راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین مسائل زندگی تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. افرادی هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن بدن نامناسب است و چاقی برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن مستلزم اراده و پشتکار است ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما مطالعه کنید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر پوند وزن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر پوند وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز ما را در آن روز تأمین می کند و وزن بدن ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، مطمئناً غذای اضافی به چاق هنگامی که ما به ازای هر پوند وزن کمتر از 30 کالری مصرف می کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به بیماری های مختلف مانند ضعف سیستم ایمنی ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، بیماری افراد لاغر دیرتر از دیگران بهبود می یابد. فردی که به نسبت قد 10-20 درصد کمتر از وزن طبیعی است ، ناکافی تلقی می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی به دلیل مشکلاتی از قبیل:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • مشکل در هضم و هضم غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مرتبط با قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن را مطالعه کرده و ابتدا به این مسائل بپردازید ، با راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

افزایش وزن به شیوه سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات افزایش وزن ، مصرف زیاد غذاهای پرکالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد عضله ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به مصرف چربی های سرشار از چربی ترانس ندارید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی سریع قرار می دهید ، بهتر است نیازهای بدن خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، به خاطر داشته باشید که خوردن غذاهای چرب زیاد حاوی قند ، سلامت انسان را تهدید می کند و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، نه افزایش وزن ، که با ایجاد توده عضلانی ، سلامت بدن مرتبط است. و تناسب اندام را ارتقا می بخشد بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، محصولات لبنی و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از طرف دیگر ، خوردن چربی های مضر می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و سالامی از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن به ماهیچه ها انرژی می دهد. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، منبع خوبی از کربوهیدرات ها نیز گندم سیاه ، ذرت و جو هستند.

برخی از غذاها ، چون سرشار از کالری ، چربی و کربوهیدرات هستند ، می توانند در مدت زمان کوتاهی وزن لازم را به دست آورند. این محصولات:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران محبوب است زیرا می تواند به راحتی به غذا اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و نوشیدنی های مختلف مخلوط کنید.

گوشت سرشار از چربی است

گوشت با چربی زیاد برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در میان گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و سرشار از فیبر است ، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا دارای انواع مختلفی مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و … است که به راحتی پخته و خورده می شود.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در غذا بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی – یکی از سبزیجات فوق العاده تابستانی که به اشکال مختلف مانند پوره سیب زمینی ، چیپس سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و با گذشت زمان می تواند وزن خود را کاهش دهد. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

شیر

یک لیوان شیر کامل حاوی 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن مقداری میوه مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند برای افزایش سریع وزن مثر باشد.

بیا دیگه

همه آجیل ها کالری نسبتاً بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و … را شامل می شوند. یک فنجان بادام خورده شده تقریباً حاوی 529 گرم ، 45 گرم چربی (ترجیحاً چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید