دکتر تغذیه آنوشه استرس و چاقی


استرس و موانع زندگی سریع در حال تغییر در کاهش وزن
افراد شتابزده و شلوغ متخصصانی هستند که با هم و ماهرانه کار می کنند. آنها عجله دارند و تمام عمر مشغول هستند. این افراد به اصطلاح دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند در صورتی که برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر می کنند. آرامش برای آنها دشوار است. آنها می دانند که باید کندتر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های مدرن مدرن مانند رایانه ها ، تلفن های همراه و رسانه هایی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کنند. اما ما احساس می کنیم که بیشتر مورد حمله و زندان هستیم. بسیاری از افراد بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این شتاب در زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرکی همراه است.
این حالت زمانی نامیده می شود که منابع انرژی بدن به دلیل برنامه ریزی گیج کننده تخلیه شده و احساس خستگی کنید. در این حالت ، فرد به دنبال دریافت انرژی کمکی غذا است. عادات خواب ناکافی و نادرست با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه جدیدی به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارهای استرس زا و موقعیت های زندگی که تعادل زندگی را بر هم می زنند آگاه باشیم. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا زندگی شما از تعادل خارج شده است ، لیست و تجزیه و تحلیل شخصیت و شیوه زندگی خود است. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، به عنوان مثال: 1 بستگان ، دوستان و روابط شخصی 2- کار 3- مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به مراقبت شخصی.
بنابراین ، ممکن است س askال شود که چقدر زمان برای هریک از این جنبه ها صرف شده است؟ آیا او بیش از حد توجه کرده است؟ کدام یک از این ابعاد بیشتر استرس زا است؟ کدام یک به فرد در کنترل استرس کمک می کند و به او نشاط و لذت می بخشد؟ او دوست دارد برای کدام بعد بیشتر ارزش قائل شود و کدام – توجه کمتری؟ پرداختن به آنها می تواند به تغییر رفتار و بهبود شیوه های زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک کند.
در وقت خود صرفه جویی کنید
تفکر حتی بیشتر به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی ، دقت و آگاهی از آنچه اتفاق می افتد منجر به بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد نسبت به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج یک مطالعه انجام شده بر روی افرادی که یک یا چند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را داشتند نشان داد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس برای کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش بسیاری از بیماری های قلبی به
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و توجه به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و به عنوان یک مهارت آرامش بخش بر آن مسلط شوید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند ، برای مثال ، رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشتید ، یا دوره های پرخوری که قبلاً داشتید ، یا میزان تفکر شما در مورد آینده ، و آیا این آینده نگری برای درک حال حاضر مفید بود؟ آیا بر زمان حال تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، به جای صحبت در مورد اینکه چرا من همیشه نمی توانم وزن خود را کاهش دهم (در گذشته به دلیل نتایج ناموفق قبلی) ، یا هنگامی که وزن خود را کاهش می دهم ، وزن من باز می گردد و من چاق می شوم (زندگی آینده و ترس ظاهری) ، می توانیم به من بگویید چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم چه کارهایی می توانم برای کمک به کاهش وزن انجام دهم؟ (حاضر).
با پشتیبانی تماس بگیرید
افراد شتابزده و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را به تنهایی انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، برای مثال ، نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا عصرگاهی را با هم بگذرانند.
یک مطالعه نشان داد که مردان بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند تا افرادی که از این مشکل در شرایطی برخوردار بودند که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نبودند و تحت فشار بودند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش مانعی شناخته شده برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که آنها به شما در هدایت رفتارهای سالم کمک می کنند (افراد منفی مانع کاهش وزن می شوند).
با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید و از کسانی که انرژی شما را هدر می دهند دوری کنید.
آرام باشید و باتری های خود را شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما در انتخاب بهتر غذا و ورزش بیشتر در طول روز (مانند پیاده روی به جای تاکسی) کمک می کند. شرکت در فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند تعطیلات مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرام سازی پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ ، به فرد کمک می کند تا آرام شود و از شلوغی و شلوغی زندگی روزمره خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد و بهبود روحیه است.
خوابیدن در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
از نوشیدن و خوردن چیزهایی که باعث اختلال در خواب می شوند ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات چند ساعت قبل از خواب خودداری کنید. افراد حساس به کافئین باید خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را حتی زودتر از این ساعات متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. یک محیط خواب آرام ، تاریک و راحت ایجاد کنید تا بتوانید از فردا شروع کنید و برنامه کاهش وزن و ورزش خود را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید