد رابطه مثبت با غذا

در روش دقیق غذا خوردن ، ما به اعضای خود می آموزیم که چگونه روابط مثبت و منحصر به فرد خود را با غذا ایجاد کنند. ما به آنها ابزار ، منابع و دانش مورد نیاز برای یک رژیم غذایی مطمئن را می دهیم.

شرکت کنندگان می توانند رابطه خود را با غذا دوباره تنظیم کنند تا برای همیشه از رژیم خارج شوند و با احتیاط و سهولت به جلو حرکت کنند.

نگرش مثبت نسبت به غذا قدرت و خودمختاری بر زندگی و انتخاب های شماست که بسیار زیباست!

دیدگاهتان را بنویسید