در این فصل کولرهای تابستانی توصیه می شود


با افزایش دما هر روز ، مهم است که از هیدراتاسیون خوب و مراقبت از ذهن و بدن اطمینان حاصل کنید.

بدن انسان 60 درصد آب است و هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی بسیار مهم است. پس از همه ، آب مصرفی فشار خون را بهینه می کند ، حرارت بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را روان می کند ، مواد زائد را از بدن خارج می کند و به هضم غذا کمک می کند.

و با افزایش دما ، از دست دادن آب افزایش می یابد – از طریق تعریق و تبخیر ، زیرا بدن شما برای خنک ماندن کار می کند.

وقتی آب شما تمام شود چه اتفاقی می افتد؟

اکثر مردم دچار کم آبی بدن می شوند و علائمی مانند ؛ گرفتگی عضلات ، خستگی و تشنگی هنگامی که آب بیشتری از بدن خارج می شود. در واقع ، اینها تنها برخی از علائم هیدراتاسیون ضعیف است. اما آیا می دانید کم آبی بدن بر مغز شما نیز تأثیر می گذارد؟

مغز از 73 درصد آب تشکیل شده است. اگر مصرف آب را به ویژه در این شرایط شدید یا هنگام ورزش حفظ نکنید ، ممکن است تفکر و شناخت شما دچار مشکل شود. در یک مطالعه ، نوجوانانی که 90 دقیقه قبل از کم آبی ورزش کردند ، انقباض قابل توجهی از بافت مغز را تجربه کردند که بسیار شبیه به اسفنجی است که خشکی ندارد.

در حقیقت ، کاهش 2 درصدی جرم آب (فقط 3 پوند در هر فرد 150 پوندی) می تواند مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت ، توجه و ردیابی حرکتی بصری ایجاد کند. از دیگر نشانه های کم آبی بدن می توان به کاهش اشتها ، خشکی دهان ، یبوست خفیف و سرگیجه موقت اشاره کرد.

ساده ترین راه برای بررسی سطح هیدراتاسیون ، رنگ ادرار است. ادرار کم رنگ (رنگ نی) نشان دهنده هیدراتاسیون کافی است و ادرار تیره ممکن است نشانه نیاز بدن شما به مایعات بیشتر باشد.

در اینجا برخی از غذاهای تابستانی به شما کمک می کند تا هیدراته بمانید و در عین حال بدن خود را خنک نگه دارید.

برای خنک کردن سیستم ، محصولات زیر را اضافه کنید:

  1. دانه رازیانه (Saunf): سالهاست که از آن به عنوان گیاه استفاده می شود. می توانید بعد از غذا 1 قاشق چایخوری بجوید. همچنین می توانید یک شربت طراوت تهیه کنید. در اینجا دستور تهیه است: 1.5 قاشق غذاخوری دانه رازیانه آب پز / خیس خورده را با 1 قاشق چایخوری آب نبات (میشری) ، کمی نمک سنگ مخلوط کنید.
  2. سیب چوبی (Bael): می توان آن را به صورت واقعی خورد یا از آب آن تهیه کرد. با استفاده از یک قاشق ، تفاله نرم 1 سیب چوبی را برداشته و 1 فنجان آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه خیس کنید. مخلوط را می توان فیلتر کرد یا همانطور که هست استفاده کرد. سپس 2 قاشق غذاخوری پای ، 1 قاشق چایخوری پودر زیره بو داده ، 1/2 قاشق چایخوری پودر هل و 2 پیمانه نمک سیاه به آن اضافه کنید. خیلی خوب مخلوط کرده و سرو کنید.
  3. گارسینیا ایندیکا (کوکوم): اشتها را تحریک می کند و گوارش را بهبود می بخشد. می توان آن را در طول چاشنی پوست ، به شکل آب میوه یا وان نمک اضافه کرد.
  4. دانه های ریحان (سبجه): این یک عامل خنک کننده طبیعی است که برای بهبود اسیدیته ، یبوست و سلامت پوست استفاده می شود. می توان آن را به مدت 4-5 ساعت خیس کرد و سپس با افزودن به آب یا آب میوه دیگر مصرف کرد. دستور تهیه Sabja Refresher را بررسی کنید!
  5. دانه زیره سبز (جیرا): علاوه بر افزایش آب رسانی ، به افزایش متابولیسم و ​​کنترل قند خون کمک می کند. می توان آن را به ادویه اضافه کرد ، بعد از غذا جوید ، سالاد را روی آن پاشید یا به عنوان نیش به آن داد. دستور العمل Jaljeera را ببینید!
  6. ماست: با طعم عالی و مزایای عظیم سیستم گوارش ، سیستم ایمنی ، پوست ، مو و استخوان ، پنیر یا ماست در سراسر جهان مصرف می شود. می توان بوی کره ، گوزن ، میان وعده یا بوجود آمدن آن را استشمام کرد. مطمئن شوید که پنیر از شیر گاو A2 تهیه شده است.
  7. خیار: این سبزی بدن را از سموم پاک می کند و همچنین پوست را سالم و زیبا نگه می دارد. این ماده از 95 درصد آب تشکیل شده است و بنابراین فوق العاده مرطوب کننده است. می توان آن را به سالاد اضافه کرد ، در وسط خورد و یا فقط فشرده کرد.
  8. Aam Virgo: Aam Virgo از انبه سبز ساخته شده است که سرشار از پکتین است. پکتین موجود در بدن انسان به تنظیم هضم و مدیریت بیماری هایی مانند اسهال ، زخم ، گاستروانتریت و یبوست کمک می کند. در مورد انبه خام اینجا بیشتر بخوانید!
  9. نعناع: حاوی منتول است که سیستم گوارش را کاملاً آرام می کند. می توانید آن را به سالاد یا آب اضافه کنید یا آب آن را بنوشید.
  10. فلفل سبز چیلی: خاصیت اصلی چیلی ادویه است ، اما بعد از مصرف سیستم را خنک می کند. اگر حساسیت ندارید یا مشکلات روده دارید ، ممکن است یک فلفل کوچک سبز روشن بدون دانه داشته باشید.
  11. پیاز: آب پیاز همچنین برای مصرف و همچنین برای استفاده در فضای باز در تابستان برای درمان گرمازدگی و تسکین آفتاب سوختگی توصیه می شود.
  12. آب نارگیل: آب نارگیل ملایم سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و الکترولیت است. آنها به بدن کمک می کنند تا الکترولیت های لازم را بازیابی کند. فقط در طبیعی ترین شکل آن غذا بخورید.
  13. کرفس: کرفس حاوی ویتامین C ، بتاکاروتن و فلاونوئیدها و همچنین حدود 12 نوع آنتی اکسیدان دیگر است. همچنین یک منبع عالی از مواد مغذی گیاهی است که التهاب را در دستگاه گوارش ، سلول ها ، عروق خونی و اندام ها کاهش می دهد. می توانید کرفس را به سالاد اضافه کنید یا آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  14. دانه گشنیز: به کاهش نفخ کمک می کند. پودر تخم گشنیز را می توان روی پوست آن پاشید و می توان آن را به عنوان چای نوشید. 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بجوشانید ، نصف کنید ، صاف کرده و گرم قورت دهید.
  15. Cilantro: Cilantro منبع عالی فیبر غذایی ، منگنز ، آهن و منیزیم است و اغلب به عنوان غذای جانبی استفاده می شود. همچنین می توانید آن را به صورت آب میوه بنوشید.
  16. خربزه: مملو از الکترولیت و حدود 92 درصد آب ، خربزه به شما کمک می کند هیدراته بمانید و احساس سیری کنید. به فکر داشتن یک کاسه هندوانه یا خربزه مشک باشید.
  17. ریشه وتیور: نه تنها آب ریشه وتیور (ساقه) بسیار خنک کننده سیستم است ، گرمای بدن را کاهش می دهد ، بلکه یک آنتی اکسیدان و قلیایی کننده طبیعی عالی است. علاوه بر کاهش التهاب و آرامش بدن ، از نظر روحی نیز شما را آرام می کند ، ذهن را آرام می کند و احساسات منفی را کنترل می کند. می توانید آن را با افزودن آب به منظور سم زدایی یا به صورت شربت دریافت کنید. دستور آشپزی: 1 فنجان ریشه وتیور را بشویید و آن را یک شب (حداقل 10 ساعت) در 1 لیتر آب خیس کنید. صاف کرده و حرارت دهید ، 3 قاشق غذاخوری لاستیک اضافه کنید ، آن را از وسط برش دهید. آن را در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه شربت ، 2 قاشق غذاخوری از مخلوط را اضافه کرده و به 1 فنجان آب اضافه کنید. چند قطره لیمو ، سنگ نمک اضافه کنید و لذت ببرید.
  18. هل: اثر خنک کننده هل ، با وجود ادویه ای که دارد ، می تواند به از بین بردن اسیدیته کمک کند. فقط می توانید هل را بعد از غذا میل کنید یا به عنوان چای بنوشید. 2 فنجان هل را با 1 قاشق چایخوری زنجبیل بجوشانید ، آن را به نصف بریزید ، صاف کرده و گرم قورت دهید.
  19. جوار: سرشار از ویتامین B1 ، آهن و فیبر ، به شما کمک می کند تا میزان چربی سوزی خود را افزایش دهید و یک حامل گرما عالی است. شما می توانید آن را به عنوان سنگ ، upmu ، چیلی ، دوسا ، hichdi یا فرنی درمان کنید.
  20. شیرین: میدان شیرین با ویژگی های خنک کننده و تسکین دهنده که در تابستان های گرم به عنوان پماد عمل می کند. می توانید آن را به چای یا عصای مکنده اضافه کنید.
  21. رز: به بهبود خلق و خو کمک می کند و سیستم داخلی را آرام می کند. کافی است چند گلبرگ گل رز را به یک لیوان آب اضافه کنید یا گلبرگ گل رز خشک شده را به خوشبو کننده دهان خود اضافه کنید.
  22. انگور فرنگی (Amla): سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا کمک می کند. می توانید آب آن را بنوشید یا مانند آب نبات با آن رفتار کنید. دستور غذا را بررسی کنید.
  23. لیمو: این یک سم زدا عالی است و برای روده عالی است. فقط می توانید 1 لیوان آب لیمو بنوشید تا روز خود را شاداب کنید.
  24. کدو تنبل (دودی): حاوی آهن ، فولات ، پتاسیم و منگنز است و به خنک نگه داشتن سیستم کمک می کند. می توانید آن را به عنوان سبزیجات یا آب میوه میل کنید.
  25. سیب یخی (Tadgolas): این میوه فصلی به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند.
  26. تودی شیرین (نیرا): برای رفع تشنگی شناخته شده است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  27. چیا: دانه های چیا سرشار از کلسیم ، فسفر ، منیزیم و پروتئین هستند که نه تنها سطح انرژی را در بدن افزایش می دهد ، بلکه سلامت و تراکم استخوان ها را نیز افزایش می دهد. مصرف 1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق غذاخوری دانه چیا در روز را در نظر بگیرید.
  28. کدو سبز: سرشار از بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله لوتئین و زآگزانتین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. می توان آن را به کباب یا سالاد اضافه کرد.
  29. چای هیبیسکوس: هضم را تقویت می کند ، بدن خنک کننده برای بدن است ، به کنترل وزن کمک می کند ، ضد پیری است ، سرشار از ویتامین C است ، قند خون را کنترل می کند و کبد را سالم نگه می دارد.
  30. ساتو: این مایع خنک کننده تابستانی به طور طبیعی سرشار از پروتئین و بسیاری از مواد مغذی از جمله آهن است. روشهای روشن کردن ساعت:

توجه: برای تهیه آب میوه ها ، 1 فنجان از مواد تشکیل دهنده را با 100 میلی لیتر آب ، زنجبیل 1 اینچی ، ¼ قاشق چایخوری دانه زیره ، 1 نمک نمک مخلوط کنید.

آب واقعاً اکسیر زندگی است. با پیش رفتن به ماه های سوزان تابستان ، حتما آب زیادی بنوشید و این غذاها و نوشیدنی های سالم تابستانی را برای حفظ آب اضافه کنید ، پوست خود را آرام کنید و معده خود را در طول تابستان خنک نگه دارید. انبار را بارگذاری کرده و حرارت را کم کنید! بدن (و ذهن) شما از شما تشکر خواهد کرد!

سلب مسئولیت: اگر برخی از محصولات مناسب شما نیستند ، لطفاً آنها را ببرید.

YouCare همه چیز مربوط به شماست

از فنجان خالی نریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ، خود را بسازید. شما همه به فکر خود هستید. – لوکا کوتینیو

ما یک تیم / اکوسیستم متشکل از متخصصان تغذیه بالینی بسیار واجد شرایط ، متخصصان تغذیه معتبر ، مربیان مجرب زندگی ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان آلوپاتی واجد شرایط و پزشکان هومیوپاتی هستیم که از رویکرد 360 درجه استفاده می کنند و دارو و شیوه زندگی را برای تغییر ترکیب می کنند. ما روی پیشگیری و بهبود جامع کار می کنیم و بر چهار اصل سلامت تأکید می کنیم – رژیم متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی.

ما انسانها محصول طبیعت هستیم. بنابراین ، وقتی در محدوده قوانین و محدودیت های طبیعت عمل کنیم ، بهترین رشد را داریم. این شامل نحوه غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن ، دیدگاه معنوی ما است و همه اینها می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

ما معتقدیم که به علت اصلی و فردیت زیستی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. شفا زمانی آغاز می شود که ما به دارو احترام بگذاریم و روی آن تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و داخلی مناسبی ایجاد کنید که به بدن شما اجازه می دهد روشن شود و به پیشگیری ، بهبود و بهبود کمک کند.

برنامه های سبک زندگی پیشگیرانه و پیشگیرانه ما به صدها هزار نفر کمک کرده است تا با بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت ، تیروئید ، قلب و عروق ، اختلالات خود ایمنی ، ایمنی پایین در برابر سایر سندرم های نادر کنار بیایند.

در اینجا می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و شهادت های قدرتمند افرادی را که از سراسر جهان آمده اند بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا سفارش مشاوره جهت هدایت مسیر درست ، بخشی از برنامه های سلامتی ادغام ما شوید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا به ما [email protected] ایمیل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید