بیماری آلزایمر و نقش تغذیه شرکت داروسازی پوراب


اعتقاد بر این است که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، عوامل محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند و این اغلب تحت تأثیر غذاهایی که می خوریم قرار می گیرد. یک رژیم غذایی خوب و سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر در افراد مسن و افراد مسن کمک کند.

در اینجا چند محصول وجود دارد که می تواند به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک کند:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و چغندر از جمله سبزیجات برگ دار هستند که سرشار از ویتامین B مانند فولات و B9 هستند که می تواند به کاهش افسردگی و افزایش حافظه کمک کند. این سبزیجات را علاوه بر خوردن سبزیجات برگ دار در سالاد ، می توانید به سوپ ها و خورشت ها اضافه کنید. می توانید آنها را پوره کرده و به سس ها ، چاشنی ها و حمص اضافه کنید.

بیا دیگه

تمشک ، زغال اخته ، توت سیاه و گیلاس حاوی فلاونوئیدهایی به نام آنتوسیانین هستند که از ایجاد آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغزها

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که همه آنها حافظه را بهبود می بخشد و با علائم زوال عقل مبارزه می کند. سلامت نیوز: زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنان هم سن خود که از آنها استفاده نمی کنند برخوردارند. مطالعه دیگری نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی فیتوشیمیایی موجود در گردو می تواند التهاب سلول های مغزی را کاهش داده و سلامت مغز را در دوران پیری حفظ کند.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های روغنی مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به حفظ سلامت مغز کمک می کند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین توصیه می کنند روزانه 200 میلی گرم DHA برای حفظ سلامت مغز مصرف کنید. با این حال ، در ایالات متحده ، متوسط ​​مصرف روزانه DHA حدود 80 میلی گرم است. سعی کنید مقدار زیادی امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل های م effectiveثر و ایمن DHA تجویز کند.

بیایید با: Soft Omega Flex Health Brest آشنا شویم

سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و سایر سبزیجات خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که با از دست دادن حافظه ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا با این غذا سوپ یا چاشنی درست کنید.

ادویه ها

ادویه جات مانند مریم گلی ، زیره و دارچین هنگام استفاده در غذاهای فصلی طعم خوبی به غذا می دهند و حاوی پلی فنول هستند. پلی فنولها ترکیباتی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه ها می توانند آسیب مغزی را از بین ببرند ، التهاب را کاهش داده و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. برای یک گل آرایی مدرن یک لیوان را با یک دسته بزرگ پر کنید.

غلات

تخمه آفتابگردان ، تخم کتان و کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین است که کاهش حافظه را کاهش می دهد. از این دانه ها به عنوان میان وعده استفاده کنید یا روی سالاد بریزید یا از آنها در دسرهایی مانند پودینگ و کیک استفاده کنید تا مغز شما سالم بماند.

آلزایمر

غذاهای مضر برای بیماری آلزایمر

اکثر رژیم های غربی به عنوان عوامل خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر شناخته می شوند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات کامل ، شیرینی و دسر. مصرف زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پرکالری از عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستید ، با پزشک خود در مورد رژیم غذایی سالم و برنامه رژیم غذایی که می تواند این خطر را کاهش دهد مشورت کنید.

تنظیم: زهرا محبی
منبع: کادر پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید