دکتر آنوشه متخصص تغذیه اشتباهاتی در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دقیق و بدبین بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود شرم دارند و معتقدند تناسب اندام از ارزش و هزینه آنها نمی کاهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن راه می روند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند بستگی دارد. گرچه ارزش آنها در چیزی است که برای آنها واقعی است یا در آنچه انجام می دهند.

آنها با اندازه بدن و مقیاس ارزیابی شده خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقاء قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در افراد دارای اضافه وزن یا چاق رایج است.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب از نظر اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعیین می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در اطراف کمر ، شکم ، باسن و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و اندازه بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً شامل کسانی می شود که بدنبال کاهش وزن هستند یا اندامی بسیار زیبا و استاندارد دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که نگرش منفی نسبت به بدن خود دارند نسبت به افرادی که نگرش مثبتی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق نیستند. مطالعه ای که بر روی دو گروه از افراد ناراضی از فرم بدن و افرادی که از فرم بدن راضی بودند انجام شد ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن با هدف بهبود ظاهر بدن معمولاً پس از مدتی انجام نمی شود. در حالی که برنامه های کاهش وزن که هدف آنها اصلاح رژیم غذایی و دستیابی به سلامتی است متعهدتر هستند ، افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات درازمدت مثبتی در رفتار خود از خود نشان می دهند.

مسائل مربوط به اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه بازیابی وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که بیشتر با رژیم غذایی خود هماهنگ هستند از شکل و اندازه بدن ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سخت دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن را دارند.

در مورد فرم بدن واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر بدنی غلط منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. اعتماد به نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

اختلال در این چرخه می تواند با واقعیت اندازه بدن آغاز شود.

تفاوت زیادی بین عبارت “ظاهر” (یعنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) وجود دارد.

معمولاً کسی از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی در درک فرد از خود و ارزشها و ارزشهایی که برای خود قائل است تداخل داشته باشد و روابط اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، به عنوان مثال:

  • لیستی از ویژگیهای خوب که یک فرد در زندگی دارد و می تواند به آن افتخار کند ، تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویر شخص از بدن یا عددی که ترازو نشان می دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند چسباندن پهلوها به انگشتان دست یا باسن ، باسن و شکم در جلوی آینه. (این منجر به درک نادرست و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و به جای آن کل بدن را بکشید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل دقیق نیست و باعث تصور غلط زیر می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را از بدن خارج نکنید و آن را جلوی آینه بیاورید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارات انتقادی در مورد ظاهر بدن شما ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” ، تنها به درک منفی بدن شما کمک می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از سخنان ناپسند اجتناب کنید. کلمات انتقادی اغلب شنیده می شود. آنها محتمل تر می شوند و تأثیر آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که 90 کیلوگرم وزن دارم ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به شما کمک می کند بدن خود را بهتر احساس کنید. به سایر نکات مثبت و قابل توجه ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً استفاده می کردید و اکنون آنها را ترک کرده اید فکر کنید و آنها را به تعویق بیندازید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را بنویسید که به شما کمک می کند تا از بدن خود لذت بیشتری ببرید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره به احساس داشتن اندام خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید