تغذیه کودک رژیم غذایی کودک بهترین برنامه غذای کودک


چاقی و لاغری از ابتدای زندگی در افراد قابل مشاهده است. گاهی مادران به دلیل وزن کم کودکان نگران هستند و گاهی با استرس ناشی از اضافه وزن کودکان با متخصص تغذیه مشورت می کنند.

رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه و متخصص تغذیه می توانند در این زمینه به والدین کمک کنند.تغذیه کودک

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع غذاها را بخورند. آنها ممکن است با سایر اعضای خانواده در وعده های غذایی حاضر شوند ، اگرچه برای جلوگیری از خفگی ، برخی از غذاها باید تغییر کنند. اما در حالی که آنها قادر به خوردن غذای بزرگسالان هستند ، کودکان خردسال نیازهای تغذیه ای خاصی غیر از اعضای بزرگسال خانواده دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً واضح نباشد ، اما کودکان جوان نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه نیازهای آنها را برآورده نکند. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودک هنوز در حال رشد است ، بنابراین برای آنها خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی بسیار مهم است. چه پارچه جدیدی باید از هیچ ساخته شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه آن را تامین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساخت سلول های جدید استفاده می شود و نقش مهمی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا مواد معدنی برای ساختن استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان است زیرا کمبودها می توانند در فرایندهای مهم رشد اختلال ایجاد کرده و در درازمدت آسیب هایی را ایجاد کنند. خوشبختانه کودکان نوپا در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند زیرا رشد سریع دوران نوزادی به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به تضمین سلامت افراد بالغ کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان به غذای کمتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل صحبت کردیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان نوپا این توانایی را دارد که بداند چه موقع گرسنه هستند و چقدر بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و با هر بار خوردن سعی می کنند فرزندان خود را وادار به خوردن بیشتر کنند ، با این باور که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. نوزادانی که می توانند هنگام گرسنگی غذا بخورند و هیچ محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم مصرف اطمینان داشته باشند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. والدین همچنین می توانند نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید که در فنلاند انجام شده است ، عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها آنها را سوء تغذیه می دانند ، با افراد گروه موسوم به گروه کنترل مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دارند. اما در نهایت تفاوت واقعی بین تغذیه بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان کمتر از یک وعده غذا می خورند ، اما ممکن است مجبور شوند بیشتر بخورند ، معمولاً سه وعده غذایی با میان وعده های کوچک در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش عمده ای از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که به غذاهای اصلی می کنید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده تنها چیزی نیست که شما را تا شام سیر نگه می دارد. این فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای رژیم متعادل است.

گونه هایش از هم جدا شده است ، صدای خنده در خانه شنیده می شود و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار دارید جمع می شود. اگر به رژیم غذایی کودک خود توجه داشته باشید ، غذاهای ارگانیک را در رژیم غذایی او قرار دهید و انواع غذاهای ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از یک نوزاد در حال رشد خوب اطمینان حاصل می کنید ، بلکه سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا می دهید. به امید چند سال آینده محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه نوزادان از همان روزهای اولیه بر سلامت جسمی و روحی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. بنابراین جزئیات تغذیه سالم را در 10 سال اول زندگی دنبال کنید.

اصول تغذیه کودکان سال اول زندگی

برای انتخاب میز غذاخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید علائم اولیه حساسیت در نوزاد خود را با واکنش بدن به شیردهی مشخص کنید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد یا احساس می کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها شانس ابتلای کودک به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی کودک را نیز کاهش داده و گریه و اضطراب را کاهش می دهد.

آنچه باید در مورد تغذیه نوزاد زیر شش ماه بدانید؟

در چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و در سنین چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز طبق توصیه اضافه می کند. توسط دکترش

پس از شش ماهگی ، او به آرامی طعم های متفاوتی را تجربه می کند ، و شما باید به خوبی آگاه باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک شما راه را برای آشنایی با طعم ها در طی چند ماه باز می کند. در این مرحله ، عجله را رها کنید و به بدن نوزاد خود فرصت دهید تا به غذای تازه پاسخ دهد. صبر و شکیبایی شما در افزودن تدریجی غذا به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی کرده و کنترل کنید.
آنچه باید در مورد تغذیه نوزاد از شش ماه تا یک سال بدانید؟

در سن شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای تغذیه آماده می شود و اگر به مرور زمان قادر به بلع و هضم انواع غذاها شد ، می توانید او را با غذای انگشتی آشنا کنید. اکثر مادران در این دوران نگران سوء تغذیه فرزند خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد نوزاد مفید است ، با پرخوری نکردن یا محروم کردن مواد مغذی ضروری ، سلامت کودک را به خطر نمی اندازید ، و مانع رشد مناسب او نمی شوید.

اصول تغذیه کودکان از یک تا دو سال

با بزرگتر شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد ، که باعث می شود رژیم غذایی کودک دو ساله را تغییر دهید. اکنون نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این دوره از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی کودک می توانید به حفظ سلامت بدن و بهبود مغز کمک کنید. اگرچه گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، اما گاهی اوقات شما چاره ای جز مراجعه به مکمل های کودک ندارید.

در این دوره ، شما باید بیشتر با غذاهای مضر برای کودکان آشنا شوید تا بتوانید رژیم غذایی سالمی برای فرزند خود ایجاد کنید. تغذیه کودک یک ساله آداب خاص خود را دارد. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک خود باید از میوه ها و سبزیجات لازم استفاده کنید. اگر اصول تغذیه کودک را در سال های اولیه رعایت کنید ، نگران قد و وزن یک کودک دو ساله نخواهید بود.

تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. رشد کم در کودکان رشد کم در کشورهای در حال توسعه به دلیل سوء تغذیه بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله رشد ، نژاد و سلامت جامعه به طور کلی بر رشد تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و رشد کم نسبت به سالهای اول انقلاب بسیار بهبود یافته است ، اما هنوز در وضعیت مطلوبی قرار نگرفته است. همه والدین باید بدانند فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. والدین تشویق می شوند از کودک در مورد منحنی رشد مراکز درمانی سوال کنند. متأسفانه ، باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را به طور منظم و دقیق مانند قبل اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید برجسته تر باشد. مراکز پزشکی همچنین باید به مادر آموزش دهند که برای رسیدن به قد و وزن مناسب نوزاد باید چه کار کرد. تعادل در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است و از طریق این منحنی ها است که می توانید کمبودهای تغذیه ای کودک را تعیین کنید. اقدامات لازم برای بهبود تغذیه او انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید