رژیم لاغری سریع

بهترین رژیم غذایی برای کاهش فشار خون



علاوه بر رژیم غذایی سالم، عواملی مانند ورزش منظم، عدم استعمال دخانیات، کنترل استرس و … نیز در پیشگیری از فشار خون موثر است.

با توجه به دندان های مادر مطالعه‌ای که اخیراً در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شده است، ۶۲ فرد بزرگسال دارای اضافه وزن به مدت چهار ماه از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا “کم گیاهخواری” استفاده کردند تا اثربخشی آن را آزمایش کنند. این رژیم‌ها از چندین استاندارد بهداشتی پیروی می‌کردند و پس از بازگشت به رژیم غذایی معمول خود به مدت چهار هفته، هر شرکت‌کننده در مطالعه دوباره رژیم غذایی دیگری را برای چهار ماه دیگر دنبال کرد.

نتایج این مطالعه بار دیگر تایید کرد که رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش فشار خون موثر بوده است.

علاوه بر اثرات مثبت رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش فشار خون، مطالعات این رژیم حاکی از آن است که ممکن است بر عملکرد شناختی، کاهش افسردگی، کاهش خطر ابتلا به دیابت و احتمالاً کاهش وزن نیز تأثیر مثبت داشته باشد.

در اینجا برخی از غذاهایی که برای رژیم مدیترانه ای توصیه می شود آورده شده است:

* گردو
*کنسرو ساردین
* گیلاس
* نخود فرنگی
جعفری (سبزی خوراکی)
* ماهی خال مخالی
* اسفناج
* گوجه فرنگیها

انتهای پیام

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر