رهبری روزه ماه رمضان لوک کوتینیو است


ماه رمضان ، مقدس ترین و معنوی ترین ماه برای جامعه مسلمانان در سراسر جهان است. 30 روز از ماه مبارک ، هر یک در نظم و انصراف صرف می شود.

با این حال ، فرهنگ ها به مکانی تبدیل شده اند که بسیاری از آشپزخانه های خانگی در حال حاضر در حالت اضافه بار قرار می گیرند تا هوس خانواده را در روز سریع برآورده کنند. شیرین ترین ، چرب ترین ، شورترین و کالری ترین جشن آشپزخانه ما ارائه می دهد. رویکرد کلی “یک پست به دنبال یک ضیافت” است.

قبل از روزه گرفتن (قبل از طلوع آفتاب) مردم سعی می کنند تا آنجا که ممکن است غذا بخورند تا از افت انرژی جلوگیری کنند و از احساس گرسنگی جلوگیری کنند ، بنابراین معده را به عنوان مخزن سوخت یا باتری تلقی می کنند.

هنگام غروب آفتاب بیایید ، وقت آن است که قدم بگذارید. باز هم ، مردم غذاهای پرکالری ، شور ، شیرین و چرب را برای جبران یک روز طولانی روزه داری می خورند ، که بیشتر از آنچه انتظار می رود منجر به آسیب می شود.

این نقطه مقابل ماه رمضان است.

علاوه بر پرخوری که معمول است ، افراد تمایل دارند تناسب اندام را رها کنند. این منجر به از دست دادن توده عضلانی و افزایش چربی می شود که منجر به هدر رفتن فواید سلامتی می شود.

از روزی که با افطار شروع می شود (افطار / غروب خورشید) و با غذای قبل از خواب (سحر / قبل از سحر) به پایان می رسد ، ساعت بدن تغییر می کند. بنابراین ، تغییر رژیم غذایی مهم است ، زیرا این رژیم مغایر با ریتم شبانه روزی است. شما باید غذای مناسب را انتخاب کنید تا به میزان کافی از ریز مغذی ها و درشت مغذی های مورد نیاز بدن استفاده کنید.

بنابراین چگونه می توانید از این ماه مقدس نهایت استفاده را ببرید؟ در اینجا چند نکته و انتخاب غذای خوب وجود دارد که می توانید در ماه رمضان تمرین کنیدبه

غذاهایی غنی از کربوهیدراتهای پیچیده ، فیبر ، پروتئین و چربیهای خوب را انتخاب کنید تا احساس سیری طولانی تری داشته باشید و انرژی آرام و آرام را آزاد کنید.

بهترین غذاها برای افطار:

با خرما (خجور) و آب آهک نمک زده (نیمبو پانی) شروع کنید تا ذخایر گلیکوژن را دوباره پر کنید و بدن را بازسازی کنید. مطابق شکل زیر تعادل خوبی از کربوهیدرات ها و پروتئین ها را حفظ کنید:

برای محدود کردن شیرینی می توانید از این دسر سالم پیروی کنید ، به عنوان مثال:

غذا قبل از سحر یا عجله نقش مهمی در تنظیم سطح انرژی در طول روز دارد. انتخاب غذای مناسب برای جلوگیری از خستگی و بی حالی مهمتر است.

بهترین انتخاب های غذایی برای سحور:

  1. Moong dal-rice khichdi یا مرغ و khichdi از برنج با مقدار مناسب سبزیجات
  2. پوسته تخم مرغ با سنگ جوار
  3. تخم مرغ -برجی (تخم مرغ هم زده) با سال گندم
  4. نخود سبز بخارپز با مقدار کافی آرد و ماست
  5. برنج با یک قابلمه سبزیجات و لوبیا

برای جلوگیری از حرارت بدن و رفع تشنگی می توانید یک قاشق چای خوری شکر بدون قند (گلبرگ گل رز) بنوشید.

شما باید به شدت از خوردن غذاها اجتناب کنید:

  1. تنقلات سرخ شده
  2. دسرهای بر پایه قند
  3. غذاهای نشاسته ای و بسیار تصفیه شده مانند نان ، پیتزا ، همبرگر ، ساندویچ نان سفید

روشهای آشپزی ترجیحی:

  • پختن
  • کباب کردن
  • سرخ کردن
  • پخت بخار

اعتدال مهمترین چیز است.

  • تا 80 درصد سیر شوید غذا بخورید. در هیچ موردی پرخوری نکنید ، زیرا به طور قابل توجهی سیستم گوارش را از بین می برد و غذای سنگین را هضم می کند.
  • از اضافه بار زیاد بدن به مقدار زیاد غذا ، به ویژه سنگین و ناسالم خودداری کنید
    غذا برای یک وعده بعد از استراحت
  • بدن خود را “به صورت قسطی” با رژیم منظم 2 تا 3 وعده غذایی با استراحت تغذیه کنید
    بین غروب و طلوع آفتاب 2 تا 2 ساعت فاصله داشته باشد.
  • کنترل قسمت ها را تمرین کنید. خودتان را به یک برش یا قسمتی از سرخ کرده ، همراه با شکر ، با نشاسته یا
    آماده سازی های روغن

هیدراتاسیون شبانه بعد از روزه داری در طول روز بسیار مهم است.

  • سعی کنید بین افطار تا سحر 2.5 تا 3 لیتر مایع کل داشته باشید.
  • به یاد داشته باشید که آب را برای مدتی قورت دهید. از مصرف همزمان آب زیاد خودداری کنید.
  • نوشیدنی هایی مانند دوغ یا ماست شور (جنس) تهیه شده از پنیر گاو A2 ، یک نوشیدنی خوش طعم از ریحان شیرین (سبزه) ، آب انبه خام (آم پانا) ، جال جیره ، آب نارگیل را انتخاب کنید.
  • از نوشیدنی های گازدار و انرژی زا اکیدا خودداری کنید.
  • از مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار مانند چای یا قهوه خودداری کنید ، زیرا باعث کاهش آب بدن می شوند.
  • میوه ها و سبزیجاتی را که دارای رطوبت بیشتری هستند مصرف کنید ، مانند بادمجان ، هندوانه ، سیب عشق ، سیب یخ ، خیار ، کدو سبز و حمص.

نکات ورزشی

  • حفظ فرم بدنی خوب در این مدت بسیار مهم است.
  • مهم است که پس از شکستن پست خود ، زمانی را برای یک تمرین کوتاه در برنامه معمول خود اختصاص دهید.
  • زمان ایده آل برای تمرین 60-75 دقیقه بعد از خوردن افطار است به طوری که زمان کافی برای هضم غذا و قرار دادن انرژی مورد نیاز در عضلات وجود دارد.
  • در اینجا چند گزینه تمرین برای شما آورده شده است:
    • پیاده روی 30 دقیقه ای در هوای تازه
    • 20 تا 30 دقیقه یوگا
    • 20 دقیقه تمرینات کامل بدن با باند وزن و مقاومت بدن خود
    • چهار دقیقه از Tabata ، در صورت برنامه های شلوغ و اوقات سخت
  • هدف این است که همه چیز را ساده کرده و در انجام آن زیاده روی نکنید تا بدن بتواند بهبود یابد.

ماه رمضان ماه زندگی سالم است. هدف آن سم زدایی ذهن و بدن شماست. نظم و انضباط شخصی و مفاهیم اصلی مفاهیم اصلی این ماه هستند. او را به خاطر همه چیزهایی که ارائه می دهد بپذیرید و چیز خوبی را که ذاتاً برای خودتان مضر است تبدیل نکنید.

برای آشنایی بیشتر با روزه خشک و حکمت باورنکردنی آن ، کتاب ما را بخوانید.

معجزه روزه خشک – از محرومیت تا موفقیت ، لوکا کوتینیو و شیخ سبز.

YouCare همه چیز مربوط به شماست

از فنجان خالی نریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ، خود را بسازید. شما همه نگران خود هستید. – لوکا کوتینیو

ما یک تیم / اکوسیستم متشکل از متخصصان تغذیه بالینی بسیار مجرب ، متخصصان تغذیه معتبر ، مربیان مجرب زندگی ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان آلوپاتی واجد شرایط و پزشکان هومیوپاتی هستیم که از رویکرد 360 درجه استفاده می کنند و برای تغییر زندگی ، پزشکی و شیوه زندگی را ترکیب می کنند. ما روی مراقبت های پیشگیرانه و بهبودی جامع کار می کنیم و بر چهار اصل سلامت تأکید می کنیم – رژیم متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی.

ما انسانها محصول طبیعت هستیم. بنابراین ، وقتی در محدوده قوانین و محدودیت های طبیعت عمل کنیم ، بهترین رشد را داریم. این شامل نحوه غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، دیدگاه معنوی ما است و همه اینها می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. شفا زمانی آغاز می شود که ما به دارو احترام بگذاریم و روی آن تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و داخلی مناسبی ایجاد کنید که به بدن شما اجازه می دهد روشن شود و به پیشگیری ، بهبود و بهبود کمک کند.

برنامه های سبک زندگی پیشگیرانه و پیشگیرانه ما به صدها هزار نفر کمک کرده است که با بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت ، تیروئید ، قلب و عروق ، اختلالات خود ایمنی ، ایمنی پایین در برابر سایر سندرم های نادر کنار بیایند.

در اینجا می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و شهادت های قدرتمند افرادی را که از سراسر جهان آمده اند بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره برای راهنمایی در جهت درست ، بخشی از برنامه های سلامتی ادغام ما شوید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا به ما [email protected] ایمیل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید