جایگزین مناسب قند اریتریتول است


انتشار: 23 سپتامبر 2021

بهترین جایگزین برای قند اریتریتول است

سالهاست که شکر یکی از پرکاربردترین شیرین کننده ها است. برای شیرین کردن چای یا قهوه ، کیک یا هر غذایی تهیه کنید. مصرف شکر برای همه ما به یک عادت تبدیل شده است و اکنون با پیشرفت علم و کشف ماهیت مضر قند ، به نظر می رسد باید به دنبال جایگزینی مناسب برای شکر باشیم.

با آشکار شدن ضرر مصرف قند برای بدن ، بسیاری از مردم بدنبال جایگزینی مناسب برای شیرین کردن چای ، قهوه یا غذاها هستند. اگرچه یافتن جایگزینی که 100٪ طعم و مزه قند داشته باشد و در عین حال عاری از هرگونه عارضه باشد ، مشکل است ، اما همچنان می توانید از برخی شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید که کمترین عوارض را برای بدن داشته باشند. اریتریتول یکی از این شیرین کننده ها است که در فروشگاه های مواد غذایی سالم ایالات متحده یا به صورت آنلاین موجود است. با توجه به مطالعه دقیق خواص شیمیایی این محصول ، انتظار می رود نتایج در چندین مجله پزشکی منتشر شود ، Eritrital ممکن است جایگزین قند چای شود.

اریتریت چیست؟

در پاسخ به این سوال که اریتریتول چیست ، می توان گفت: اریتریتول – یک شیرین کننده طبیعی است که به مقدار کم در طبیعت در میوه هایی مانند انگور ، گلابی و هندوانه یافت می شود. قدرت شیرین کنندگی آن حدود 70 درصد قند است و حل شدن آن در مایع بیشتر از شکر به طول می انجامد. این شیرین کننده معمولاً از قند گیاهی در حین تخمیر و تبلور مشتق می شود.
پس از چندین آزمایش شیمیایی و سالها تحقیق درباره فواید و عوارض جانبی آن ، اریتریتول ثابت شده است که جایگزین مناسبی برای قند است. البته تلاش ها برای یافتن بهترین جایگزین های طبیعی قند ادامه دارد. اما استفاده از اریتریتول تا آن زمان از خطری که بسیاری از افراد مسن را تهدید می کند جلوگیری می کند. چندین مجله پزشکی تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند.

همچنین بخوانید: تفاوت بین چربی سفید و قهوه ای چیست؟

مزایای اریتریتول به عنوان جایگزین قند رژیمی

اگر در مصرف روزانه قند خود تجدید نظر کنیم و در رژیم غذایی خود شیرین کننده های طبیعی را جایگزین قند کنیم ، به راحتی میزان مصرف شکر را کاهش می دهیم و بنابراین گامی بزرگ در جهت بهبود سلامت رژیم غذایی خود بر می داریم. در زیر لیستی از فواید یک شیرین کننده طبیعی اریتیک ، که به عنوان جایگزین خوب قند شناخته می شود ، آورده شده است.

  1. محتوای کالری اریتریتول تقریباً صفر (95 less کمتر از قند) است. این به این دلیل است که نود درصد اریتریت ها بدون تغییر پس از جذب در خون از طریق ادرار دفع می شوند. ده درصد آن بدون جذب در جریان خون مستقیماً از طریق مدفوع دفع می شود. به این ترتیب ، کالری اضافی و در نتیجه افزایش وزن ایجاد نمی کند.
  2. اریتریت قند خون را بالا نمی برد و پانکراس را به ترشح انسولین تحریک نمی کند. این یک جایگزین مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است ، اگرچه آنها قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنند.
  3. اریتریتول تا 160 درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاوم است و تجزیه نمی شود.
  4. هنوز خواص سرطان زایی این ماده گزارش نشده است ، اما از طرف دیگر ثابت شده است که خواص آنتی اکسیدانی آن رادیکال های آزاد شیمیایی را در بدن از بین می برد. رادیکالهای آزاد شیمیایی عامل سرطان هستند.
  5. اریتریتول برخلاف قند باعث پوسیدگی دندان نمی شود ، بلکه باعث کاهش تولید پلاک دندانی و چسبندگی باکتری ها به دندان می شود و این یکی از مزایای مهم استفاده از این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند چای است.
  6. اریتما به طور گسترده ای در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن ، کانادا ، استرالیا ، نیوزلند و اتحادیه اروپا استفاده می شود و در ایالات متحده به عنوان عمومی (GRAS) طبقه بندی می شود.

همچنین بخوانید: شکر قهوه ای یا سفید؟ که بهتر است؟

به طور کلی ، انتخاب اریتریتول به عنوان جایگزین مناسب قند می تواند از راه های مختلف به افراد مسن کمک کند و همچنین از چاقی و دیابت در جوانان جلوگیری کند. چنین استفاده از مواد طبیعی ممکن است درمان نهایی هر بیماری نباشد ، اما مطمئناً می تواند از هزاران بیماری مرتبط با مصرف بیش از حد گلوکز جلوگیری کند.

کاربرد اریتریتول

در همه مواردی که در طول روز از قند ، تهیه غذا ، چای ، قهوه یا شیرینی پزی استفاده می کنید ، برای کسانی که تمایل به شیرین کردن نوشیدنی دارند ، استفاده از اریتریتول ممکن است یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی قند و شکر باشد.

مضرات اریتریتول به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی

  1. اریتریتول همچنین معمولاً با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب می شود و به تنهایی مصرف نمی شود. به همین دلیل است که مصرف زیاد آن می تواند باعث بیماری هایی مانند سردرد ، اسهال و مشکلات گوارشی شود.
  2. مصرف اریتریتول باعث پرخوری می شود. مهمترین نکته در اریتریت این است که بدن ما نمی تواند این غذا را بسوزاند و هضم کند. در متابولیسم قند ، هورمون هایی ترشح می شوند که اشتها را کاهش می دهند ، اما در اریتریتول اشتها کاهش نمی یابد و در نتیجه می تواند منجر به پرخوری شود.

با توجه به موارد فوق ، هنوز تردید وجود دارد که اریتریتول بهترین جایگزین طبیعی برای قند است. همچنین باید در یک مجله پزشکی مربوطه به دنبال یک شیرین کننده طبیعی و با کیفیت باشید. پزشکان و متخصصان تغذیه همچنان در تلاشند تا این شیرین کننده را بفروشند و معایب این شیرین کننده را برطرف کنند تا بتوانید به راحتی از آنها به عنوان جایگزین مناسب قند استفاده کنید.

همچنین بخوانید: پروبیوتیک ها چیست و چه خواصی دارد؟

عوارض جانبی احتمالی مصرف اریتریتول

اگر این شیرین کننده به طور معمول و کمتر از 50 گرم در روز مصرف شود ، معمولاً عوارض جانبی نشان نمی دهد. بیش از 80 گرم در روز می تواند عوارضی مانند سوء هاضمه ، نفخ ، اسهال و سردرد ایجاد کند. با این حال ، مانند هر ماده گیاهی ، موارد نادری از آلرژی به این ماده گزارش شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشرفته باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

پس از مطالعه مزایا و معایب این دو محصول و همچنین مقایسه قند و اریتریتول ، به راحتی می توان نتیجه گرفت که استفاده از اریتریتول یک انتخاب کاملاً سالم و منطقی است ، اما مهم در اریتریتول این است که در همه کشورها در دسترس نیست. به جز چند کشور اروپایی البته اگر چنین باشد ، با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد؛ بنابراین اگر قصد تغییر رژیم غذایی و مصرف این محصول را دارید ، حتما به این نکته توجه کنید.

به طور کلی ، مزایای اریتریتول بسیار زیاد است. با این حال ، با توجه به قیمت نسبتاً گران قیمت این ماده در مقایسه با شکر ، که یک نقطه منفی محسوب می شود ، اریتریتول می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر استفاده شود. همچنین مهمترین مسئله هنگام انتخاب این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی ، بدن و تشخیص پزشک شما است.

منبع:
“Erythritus: آنچه شما باید بدانید

این یک جایگزین طبیعی قند و بهترین انتخاب است. “

دیدگاهتان را بنویسید