حقیقت تاریک در مورد غلات کودک – آه ، عزیزم



چند ماه پیش ، من یک نظرسنجی در اینستاگرام Oh Baby انجام دادم و در مورد این موضوع که دوست دارید ابتدا کدام موضوع را بنویسید: حقیقت تاریک در مورد کیسه های پوره شده یا حقیقت تاریک در مورد غلات کودک. کیسه ها برنده شدند ، اما هنوز علاقه زیادی به غلات کودک وجود داشت ، بنابراین پس از نکات طولانی قول دادم که آن را نیز به اشتراک بگذارم. واقعیت این است که من ترجیح می دهم بر همه غذاهای شگفت انگیزی که می توانیم به نوزادان تغذیه کنیم تمرکز کنم ، نه فقط غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد. من همچنین نمی خواهم آنها به خاطر کارهایی که انجام داده اند احساس بدی داشته باشند. همه ما سعی می کنیم تمام تلاش خود را برای کوچکترهایمان انجام دهیم! سرانجام تصمیم گرفتم این را منتشر کنم زیرا علیرغم این واقعیت که غلات کودک یکی از رایج ترین غذاهایی است که می توانید از آن انواع مختلف را بخورید ، متأسفانه ، این بهترین غذایی نیست که بچه های ما را تغذیه می کند.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 هنگامی که یک تغییر عظیم از غذای واقعی به سمت محصولات نیمه تمام رخ داد ، معرفی شد. به مادران توصیه می شد که آن را در نوزادان زیر شش هفته در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. سپس ، هنگامی که نوزاد در حدود 3 یا 4 ماهگی بود ، سیب زمینی ها را با غلظت غلیظ تری مخلوط کردند تا با قاشق غذا بخورند.

به عنوان اولین غذای عالی برای نوزاد شما فروخته شد.

غلات غنی شده از غلات هنوز توصیه اصلی برای مواد جامد … حتی برای اکثر متخصصان اطفال و حتی با وضوح امروزی در مورد اهمیت غذاهای کامل در مقابل غذاهای تصفیه شده است. متأسفانه ، غلات فرآوری شده سالم ترین انتخاب برای هیچکس نیست ، چه برسد به عنوان اولین غذا برای تغذیه مناسب یک کودک در حال رشد.

محروم از مواد مغذی

غلات کودک از مواد مغذی و فیبر محروم هستند و قند خون بالایی دارند و باعث جهش شدید قند خون و به دنبال آن هیاهوی اجتناب ناپذیر و گرسنگی می شوند. بسیاری از والدین غالباً مصرف مواد جامد را به صورت زودهنگام شروع می کنند به این امید که فرزندان خود را برای مدت طولانی “سیر” نگه دارند ، اما غذاهای قند خون مانند غلات کودک حاوی چربی و پروتئین لازم برای سیر کردن نوزاد نیست. حبوبات بچه نیز از نظر طعم بسیار ملایم هستند ، که پایه ای برای غذاهای ماجراجویانه ایجاد نمی کند.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، برنج در تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز نوزاد هنگام ورود مواد جامد مانند چربی سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن به بدن بسیار کم است. غلات کودک با مواد مغذی مصنوعی غنی شده اند ، اما تمرکز ما قطعا باید بر این باشد که فرزندان ما غذاهای طبیعی غنی از مواد مغذی بخورند تا غلات غنی شده با مواد مغذی مصنوعی. بیایید غذاهای فرآوری شده را کنار بگذاریم تا به فرزندانمان کمک کنیم تا یک رابطه مادام العمر با غذاهای سالم و کامل برقرار کنند.

مقادیر بالای آرسنیک در غلات برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد ، بنابراین همه گیاهان می توانند آن را جذب کنند. اگرچه برنج دارای مقدار زیادی آرسنیک است زیرا در مزارع سیل زده کشت می شود و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی جذب می کند. امروزه آرسنیک سرطان زا در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچ قانونی در مورد غلظت آرسنیک در غذاها ، از جمله غلات برنج بچه وجود ندارد.

در حالی که سایر غذاها 19 درصد از میزان آرسنیک را در کودکان 4 تا 24 ماهه تشکیل می دهند ، غلات برنج 55 درصد را تشکیل می دهند.

چندین مطالعه نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض آرسنیک در غلات برنج از حداکثر میزان آلاینده های آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده فراتر می رود و قرار گرفتن در معرض آرسنیک را در نوزادان افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج نوزادان را بیشتر نگران می کند.

غلات کامل برای نوزادان چطور؟

برخی افراد ادعا می کنند که کودک آمیلاز کافی برای هضم مناسب غلات تولید نمی کند. اما من در واقع توصیه می کنم به دلیل کاملاً متفاوتی در مورد غلات دقت کنید. حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ هضم غلات دشوار است. غلات حاوی موادی به نام اسید فیتیک هستند که در جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم اختلال ایجاد می کند.

وقتی ما در فرهنگ های باستانی به دنبال خرد هستیم ، نوزادان به عنوان اولین غذا در بسیاری از نقاط جهان از برنج یا غلات دیگر تغذیه می کنند. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نکرده اند که سطح آرسنیک را در برنج آنها بسیار افزایش داده است. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که این غلات کامل مورد استفاده این محصولات با استفاده از روشهای سنتی با دقت تهیه شده است.

اگر غلات را در وعده های غذایی خانواده خود قرار می دهید ، پیشنهاد می کنم آن را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر / تخمیر به درستی بپزید تا جذب و قابلیت هضم مواد مغذی افزایش یابد. همچنین ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک به طور قابل اطمینان 3 وعده در روز با غذای کافی در هر وعده مصرف کند. نوزادان ترجیح می دهند هنگام انتخاب ، غلات را “پر کنند” ، اما مانند غلات کودک ، غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز نوزاد در دوزهای زیاد در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود در شکم کوچک آنها فضای کمتری برای غذاهای دیگر که مقدار بیشتری از این مواد مغذی دارند ، باقی بماند. در نهایت ، دانه ها کاملاً نرم هستند و من بارها و بارها می بینم که اگر کودکی در سنین پایین به مقدار زیاد با این غذاها آشنا شود ، بعداً کام او را بسیار متنوع می کند. قرار گرفتن زود هنگام در انواع طعم ها کلیدی است!

اگر به تنهایی غذاهای کم کربوهیدرات می خورید و به طور منظم غلات مصرف نمی کنید ، به یاد داشته باشید که کودکان نوپا هنوز به منابع کربوهیدرات کامل و کامل مانند کدو زمستانی یا ریشه نیاز دارند. همچنین قرار دادن کودک در معرض گلوتن قبل از سن 12 ماهگی برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی مفید است.



دیدگاهتان را بنویسید