تغذیه و ورزش در دوران قاعدگی


من س aboutالات زیادی در مورد تمرینات قدرتی یا کاردیو در دوران قاعدگی شما و اینکه چه چیزی توصیه می شود یا چه کاری بهتر است انجام دهم دارم.

اول از همه ، همانطور که همه می دانید که من یک مربی معتبر نیستم ، بنابراین هر توصیه ای دقیقاً همین است و قبل از اینکه از هر توصیه ای استفاده کنید ، به ویژه اگر در تمرینات بدنی تازه کار هستید ، بیماری زمینه ای دارید یا قصد بارداری دارید ، قبل از شروع هر برنامه جدید باید با شما دکتر صحبت کند.

در حال حاضر همه چیز ناراحت کننده است ، چرخه ما در واقع به چه معناست و چگونه می توانیم برنامه های م effectiveثرتری را در دوره خود برنامه ریزی کنیم.

دوره ترجمه

1-7 روز

پروژسترون کم و استروژن کم. تمرینات قدرتی را امتحان کنید ، اما زیاده روی نکنید. بیشتر مردم به طور خاص در روز اول و دوم احساس ضعف می کنند. در طول این مدت در چرخه های ما ، تحمل بیشتری برای درد و زمان بهبودی سریعتر داریم ، اما همچنین بیشتر در معرض آسیب هستیم. هورا.

8-13 روز

ما سطوح بالاتری از پروژسترون و استروژن داریم. ما می توانیم تمرینات قلبی و HIIT یا تناوبی خود را مانند دوومیدانی و اسکوات افزایش دهیم. چند وزنه یا وزنه رایگان پرتاب کنید تا سطح قدرت خود را حفظ کنید. بدن شما زیبا به نظر می رسد ، بنابراین زمان آن فرا رسیده که خود را به چالش بکشید!

روزهای 14 و 15

این زمان تخمک گذاری برای اکثر مردم است. بیشترین زمان استروژن به منظور ایجاد توده عضلانی و هماهنگی با بدن است- به پیلاتس یا یوگا فکر کنید! سطح پروژسترون و استروژن حتی بیشتر است.

روز 16-24 (روز گذشته)

در حال حاضر ، پروژسترون در بالاترین حد خود قرار دارد و سطح استروژن کاهش می یابد. به تمرینات هوازی سبک تر فکر کنید ، مانند پیاده روی ساده یا شنا یا ورزش با وزن بدن با حرکات آهسته. بدن شما چربی را به گلیکوژن ترجیح می دهد ، بنابراین سعی کنید با شدت کمتری کار کنید.

غذا برای دوره شما

همیشه یک بازدید کننده ناخواسته یا ناخواسته در هر ماه ، اما نشانه یک بدن سالم خوب! این هورمونها را با برخی از غذاهای زیر تحت کنترل داشته باشید و کافئین ، قند زیاد یا غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید زیرا باعث می شود احساس مرگ کنید.

کلم ، پرتقال ، ماهی قزل آلا ، کلم بروکلی ، شکلات تلخ ، چای ، موز ، هندوانه- همه غذاهای فوق العاده ای هستند که به شما کمک می کنند کمی انسان تر باشید ، در آن روزها احساس شما بسیار کمتر است.

نکات:

  • مصرف آب خود را افزایش دهید و از غذاهای شور پرهیز کنید!
  • سعی کنید قاعدگی هفتگی کروم را برای تثبیت قند خون خود مصرف کنید.
  • منیزیم را به حالت شب خود اضافه کنید تا خواب راحت تری داشته باشید و به خواب رفتن در شب کمک کند.
  • سعی کنید چنین غذاهای خانگی را برای غلبه بر هوس های ناخوشایند انتخاب کنید!



دیدگاهتان را بنویسید